Allergi?
Jag hatar lasarett och har lite telefon fobi. Men börjar undra vad mitt utslag är för något. Om det kan vara allergi förknippat.
Tänkte luska runt lite om någon kan tänkas känna igen utslaget.
Har djur och fått diagnos överkänslighet men inge allergi besvär. Tål inte vitlök så bra eller nickel men utslagen jag fått från sånt liknar inte dessa. Har en del husdjur och alltid haft djur runt mig. Hade lite besvär för nått år sedan av djur allergi. Men testerna visade att jag bara var överkäsnlig och inte hade någon direkt allergi.
Fått liknande utslag till och från i iaf 10 år vad jag mins iaf. Väldigt sällan de dyker upp. Förre året hade jag inga alls. Men nu är det andra gången i år som jag fått ett utslag. Dyker främst upp på ben och armar. I år hade jag det på ovansidan av handen och nu har det dykt upp på andra armen, mitt på. Aldrig mer än ett utslag åt gången.
Börjar som ett utslag. Utökar till att bli som typ 50öring som max. Börja torka i mitten med små blåsor runt om. Sedan försvinner det helt av sig själv och kan ta nått år innan det dyker upp igen. Troligen förvärrar jag det rätt bra med att klia. Men det kliar inte så jätte mycket.
Börjar fundera om jag har någon kontakt allergi jag inte tänker på. Detta andra utslag började för 1-2 veckor sedan som ett litet litet utslag. Men sedan kliade jag lite och det har blivit några små blåsor/utslag runt det första utslaget som redan har läkt i mitten. Kanske 1-1½ cm stort. Tog en bild ifall någon här känner igen utslaget?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jo jag har varit inne och snurrat på det lite grann.
Men det som får mig att inte tro på ringorm är att jag har aldrig behandlat det med något. Varken extra tvättat eller satt på någon salva. Alltid läkt av sig själv och aldrig varit mer än ett utslag åt gånger väldigt sällan.
Men det kanske ändå kan vara någon form av lindrig ringorm jag fått via nått av djuren. Har inte katt. Men kompisar har.
Dock är det ingen i min närhet som har liknande utslag. Vilket kanske fler borde ha om det är ringorm, för det smittar väl?
Tänkte lite på att jag jobbar med en som har ms och kompisar som alltid är sjukskrivna pga förkylningar och shit. De borde väl vara rätt mottagliga för det?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.