Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1775 ggr
Maria
0

Nyårslöfte?

Nu närmar sig Nyår och med det många som avlägger Nyårslöften. Dessa brukar ofta handla om Hälsa. Ex. börja träna mer, sluta röka, snusa och liknande.

Brukar ni ge Nyårslöften?

/Maria

Maria
1

Själv brukar jag aldrig ge några Nyårslöften.

Första och enda gången var förra Nyår då jag slutade röka inför min operation som var 27/1.

Detta löfte har jag dessutom hållit så jag har strax varit rökfri i ett år och det är jag stolt över.

Men som sagt några andra löften kommer det nog aldrig bli. Det var mer slumpen att det inföll kring Nyår.

/Maria

mongu
0

Bra att du hållt ditt löfte om att sluta röka. Starkt gjort!

Jag brukar inte ge några nyårslöften men har tänkt att göra det nu. Mitt löfte är att jag ska scanna in alla våra diabilder. Om jag kan hålla det vet jag inte för sen jag köpta denna scanner för ca 2 år sen så är bara ett enda kort inscannatFörvånad.

Dåligt jag vet, men när orken att sitta inte finns så blir det inte så mycket gjort.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Namiko
0

Jag ger inte heller några nyårslöften, har jag aldrig gjort. Men nu råkar min koständring infalla någorlunda i tid med nyår. Började smått för två veckor sen och gick över helt på det igår och jag gör det just för min hälsa. Jag ska försöka äta bort problem som jag dragits med halva livet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
0

#2 Det var ett bra löfte. Jag köpte också en scanner och har väl scannat hälften av bilderna och sedan tröttnade jag. Tyvärr har vi många kort med APS och det tar inte den scannern jag har.

#3 Koständring är aldrig fel om man känner att man behöver göra något åt det.

/Maria

Namiko
0

#4 Jag önskar att jag hade kommit på det här för länge sen. Är nästan helt säker på att jag inte tål gluten/vete och hittade den perfekta kosten för mig mitt i letandet efter information, så från och med igår lever jag på nästan enbart frukt och grönsaker och även om jag bara uteslöt vissa produkter innan jul och åt mer frukt och grönt så var det mesta tillagat och efter två dagars fuskande under julen vaknade jag och kände av precis alla problem som jag vill bli av med. Igår var det 100% råa frukter och grönsaker och idag mår jag mycket bättre igen.

Som tur är känner jag inte av några sug alls, har bara lite svårt att få i mig tillräckligt med energi (fyller upp med lite nötter när jag känner att det behövs) men det sägs att den biten brukar ta lite tid. Jag hoppas att jag tar mig dit under nästa vecka.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Karmatarerskanise
0

Jag har redan förändrat mitt liv med kost och träning och slutat röka, så jag har väl inget direkt som jag behöver lova mig själv. Brukar inte avlägga läften än då bara för att det är nyår :)