Afte
Gaahhh, måste skriva av mig.
Visste direkt när jag skrapade i tandborsten i tandköttet att jag skulle få afte. Nu sitter jag här 4-5 dagar senare med ett sår som gör att jag knappt kan öppna munnen. Jag känner mig febrig och grinig och har helvetiskt ont hela tiden, och ännu ondare när jag äter (vilket nästan är omöjligt just nu) eller pratar.
Hatar den här skiten.
Får det bara när jag har nedsatt immunförsvar, som tex en förkylning i kroppen, och råkar skrapa mig i munnen, med tandborsten oftast då.
Konstant trött pga smärtan och dåligt humör när jag har svårt att äta… kan knappt hålla kvar maten i munnen för det gör för ont att röra läpparna…
Blä var det jag ville säga.
Prova Oralmedic! Fungerade bra på mig och direkt efter EN behandling försvann smärtan samt så kunde jag äta bara en halvtimme efter. Blåsan krymper snabbare efter behandlingen. Dock så ska man täcka hela blåsan, annars får man göra om det. Och det svider rajält under dom 5 sekunder man ska täcka blåsan…men helt klart värt det så man slipper flera dagars lidande.
Som sagt behöver man enbart en behandling. Mycket effektivt.
#1 Tack, kanske får testa det. Köpte någon aftegel idag som faktiskt hjälper en del mot smärtan, men det tar ju inte bort blåsan. Bara lindrar smärtan lite.
Jag spänner mig ju så mycket pga smärtan att jag får huvudvärk och ont i nacken. Får ta en till tur till apoteket imorgon och se om de kan hjälpa mig med den salvan. Nu tog jag ju bara själv en gel som jag använt förut.
Lider med dig! Nu har jag haft turen att slippa det på ett halvår *peppar peppar* men stress brukar trigga det för min del. Och det är inte "bara" att ha blåsorna, det påverkar ju en så hemskt mycket precis som du säger. Hoppas det går över snart!
#1 Det måste jag testa nästa gång.
Paulina
#3 Det tycker jag! Medlet hjälpte mig redan efter en behandling och jag har inte haft ont sen dess. Paketet innehåller två behandlingar och kostar ca 130:-.
#4 Det kan det vara värt så som Afte svider
/Maria
Det är verkligen en riktig plåga. Har ont i huvud och nacke nu för jag spänner mig. Men det börjar gå åt rätt håll… äntligen…