Sodastreamer
Jag har alltid varit emot att skaffa en sodastreamer men numera dricker jag ju varken öl (som jag älskar) eller vin så jag har köpt en del kolsyrat vatten på flaska.
Annars gillar jag kranvatten och vi har gott vatten i Göteborg. Jag dricker mycket vatten och är en törstig typ.
Men nu har jag fallit till föga och vi har köpt en sodastreamer till varandra i julklapp
Har ni andra en sådan?
Använder ni den mycket?
/Maria

Ja, vi har egen brunn (bra vatten) men det blir mycket bättre när man kolsyrar det för då blir det luftat.

Samma här jag använder min jättemycket. Har också egen brunn.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag tycker det är jättekul. Har druckit extra mycket dessa dagar nu
/Maria

Oftast så smaksätter jag inte vattnet men ibland är det också gott med smak. Brukar inte köpa färdiga smakessenser utan tar lite citron i. Ibland lite saft tycker fläderblomssaft är gott i.
Däremot har jag testat mustessensen och trot eller ej det smakar julmust t.o.m skummar som den. Riktigt gott tycker alla i familjen.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#4 Bra tips. Det ska jag testa. Vi har inte köpt några essenser alls ännu utan jag tänkte på Lime eller Citron.
/Maria

Ja det är gott med citron i eller lime.
Ha en bra dag! Mongu.
Jag dricker mycet av Ramlösa eller loka, ibland blir det vatten med Lime i.
härhemma använder vi ungefär en gasflaska per månad så det blir en hel del mineralvatten och läsk
jag vill helst ha smak på mineralvattnet har provat Sodastreams smaker men gillar dom inte alls dessutom är dom svåra som tusan att dosera efter lite letande så har jag hittat ett annat företag på nätet som säljer bra mineralvatten smaker
läsk återigen så vägrar jag att använda Sodastreams smaker då det är sötningsmedel i dom och efter ha druckit såna så känns tungan som en pälsmatta flera timmar efteråt 
innan så brukade jag köpa Bobs läsksmaker men vet inte om dom görs längre Ica verkar ha tagit över och dom köper jag nu
Icas julmust är riktigt god alltså enda nackdelen är att den är lite svår att dosera det blir lätt skum överallt så jag brukar kolsyra vattnet och hälla upp i ett stort glas och sen hälla i julmust smaken
Det gäller att testa sig fram med andra ord
Jag är inte så förtjust i läsk så jag tror inte jag kommer att prova så många essenser.
/Maria
jag fick en när jag fyllde år i maj i år å jag använder min minst en gång om dagen.. jag köpte mycket mineralvatten på flaska vilket blir dyrare å jobbigare att bära hem.. är hel nöjd med min då vattnet direkt från kranen här är äcklig så gör kolsyran att de blir jätte gott.. dricker helst utan smak då kah inte hittat nån som är god alla smakar så konstigt tycker jag.. sen har de väl blivit någon läsk sådär ibland.. men de är vattnet som gäller.. gott gott..<=)

Visst är det gott att kolsyra vattnet. Det är ju sällan jag köper essenserna utan antingen naturellt eller lite citron i.
Ha en bra dag! Mongu.
Vi har en hemma här också, men den använts i perioder. Men det är klart, skulle dotter få bestämma skulle vi andvända den jämt till läsk-
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag har en urgammal sodastream som jag fick för många år sen av en kompis och jag använder den dagligen.
Tycker inte så mycket om stilla vatten, men med kolsyra i är det toppen
Att bära hem kolsyat atte känns som helgerån när man har br brunnsvatten 
/Désirée