Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2590 ggr
[Vargöga]
0

Lindrig skolios

Var till läkaren idag för att få reda på lite olika saker. I höstas var jag till en fysioterapeut för en bedömning och han undrade om någon sagt om jag hade skolios. Nä ingen aning svarade jag då. Men nu hade jag en läkartid för jag ville veta om det kunde vara så att jag faktiskt har skolios. Jo det hade jag men lindrig form. Ingen jätteböjning med andra ord.

Någon annan som har denna diagnos?

Maria
0

Mig följde de hela skoltiden på grund av lindrig skolios. Jag har aldrig haft några besvär alls.

/Maria

[Vargöga]
0

Okej. Har alltid haft lite sned rygg men inte så mycket. Dom gjorde aldrig några mer undersökningar kring detta utan jag fick ju reda på det i vuxen ålder.

Jag har även skadat ryggen under ett simpass så det kan vara det jag har ont utav sa läkaren.

Maria
0

Det är ganska vanligt att ha lite sned rygg och de flesta lever med det utan några som helst komplikationer.

/Maria

[Vargöga]
0

Ja det har jag förstått när jag googlat. Glad

[Thiah]
0

Det är vanligare att ha sned rygg (skolios) än att ha en helt rak enligt vad jag läst. Sa läkaren hur många grader du har+

Det är bra att träna ryggen för att man senare ska slippa problem. Jag har en väldigt stor skolios och sambons bror som är massör förklarade för mig att jag är helt förstörd eftersom jag inte tränat förebyggande. suck.

[Thiah]
0

Att dricka VATTEN är livsviktigt. Dessutom gör det huden finare ;)

[Vargöga]
0

Nä han kollade inga grader eller så men jag såg ju själv att det var en krök på ryggraden och då satt jag kanske 1,5-2 meter från skärmen.