Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettpaus
Läst 4235 ggr
EvaG
0

OT-tråd 6

Den förra tråden blev tjock som en bok så här börjar vi på ny kula. Här kan vi fortsätta och skriva om precis vad som helst. Väder och vind som exempel. Ja helt enkelt "God dag, yxskaft

OT-tråd 5 hittar du här

Medarbetare på Vilda västern iFokus

EvaG
0

mongu att det ska behövas så lång väntetid när man har ont.

EvaG
0

Då är nattens arbetspass slut och det bästa av allt är att nu arbetar jag inget mer förrän fredagkväll. Nu ska jag sova och sedan eventuellt gå ut i kväll. Tyvärr är det "lillördag", men ändå. Det finns säkert ett lungt och mysigt ställe. Om inte finns det ju bio. Önskar er alla en trevlig dag.

Maria
1

#2 Jag skulle vilja se nya TintinfilmenSkrattande

/Maria

mongu
0

# 1 Ändå har jag väntat ganska kort tid. Jag besökte VC och fick remiss, hade hoppats på att nån läkare där kunde ge kortison. Men då det gällde en sena så överlämnade dom det till ortopeden.

Helt rätt i och för sig men jag hade gärna fått det direkt, hur man nu kan vilja ha en sån spruta?

Jag fick remissbekräftelse runt 1 november där det stod att väntetiden var ca 2 månader. Men i måndags eftermiddag ringde dom och frågade om jag kunde komma dan efter. Så jag väntade bara 2 veckor mot 2 månader.

Hoppas nu att tiden till operation går lika snabbt. Fast med sprutans hjälp bör jag va ganska smärtfri ett tag.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#4 Hoppas också att din tid för operation snabbar på.

Skönt att du fått sprutan i alla fall så att du förhoppningsvis inte har så ont på ett tag.

/Maria

Leffe
0

Uppe före tuppen. Det är inte illa för att vara av mig. Ska iväg och lämna hostprov för odling. Hämta antibiotika på apoteket. Handla lite mat såsom chips till hockeymatchen i kväll. Så idag blir det en hel del rullande i elstolen. Hoppas vädret är bra under dagen. Just nu är det alldeles för svart utanför fönstret för att se vädret.

Sköt om er

Maria
0

#6 Du har fullt upp idag.

Själv ska jag ta min dagliga promenad. Det är grått ute och fyra plusgrader.

Jag ska försöka låna en E-bok idag. Jag fattar inte varför de har en maxgräns på 3 böcker på 7 dagar? Jag lämnar ju tillbaka med en gång jag läst färdigt.

Lånar man vanliga böcker finns väl ingen maxgräns?

/Maria

chik
0

God dagens på er alla.

jag hoppas att ni har det drägligt o kan se lite positivt…Det tär på o ha värk o allt som hör till..

Så jag vill bara säga ""Hej""

Lena.P är jag i verkliga livet.

EvaG
0

Ja då har man sovit  på natten. Lite trött så här på morgonkvisten. I kväll blir det dax att arbeta igen. Önskar er alla en trevlig dag.

EvaG
1

God morgon alla glada. Ja alla andra också. Själv tänker jag krypa ned under täcket och stänga de blå. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Nu sitter barnen ombord på skolbussen i mörkret och halkan. Jag ska åka in till kontoret senare och förtsätta ordna till kaoset efter att datasystemet pajade förra veckan.

Hoppas ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

chik
0

Gittan Låter inte roligt o veta vad som väntar.

Fin dag till dig o er alla..

EvaG
0

God morgon allihopa. Jag hoppas det väntar en bra dag på er. På mej väntar sängen.

Gittan
0

Nu har jag mer eller mindre varit medvetslös sedan i går eftermiddag efter 30 timmars arbete. Barnen var jättesnälla under kvällen och nu på morgonen. De har inte väckt mig en enda gång. Inte ens på morgonen när de skulle till skolan. Jobbet bjöd på taxi hem så jag slapp köra trafikfarligt själv. Tänk vad arbetsuppgifter förändras med dator. När detortekniken går sönder står många yngre där och kan inte ens föra in ett skrivark i den gamla hederliga skrivmaskinen. Nu ska bilen hem på något sätt också och då blir det den nya Cittran.

Hoppas ni alla får en härlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#14 Jag trodde man skrotat alla gamla skrivmaskinerFlört

Det är en mulen dag i Göteborg och jag vaknade med en enorm huvudvärk i natt men den är bättre nu.

/Maria

Gittan
0

Det var tur vi hade dem kvar. Gamla IBM dunderapparater som var så tekniskt framåt innan datorer och skrivare tog över.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Var det sådana där med kula?

/Maria

Gittan
0

Ja där man kunde byta stil. Nu på datorn klickar man bara. Nostalgi, snyft, snyft.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Haha, jag de var fina apparater.

/Maria

Gittan
0

Jag lärde mig dem i skolan och hemma, men har inte använt dem så mycket i jobbet. De försvann ungefär när jag började mitt första sekreterararbete.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

God morgon. Blir du glad eller ledsen, men det är en månad kvar till julaftonen. Tiden går och landskapet är vitt och fint. Nu är jag ironisk. Tycker det är ett skönt väder egentligen, men vad tycker naturen egentligen. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Här är barnen i skolan. Jag och hunden ska gå på långpromenad innan den kraftiga blåsten kommer (säger metreologena). Hoppas ni får en trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Här blåser ganska rejält i Göteborg och regnar småspik.

/Maria

Leffe
0

Det ser blött ut utanför fönstret. Jag ska i alla fall rulla till affären under dagen. Måste ha lite basvaror i skafferiet. Katterna sover så gott så.

Sköt om er

Maria
0

Jag nur har Berit kommit till GöteborgFlört och antagligen hela Sverige för det blåser rejält.

Katterna blir oroliga av blåsten och stannar för det mesta inne och det knakar i kåken.

/Maria

Leffe
0

Här skiner solen och det ser fint ut

Maria
0

Gittan och Eva, vilka fina tomtemössor ni har på avatarerna.Glad

/Maria

EvaG
0

#27 Visst har viSkrattande Fast Gittan är sötare i sin.

God morgon på er första advent. Tittar in innan jag kryper ner i sängen. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Ni är söta bägge två.

Sitter och hör blåsten slå mot fönsterrutorna. Pysen ligger i famnen helt obekymrad. De andra är lika obekymrade där de ligger på min säng.

Sköt om er

Maria
0

Idag blåser det inte alls lika mycket och det är skönt.

Igårkväll var det nästan obehagligt.

/Maria

EvaG
0

Nu är det mycket lugnare i vädret. Det har varit ett väldans oväder. Nu kom allt höstoväder på en gång. Önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
1

God morgon. Barn och sambo reste bort över helgen för att hälsa på hans föräldrar och se Färjestad spela hockey. De har inte kommit ännu. Alla tre ligger magsjuka.

Hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#32 Åh, fy. Hoppas det snart går över. Hoppas också att du slipper smittas.

Själv ska jag till neurologen och till frissan.

Så mycket har jag inte haft att göra på länge.Flört

/Maria

Gittan
0

De vill inte att jag åker till Karlstad och tar hand om dem för de vill att jag ska hålla mig frisk.
Neurologen hoppas det går bra.
Frissan och man känner sig som en ny människa.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Klok familj du harGlad

Ja frissan ska bli spännande.

/Maria

Gittan
0

Det finns nästan inget bättre än frissan om man till exempel känner sig lite nedstämd.

Jag vill egentligen till Karlstad. Vill ju ta hand om minas egna barn.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#36 Här kommer det nog bli en ganska stor förändring då jag kommer att klippa mig ganska kort.

Jag tappade ju hälften av håret när jag strålades men det har kommit tillbaka fastän de sa att det skulle bli beständigt.

Så nu har jag långt hår på toppen och allt under kalotten är kort. Jag sätter upp de långa stråna men det ser INTE snyggt ut.

Så jag får börja om från början.

Jag trivs bäst med långt hår som jag kan sätta upp.

Men man kan ju inte ha ett långt spretigt hår.Skrattande

/Maria

EvaG
0

Tänk att håret är bland det viktigaste hos oss kvinnor.

Nu ska jag ut och spana in lite julklappar till mina närmaste vänner här i Sverige. För inför julen försvinner jag som vanligt till min mor i LA. Önskar er alla en bra dag.

Gittan
0

Ja jag vill inte räkna ihop summan som jag lägger på min frissa. Det blir säkert en förmögenhet.

#37 Det måste ju vara helt underbart att det kom tillbaka.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
1

Så nu är jag korthårig. Ser ut som alla andra 50-åriga kärringar, heheSkrattande

/Maria

chik
0

Se!!Här är du ju……….

Frissan o Dockton..Hur gick det???

KärringFörvånad En liten mysig sådan..

Ja det blir ju fint när det växer sig ner till axlarna..

Lena..

EvaG
1

God morgon på er allihopa. Jag önskar er alla en trevlig dag.

Gittan
0

Min dag blir enligt planerna att åka in till kontoret och ta hand om en del arbete. Sedan ta med hem sådant jag kan jobba med hemifrån. I morgon hoppas jag barnen och sambon har blivit av med maginfluensan och kan åka hem från Karlstad. Börjar ju längta efter dem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Solen tittar fram i molnen. Pysen ligger som oftast på knät när jag sitter vid datorn. Visste att jag missat något och nu kom jag precis på vad det var. En kopp te. Måste fixa det.

Sköt om er

Maria
0

Jag har varit på den dagliga promenaden och det känns som jag fått luft för flera dagar. Himmel vad det blåste ute.

#44 Min Moritz har förmågan att gå över tangentbordet när han vill ha uppmärksamhet.

/Maria

Leffe
0

Pysen han kliver upp på mina axlar och drar ansiktet mot glasögonen för då vet han att jag tar ned honom i famnen.

Maria
0

Haha, de vet precis hur de ska göra för att få som de villFlört

/Maria

Leffe
0
Gittan
0

Jaha då har vi den första december. Julmånaden och det närmaste snö vi kommit här är just ordet snö. Det är varmgrader fortfarande. Mulen himmel. Tänk jag kan förstå att himlen är mulen och ser sur ut. Vädret stämmer ju inte. Idag ska det städas och städas.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

EvaG
0

Här blåser det. Nu gäller det att vara bra klädd om man går ut. Önskar er alla en trevlig dag.

chik
0

instämmer i kören.Fin 1december till er.

O vad fina ni är i era Tomte saker..

chik
0

Fin Fredag.  Ha det så bra det går..

Liz85
1
Maria
0

Snart kommer min svägerska på en fika sedan ska jag åka till centrum för att eventuellt köpa någon top.

Ska på Julbord nästa vecka (om jag är OK) och kläder är ju inte mitt stora intresse precis men känner att jag behöver nått nytt.

Tror jag har haft samma kläder de sista två åren på JulbordsfestenSkäms

/Maria

medde
0

Lite kul bus så här på fredagskvällen

Jag var på ICA Maxi idag och köpte en säck Doggy hundmat till min hund. 
I kön bakom mig frågade en kvinna mig om jag hade en hund.
Varför skulle jag annars vara att köpa hundmat, eller hur??
Så impulsivt sa jag att nej, jag har inte en hund, jag ska börja på min Purina Diet igen, och att jag förmodligen inte borde det eftersom jag hamnade på sjukhuset sista gången men att jag hade gått ner 25 kilo innan jag vaknade på intensiven med omfattande vård, med massa slangar, nålar och näringslösning i båda armarna.

Jag berättade för henne att det var i egentligen en perfekt kost och allt du behöver göra är ladda dina fickor med Doggy hundmat och helt enkelt äta en eller två varje gång du känner dig hungrig. Maten är klar näringsmässigt så det fungerar bra och jag tänkte försöka igen. (Jag måste nämna att praktiskt taget alla i kön nu lyssnade glatt på min historia.) Skräckslagen frågade hon om jag hamnade på intensivvård, eftersom hundmaten förgiftade mig.

Jag sa till henne nej, jag klev av en trottoarkant för att sniffa en pudel i rumpan och en bil körde på mig. Jag trodde att killen bakom henne skulle få en hjärtattack, han skrattade så mycket.
Tänk på på vad du frågar mig och vara beredd på mitt svar. Jag har all tid i världen att tänka på galna saker att säga …………………… 

Nu när du har läst det jag måste erkänna, kopierade jag den från någon annan … dela och göra någon annan glad idag

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

EvaG
0

#55 Skrattande

God morgon allihopa. Nu är det söndagen den 4 december och andra advent. Önskar er alla en trevlig dag.

Maria
0

Godmorgon alla. Måndag idag och det ser ut att bli soligt och kallt i Göteborg. Brrrrr

Imorgon ska jag till jobbet för att planera "framtiden" Spännande.

/Maria

Gittan
0

#57 Då håller vi tummarna att det blir en bra planering.

Idag står det julstädning hemma hos min mor och far på agendan. Dessutom ska jag fixa lite datauppdrag till jobbet.

Hoppas ni får en bra dag - måndag som det är.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#58 Tack. Jag har ett omvänt problem. Både läkaren och de på jobbet tycker jag ska börja 25% men jag vill jobba halvtid.

Nu har jag ju bara en 80% tjänst så det skulle innebära att jag skulle jobba fyra halvdagar i veckan.

Att komma två timmar om dagen skulle kännas mer stressande tycker jag. Då har man ju en himla press på sig att prestera något under bara två timmar.

Vi får se om jag kan övertala demFlört

/Maria

EvaG
0

God morgon allihopa. Har precis kommit hem. Inte nog med att det är svart ute. Det är kallt och halt också. Otäckt halt. Jag höll på att sätta mig två gånger, men nu är jag hemma. Det blir en kopp te och sedan den mjuka kudden för lite sömn. Önskar er alla en trevlig och bra dag och se upp med halkan.

Maria
0

Godmorgon alla.

Det börjar ljusna i Göteborg nu. det har regnat hela natten känns det som.

Mötet på jobbet var bra igår och jag ska börja på måndag.

/Maria

Gittan
0

Sonen ligger i halsfluss (enligt läkaren) men har inte ont i halsen. Däremot hög feber och huvudvärk. Nu kom sambon hem från jobbet med feber och ont i halsen. En rapport från Gittans sjukstuga.

Jag hoppas ni får en bra dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#62 Ja nu har ni snart gått igenom både maginfluensa och halsfluss så vi får innerligt hoppas att julen blir friskFlört

/Maria

mongu
0

Sitter här med nyopererad hand. Både Mb de Quervain oc karpaltunnelsyndrom vid samma tillfälle.

Kom hem för ett par timmar sen med gipsskena på höger hand. Den ska jag ha i 14 dar, så dan innan julafton ska stygnen bort.

Det blir hårt för maken nu ett tag med allt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Nathalie62]
0

#64, Hoppas det läker fint och att maken kan ställa upp mycket nu. Fin julklapp om stygnen kan tas av dagen innan julafton Glad

mongu
0

Tack ja det går nog bra hoppas jag. Blir lite korta inlägg när jag skriver med vänster, är så högerhänt.

Ha en bra dag! Mongu.

[Nathalie62]
0

#66, Är också högerhänt och jag hade nog aldrig klarat skriva med vänsterhand, duktig du är som klarar det tycker jag.

Maria
0

#64 Din stackare. Nu i juletider och allt men säkerligen skönt att få det gjort, kan jag tänka.

/Maria

Leffe
0
mongu
0

Tack! Det är lika bra att va av med det så hoppas jag det är nog med operationer för min del.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Just nu i skrivande stund så har Mortiz kommit in med en mus. Moritz är 9 år och det var ett "rejsande" utan dess like här i mörkret.

Först fick jag tända alla lampor. Då såg vi musen. Moritz kompis Lorentz (8år) blev jätterädd och sprang och gömde sig.

Min man slog ihjäl musen till sist för han klarade inte av att han bara lekte med den.

Vi har ju en liten inhägnad trädgård och två gånger har han fångat fåglar. En har jag lyckats rädda, men annars brukar fångsten vara en massa grodor varje sensommar och öst som han tar in och leker med men dödar inte.

/Maria

mongu
0

Underbart med katt känner så väl igen detta att få ta del av fångsten.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

#72 Vår gamla katt var ju "utekatt" på helgerna och han kom in med möss varje helg.

Men dessa två vi har nu är ju rena "parkettkatter" hahaSkrattande

/Maria

Gittan
0

Här hemma börjar familjen återhämta sig efter feber och halsont. Alla utom jag, för nu börjar jag bli sämre eller så känner jag efter nu när de andra blir bättre.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

#74 Krya på er

Idag händer inte så mycket mer än att jag kommer kolla hockeyn på teven. I morgon är planen att ge mig iväg till Älvsjö och titta på, hör och häpna, hundutställning

Sköt om er

Catwoman
0

#75 Dit ska jag också i morgon. Vi kanske ses där. Antar att du sitter i din el-rullstol.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

EvaG
0

I dag är det "lungt" när det gäller vädret verkar det som. Har kommit upp för en stund sedan, men ännu inte varit ute utan bara sett genom fönstret. I dag ska det handlas ett par julklappar innan det är dags för arbetet igen. Allt är klart för resan i alla fall. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

#76 Det var kul att träffas och prata med dig en stund. Jag träffade fler från iFokus där också - medde och fliza.

Men oj vad fina hundar det finns! Vinthundarna har jag alltid gillat, men jag har tack vare en sida här på iFokus börjat uppmärksammat och gilla vallhundar också. På mässan hittade jag en ras jag inte sett förut och gillade väldigt mycket och det var Curly Coated Retriever.

Maria
0

Så nu har jag jobbat min första arbetsdag. Jag är så trätt så jag ser stjärnor men det var kul att komma igång igen.

/Maria

DesK
0

Humlan härligt att du är igång igen! Önskar dig all lycka och välgång! Glad

/Désirée

Maria
0

Tack. Jag har inte somnat ännu i alla fallSkrattande

/Maria

Catwoman
0

#79 Det måste vara härligt att börja jobba igen.

#78 Håller med. Det var kul att träffas i verkliga livet också.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Liz85
0

Bakar lussekatter, kring klockan 00:25 på natten, och imorgon är det visst jobb igen. Hmmm… gissa felet? Tungan ute

God lucia förresten!

EvaG
0

Jobbar, men har rast nu.

Maria
0

Godmorgon.

Kikar in en liten  stund. Vi har ingen morgontidning längre så då får man kolla nyheterna på nätet och givetvis iFokus ocksåFlört

Ena katten har just spytt på fönsterbrädan så det ser ut att bli en helt vanlig dagSkrattande

/Maria

medde
0

God morgon.

Åter en dag utan snö. Solen är på väg fram och vinder blåser, Blir det en vit jul tror ni? Ja visst upp över den delen av landet jag finns i är det nog med all säkerhet snö. Men Sthlm? Inte tror jag på snö häröver..

Dotter är i skolan, och hudarna ligger och snarkar just nu efter sin prommis ute.  Så jag sitter här med en god kopp kaffe och njuter av lugnet.

Ha nu en underbar dag alla

Mvh

Härligt att höra bumbleboo du är igång igen. Men ärligt hade jag nog ingen större tvekan, min hjälte som du är!/Kram

Leffe
0

Varit hos tandläkaren idag. Nu sitter jag hemma och hör hur det börjar vina mer och mer bland träden på gården

EvaG
0
  • Promenera eller spring inte för mycket. Om vi levde längre med promenader så skulle brevbäraren nästan vara odödlig
  • Simträna är inte något bra. Valarna simmar ju omkring hela tiden och de blir ju bara tjöckare och tjockare
  • Tänk en kanin som hoppar och skuttar omkring blir bara en si så där fem år
  • Nej titta på sköldpaddan. Den har inte bråttom. Allt får ta den tid det tar. Nära till att ta en sömnlur då och då. Sköldpaddan blir cirka 150 år

Maria
0

#88 Haha den var bra. Passar på lata migSkrattande

/Maria

medde
0

Även mig och skulle få bestämma, men barn och hundar så blir det ett aktivt liv.. Men inte är det kul att vara hundägare som igår kväll. Ösregn och halv storm ute,,Då skulle jag verkligen vilja ligga i soffan med en varm filt och en god kopp kaffe..Men icke sa nicke! Men en sak är säker. Då man kommer in som en våt disktrasa är det helt underbart ljuvligt

[Nathalie62]
0

#88 Hi hi dagens bästa. Den måste jag komma ihåg, den var supebra Eva

Gittan
0

Om tre dagar är det den dagen barnen väntat på - ja kanske jag också. Hoppas ni får en bra dag idag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Ont i huvudet (skryt) idag, men ska ut och handla julklapparna till syskonbarnen bland annat.

Sköt om er

Maria
0

Hoppas du hittar vad du ska och att din huvudvärk släpper.

/Maria

Leffe
1

Hoppas ni sitter nu så ni inte ramlar omkull av häpnad. Tänk jag av alla människor har vaknat vid denna tidiga timme och känner mig pigg. Katterna däremot har inte alls reagerat att jag är upp. Jo Fröja för hon ville ha ny mat på direkten.

Sköt om er

Maria
0

#95 Jösses, säger jag baraSkrattande

/Maria

Liz85
0

Har haft en extremt intressant dag idag. Kom till jobbet strax före lunchtid och får sedan sitta och dricka te, lägga patiens på datorn samt roa mig på internet medan vi väntar på att servern vi arbetar på ska vakna till liv. Detta sedan en elektriker som snabbt fick smeknamnet "idiot" hade stängt av all ström tidigt på förmiddagen varpå vår teknik inte riktigt betedde sig som den borde.

Det fick bli en sväng till en kompis och hänga där några timmar mitt på dagen och vänta på att min kollega skulle ringa och berätta att allt var uppe igen så man kunde komma och jobba bort litegrann i alla fall.

Så jag kan då rakt  inte klaga på att det inte händer saker här… Flört

Gittan
0

Varit mycket att göra på jobbet. Kolsvart när man åker hem. Fast det är ganska skönt att köra i mörkret. Man ser mötande billar innan man egentligen ser dem. I alla fall när man kör på landsväg.

Snart är det nytt år, men skillnaden blir nog bara sista siffran 2.

Hoppas ni nu får en trevlig fortsättning på kvällen.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Leffe
0

Årets första dag kunde knappt börja bättre än den mirakulösa segern i hockeyns junior-VM. Tänkte lägga mig när det började gå åt pipan, men som tur var höll jag mig vaken.

Fast nu är jag trött trots några timmars sömn.

Sköt om er så här på årets första dag

EvaG
0

Konstigt väder har vi i alla fall. Ska det inte vara vinter över landet nu? I dag ska jag se om jag kan inhandla ett par varma kängor för vintern lär väl komma någon gång i alla fall. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

EvaG
0

God morgon allihopa till den fina dagen fredagen den 13. Hoppas ni tar det försiktigt i dag. Önskar er alla en trevlig dag.

EvaG
0

God morgon säger jag tidigt söndagmorgon 15 januari. Det är mörkt ute och det ska det väl vara vid den här tiden och årstiden. Önskar er alla en jättebra dag.

Maria
0

Godmorgon själv fast det är några timmar senare förståsFlört

/Maria

EvaG
0

Det är en ganska fin dag om man kan säga så om en vinterdag som inte har ett korn snö. Önskar er alla en trevlig dag.

EvaG
0

God morgon på er. När ni läser detta sover jag förhoppningsvis jättegott. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Sitter och tittar på skidor och presskonferns. Sedan blir det ishockey. En riktig TV-dag med andra ord.

Sköt om er

Liz85
0

Yay! Det snöar ute och snön ligger kvar. Säkert ett några centimeter tjockt lager på marken i alla fall för att inte tala om det som landar på bilar och hustak. Såhär skulle det har sett ut på julafton ju. Skrattande

Har lust att klä på mig och smita ut för att känna på snön, hade man haft ett tefat hade det nog inte varit ågon omöjlighet att jag letat reda på en närliggande backe bara för att få känna på snön. Glad

Maria
0

Det är snö och minusgrader i Göteborg och det var ganska längesedan faktiskt. Känns ovant med snö. Hoppas den snart försvinner.Tungan ute

Nu är det måndag morgon och en ny arbetsvecka väntar.

Hoppas ni alla får en bra måndag.

/Maria

EvaG
0

Jag har sovit gott. Somnade på en gång när jag gick och la mig efter nattens arbete. Nyss uppstigen, men skulle vilja sova en stund till. Nu ska jag göra i ordning ett par ostsmörgåsar ocg en kopp te innan dagens strapatser börjar och som avslutas med ett nytt arbetspass. Önskar er alla en trevlig dag.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer