Onda leder
Hejsan!
Jag lider av ledvärk framför allt i handleder men tidvis även fotleder, armbågar knän mm. Har sökt läkarvård i säkert över tio år men det enda de kan erbjuda som diagnos är överrörliga leder med inflammation som följd. Värktabletter hjälper inte, har fått handledskydd och de var sköna förut men nu är handlederna tryckkänsliga istället och det blir bara värre mer skydd. Det går i perioder och jag är nu inne i en sån period då det gör ont, detta leder ju till sömnproblem då man inte kommer till ro på kvällen för jag får panikkänslor. När man slappnar av och inte vet vart man ska ta vägen med handlederna. På dagarna är det mer tröttheten man lider av, men självklart känner jag av lederna. Drar mig för att gå ut med vagnen utan att min sambo är med och kan köra den
någon som har tips eller råd eller är i liknande situation?
Mvh Pernilla
Det låter om överrörliga leder. Jag lider av det med.
Ett tips finns ett forum här inne som heter hypermobilitet som enbart handlar om det. Du kan säkert få många tips och råd där :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Har du varit hos någon sjukgymnast? Har du blivit ordentligt utredd för andra sjukdomar som reumatism eller liknande? Har du fått diagnosen överrörlig? Jag tänkte eftersom du skrev att det är det enda de kan erbjuda
Annars har du sajten Hypermobilitet där de är duktiga på överrörlighemtssymtom.
/Maria
Ska genast kolla in den sajten, tack för snabba svar! Jag har blivit utredd för reuamatism och fått gå hon sjukgymnast som tyvärr inte var engagerad utan efter en gång hörde hon aldrig mer av sig
och har väl själv då känt att då struntar jag i det. Ska kolla in sajten och hoppas på massa bra tips så man kan komma till ro på kvällen i alla fall 

# 3 Men hörde du själv av dig till sjukgymnasten? För det är ju patientens eget ansvar att se till att kontakten hålls. Din sjukgymnast kan inte veta om du känner dig hjälpt och inte vill ha mera hjälp eller om du sitter och väntar på att hon ska höra av sig.
Så jag tycker du ska ta upp kontakten med sjukgymnasten.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#4, nej ärligt inte då jag varken fick telenr eller något till henne och i mitt stilla sinne faktiskt tog för givet att hon skulle höra av sig framöver då jag precis innan pratat med arbetsterapeuten och hon ringde upp efter ngn månad för att höra hur det gick. Och sen blev jag bra ett tag och det försvann ur mitt minne.. Så nej…

# 5 Men du vet ju vart du var så det är ju inte så svårt att leta reda på, eller hur?
För det är en sån massa med personer som vårdpersonal träffar och om det inte är så att man t.ex. fått nåt hjälpmedel som följs upp då av arbetsterapeut så får man ligga på själv och höra av sig.
Det är inte vårdens sak att ringa upp alla som de träffat en gång utan det är patientens sak att säga till att jag behöver mera hjälp osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har också fått diagnosen Hypermobilitets syndrom. Har massor med besvär i mina leder och inflammeras lätt.
Vet att kosttillskottet MSM (organiskt svavel, naturligt antiinflammatoriskt) hjälper otroligt bra för mina egna inflammationer. Och vi säljer det till djur på jobbet, har fått otaliga nöjda kunder vars hundar blivit bättre av MSM. Då har det rört sig om allt möjligt; inflammationer vid slitna leder, överansträngda muskler, foglossning, extrema hudproblem, förebyggande till arbetshundar som annars blir utmattade snabbt, inflammatoriska sjukdomar med mera.
Vänliga hälsningar
Cindy

För att ta bort inflammationer behöver man minska omega-6 och ordentligt öka omega-3, samt vitlökskapslar, d-vitamin, magnesium citrat bl a.
I stort sett alla sjukdomar börjar som en inflammatorisk process i kroppen. Sen visar det sig i sjukdomar där man är mest känslig.