Glöm inte vintertiden
Nu natten till söndag 30 oktober så ska vi ställa tillbaka klockan en timma. Dags för vintertid.
Brukar ni bli påverkade?
/Maria
Ja det är dags för normaltid.

I den mån nu tiden kan kallas för "normal".

Påverkas? Ja det brukar bli problem för mig som vaknar av naturen väldigt tidigt. Att jag ska sova en timme mer brukar ta någon månad.
Att gå över från normaltid till sommartid på våren är däremot inga problem.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Jag har lättare på hösten än på våren. Brukar va ännu tröttare på våren än vad som är mitt normaltillstånd. Fast så normalt är det nog inte
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag är som mongu. Hösten brukar fungera OK, när man byter till sommartid däremot brukar det ta flera veckor innan jag är i fas. Funderar ibland på vad det faktiskt kostar samhället med att byta tid. Jag vet med säkerhet att jag under några veckor vid byte till sommartid inte utför mitt arbete lika bra som annars. Och det är ju säkert fler än jag som påverkas ganska mycket.
Det kommer min kompis älska! Och förmodligen jag med. Vi ska vara hemma hos mig hela helgen o ha filmkväll och bara mysa o ha trevligt, och att vi får sova en timme längre på morgonen sen.