Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketterallmänt-övrigtartiklar
Läst 12152 ggr
Maria
1

God Jul alla.

Julen står inför dörren med allt vad det innebär. För de flesta så är julen en kär högtid men för andra är det ett tvång och ett måste.

Julens traditioner är både trevliga och ljusa denna mörka årstid. Människor träffas och umgås. Äter gott tillsammans och ger varandra julklpappar.

Julen har blivit mycket av barnens högtid också med Tomten och alla paket. Tindrande barnaögon som väntar med spänning.

Julen är den tid då man träffar familjemedlemmar man kanske träffar sällan och många långa resor sker över Sverige nu i dessa tider. Inte bara i Sverige utan kanske ännu mer långväga ifrån. Julen kan vara den tid då man bråkar om vem man ska vara hos och hur man är mest rättvis så att alla blir nöjda och glada.

Julen kan också innebära stress och dåligt samvete. I många familjer så arbetar både mamma och pappa. Man ska hinna med både matlagning och köpa julklappar och framförallt ha råd att köpa julklappar. En del barn har bara en förälder och många är ensamma och Julen känns då kanske inte lika lycklig.

Så Julen har olika betydelse för oss alla och jag önskar innerligt att alla får en skön jul med gemenskap och avslappning. Att alla ska få njuta av dagarna med ledighet och god mat. Att försöka släppa stressen och alla krav och ta tillvara på dagarna.

/Maria

Maria
0

God Jul på dig Leffe. Du är så fin i din tomtemössaGlad

/Maria

[Vargöga]
0

Jag tycker att alla dessa högtider är jobbiga. Avskyr dom som pesten men jag försöker att göra lite för barnens skull så dom inte skall bli mobbade i skolan eller känna sig utanför. Så om barnen vill fira någon högtid så är det hos farmor och farfar dom får vara.

God Jul förresten.

Maria
0

#3 Skönt att farmor och farfar finns dåGlad

/Maria

Karmatarerskanise
0

God jul till er alla Glad

[Vargöga]
0

#4 Jo det är jätteskönt att veta så jag inte behöver skämmas allt för mycket.

[GunillaF]
0

God Jul & Gott Nytt År!Glad

Gittan
0

God jul!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Lena1971
0

God Jul allesammans!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Nathalie62]
0

God jul till alla, hoppas helgen blir trevlig

[Sisa]
0

God Jul allesammans!   Glad

medde
0

God jul.

Nu börjar det att närma sig julafton, och det är inte utan det märks i luften här hemma. Tösen börjar bli så "där härligt sprallig" vilket är så kul att se. denna väntan ett barns ögon, Vad som komma skall. Men hua mig all stress som är ute i handeln..Tur att man har nära till centrum, så man kan smyga ner på lite udda tider..

Men underbart är det då eftermiddagen och Kalle Anka börjar på Tv:en

En riktigt god jul till er alla

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

chik
0

En härlig helg önskar jag er alla..

Lena.P är jag i verkliga livet.

mongu
0

God Jul till alla här. Hoppas det blir en bra helg.

För min egen del så blir det ganska lugnt. Först är det jullunch med familjen sen åker delar av familjen vidare och då är vi bara några få kvar. Så resten av helgen blir lugn.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Idag är det Julafton så jag önskar en alldeles extraskön dag till er alla.

Tro det eller ej så vaknade jag utan huvudvärkGlad

/Maria

medde
1

God jul säger även jag!

Med en speciell en önskan om en riktigt god jul till våran underbara Sajtvärd. Tack för du finns där ute i cyber rymden!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Nathalie62]
0

#15, Så skönt bumbleboo, underbart att vakna utan att ha ont Glad

Önskar också alla en trevlig jul.