Behöver hjälp
Hej.
Jag vägde mig häromdan och såg att jag hade gått upp 4 kg utan att ha gjort nåt, varken ätit onyttigt eller mycket för den delen.
Jag skulle vilja ha bra tips på hur man går ner i vikt då jag känner att övervikten begränsar mitt liv, i skolan men även hemma då jag mest bara tänker på hur jag aldrig gör något.
Har inskaffat ett par hantlar för att bygga upp styrka/muskler/ork i armarna.
Men vad kan man göra för att gå ner i vikt förutom att springa och hålla på och jäkta så mycket då jag lätt får bergsprängande huvudvärk och astmaanfall?
Promenera i rask takt är väldigt bra och även att simma om möjligheten finns.
Så ska man givetvis äta en sund kost utan godis och en massa skräp.
/Maria
Kan inte gå i rask takt eller simma, då jag har ansträngningsastma och fobi för vatten/bassänger…
såklart man ska äta rätt också! :)
men nåt mer förutom det?
klarar nog bara nån minut i rask takt innan jag måste avbryta pga astman :(
Gå långsamma promenader. Huvudsaken är att du rör på dig.
Yoga eller något som inte gör att du blir andfådd kanske är bra.
/Maria
jag gör redan det men får inget riktigt "resultat"…
Min läkare rådde mig att ta min inhalator INNAN jag gick ut och motionerade för att undvika anfall.
min med, men idioten till läkare lyssnar inte på mig då jag säger att den inte funkar :P
Långa promenader på mellan 2 och 3 timmar ger garanterat resultat, även vid lugn takt 
/Désirée
är det varje dag eller bara nån dag i veckan?
alltså promenad i 2-3 timmar…
blir svårt då jag har massor med prov och skolarbeten vid sidan om som stressar mig:(
#9 För att gå ner i vikt krävs att man äter rätt också, inte bara prommenader. Hade du kunnat gå i rask takt hade du inte behövt vara ute så länge, men du säger att du inte kan det pga astma, inte ens med medicin och då krävs det ju längre tid för att du ska förbränna. Men utan flås bränner man inte alls mycket. Så du kanske ska se över maten.
Hur ofta man bör prommendera, jag skulle säga minst 3 gånger i veckan.
#9 Jag menade 2-3 timmar dagligen, om vi talar ommaklig promenadtakt. Dessa promenader kan ju delas upp geonom att du exempelvis tar en prommis på morgonen och sen en lång prommis direkt efter skolan och till sist en kvällsprommis.
/Désirée