Hårlöss
Nu är jag lite less på dess kryp då jag för andra gången den här hösten hittat dem i mitt hår. Jag jobbar med sexåringar i skolan och har alltså ganska mycket närkontakt med barn och det är ju via närkontakt det smittas. Jag har jobbat med barn i många år och aldrig tidigare blivit drabbad trots att vi haft många utbrott av hårlöss genom åren. Men förra året fick min tonårige son hysteriskt mycket hårlöss. Han har heller aldrig haft det tidigare. Jag hittade ett par stycken på mig då och vi behandlade oss båda. Nu har jag som sagt fått det för andra gången den här hösten. Jag har behandlat med Linicin och ska så göra igen om två veckor. Alla sängkläder ska tvättas och här ska dammsugas men man ska ju inte behöva göra så mycket mer.
Är det någon här som provat det här medlet för att förebygga lusangrepp? Tror det heter Linicin prevent. Skulle vilja veta om det verkligen fungerar för då ska jag köpa det till sonen så han klarar sig den här gången ( har inte hittat något på honom) och sedan använda det i mitt eget hår när jag är färdigbehandlad.
Själv har jag tack och lov aldrig haft hårlöss.
Jag har en arbetskamrat med småbarn på dagis som haft problem med både barnen och själv. Hon använder det här preventmedlet och säger att "peppar, peppar" det funkar.
Jag hade absolut testat. Inget att förlora så att säga.
/Maria
TTO kan också användas förebyggande. Finns som schampo eller så tar man 100% olja och droppar i sitt egna schampo.
Hårlöss är ett riktigt gissel då man har barn på dagis eller i skolan. Det verkar gå runt och inte få ett riktigt slut..#0 Medelt du nämner i ditt inlägg har jag hört enbart posetivt om.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥