Röda fläckar i ögonen
Hej!
Jag har oerhört känsliga ögon, mer känsliga än någon jag känner. Får lätt ögoninflammation och blir röd för minsta lilla. Kliar mycket och då blir jag såklart helt knallröd i dem, riktigt jobbigt!
Nu i flera dagar har jag haft en röd fläck i varje öga, och dessa fläckar sitter på exakt samma ställe i ögonen.
Jag har inte fått något i ögat och jag har varit noggrann med att inte pilla eller gnugga etc, så jag vet inte alls var det kan tänkas vara.
Har även märkt att jag har väldigt ont i ögonen, ungefär som när man kollat i kors alldeles för läng.
Vad kan det bero på? Kan det komma helt utan anledning eller har ni några förslag?
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Man kan gå till en optiker och och få ögonen undersökta ordentligt. Då kan du få veta vad de röda fläckarna är. Dessutom ska du beskriva det där om att det känns som om du tittat i kors för länge. Det kan tyda på något litet fel som går att åtgärda med rätt slipning på glasögon, under förutsättning att man sätter in åtgärden i tid, medan man är ung alltså.

Håller med # 1 om att du ska kolla upp det. Börja med optiker så får du se vad det blir.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!