Äntligen
Efter ett långt uppehåll ska jag till min sjukgymnast på måndag, ska bli så skönt och få en rätsida på mina smärtor och hoppas så småningom kunna slippa morfinet flera gånger om dagen. Önska mig lycka till hihi.
Jag önskar verkligen lycka till.
Att ha ont tär påde på kropp och själ.
/Maria
Tack hörrni, det värmer !
Det kan man lugnt säga, jag blir så trött och tycker jag sover alltid hihi.

Ja värk tröttar otroligt mycket så jag hoppas du får riktigt bra hjälp.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
# 4 Tack Mongu, det hoppas jag med, helt otroligt men kan sova i 12-15 timmar i streck.
Nu har jag varit där, har en böjd disk som riktar sig mot Ischiasnerven, det kallades för diskutbuktning.
Någon som har erfarenheter om det och vill dela med sig ?
Har fått låna en speciell kudde jag ska använda vid sittande och göra en del sträckövningar, ska tillbaka nästa måndag igen. Hoppas verkligen detta kan hjälpa så jag slipper leva på morfin dagarna i ända. Känns skönt att veta vad all smärta kom ifrån.

#7. Tack, det sträcker sig ner i högra ben och smärtan påminner mycket om disksbråck, hade jag inte fått dessa smärtstillande medel skulle jag inte överleva.
Jag skulle sätta knytnävarna vid ländryggen och gå runt så ett par minuter, skulle även ligga på mage med en kudde under, det är övningar som ska ske varannan timme ungefär, redan har jag märkt en liten, liten förändring, är så glad för det lilla nu hihi.
Hur lång tid tog det för dig tills du märkte skillnad ? Var det övningar du skulle göra hemma eller du fick gå till sjukgymnasten för att göra dom ?
#8 Skönt at du redan kan känna en liten förbättring.
/Maria
#9, Tack, Jag måste ta min medicin men inte lika ofta som förrut. Är lite förundrad över hur snabbt det förändras, har hört att det tar mycket lång tid och det är risk för bakslag efter ett tag, hoppas inte det hihi.

Bra att det börjar bli bättre
Kommer inte ihåg vad ställningen heter, men den ser ut som på bilden. Fast jag kan inte böja bak så mycket. Man kan göra liknande när man står också.
#11, Tack, det där klarar jag inte ännu men hoppas kunna i framtiden hihi.
Nu har man blivit dålig också och det sägs att det är på grund av alla övningar, min kropp är inte van vid det så det blev ett bakslag, ingen mysig jul 
#13 Vad tråkigt. Du får ta det försiktigt.
/Maria
#14, Jag fick det hälsat till mig också, sjukgymnasten trodde att jag hade tagit i för mycket men jag vill ju bli fri från detta nu.
Du skall nog inte ta i så mycket i början om du inte tränat förut.
Lycka till i fortsättningen. 

Tyvärr så är det lätt att ta i för mycket i början. Hoppas det blir bättre om du tar det lite lugnt ett tag.
Tror att du liksom jag och många andra är så ivriga att äntligen få komma igång att det blir för mycket i början.
Kram och lycka till framöver.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack så mycket för era stöd, ni har rätt, jag tar i med full kraft och för fort, har tagit det lugnare idag och det känns bättre nu, jag skulle ta det lugnt i 3 dagar och sen börja försiktigt igen, tråkigt att vänta hihi.