Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettpaus
Läst 8222 ggr
Leffe
0

OT-tråd 4

Nu går vi in i ett nytt kapitel av OT-tråden. Tråden där vi kan skriva vad som helst (nästan)

Den gamla OT-tråden hittar du här

Leffe
0

Solen skiner. Halva kattgänget är på balkongen, andra halvan ligger på sängen och sover. Jag ska ge mig ut ett tag och sedan ta det lugnt

Maria
0

Bra Leffe med ny trådGlad

Här regnar det och jag har precis läst slut Camilla Läckbergs "Fyrvaktaren". Den var helt OK.

/Maria

[Asta]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag jobbar tredje dagen efter semestern. Det är jobbigt att jobba.

Maria
0

Stackars AstaFlört

/Maria

Maria
0

För att reta Asta lite så kom jag på idag att jag har en vecka till på min semesterGlad Jag trodde jag skulle börja på måndag men hade räknat fel.

Däremot ska jag eventuellt följa läkarens råd att börja på 50%. Jag har ett återbesök så jag får väl fundera på det.

Huvudvärken spökar dagligen och det är så jobbigt.

/Maria

[Asta]
0

Hm- det måste vara något fel på iFokus. Jag kan inte läsa vad där står i #5. Konstigt!

Idag har Gandalf inskolning på hunddagiset. Hoppas, hoppas att det går bra!!

Maria
0

#6 HahaSkrattande

/Maria

Leffe
0

Det ser ut som det ska regna. Jag hoppas det inte kommer ner för jag tänkte åka till Hallstavik utanför Norrtälje ikväll och titta på speedway

chik
0

God dagens. Vill bara önska fin Fredag.

Lena.P är jag i verkliga livet.

mongu
0

Har precis kommit hem från London. Vi åkte i tisdags morse och som sagt hem nu.

Allt har varit bra förutom att mitt knä har fått bekänna färg, dvs det har inte alls funkat. Nu är det svullet och jätteont. Får se hur det utvecklar sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

EvaG
0

God morgon på er. Jag sitter på arbetet och har en kort rast. Nu är det lördag hela dagen och kvällen likaså. Önskar er alla en trevlig dag.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Maria
0

Dt är alldeles mörkt inne och det åskar och blixtrar ordentligt samtidigt som regnet vräker ner.

Stackars alla som hade utomhusplaner för lördagen.

/Maria

medde
0

Regn och åskaFörvånad Häröver den kungliga huvudstaden skiner solen och det är redan uppe över 21+ i luften.

Ha en underbar dag alla trots väder och vind

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Maria
0

Det regnar som attan i BlöteborgSkrikandes

/Maria

Gittan
0

Mycket att göra på jobbet efter semestern. Vad gör man då? Jo man är hemma med två sjuka barn.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Gittan
0

Nu har vi precis ätit. Barnens feber har gått ned. Nu är de "bara" förkylda. I kväll ska gubbarna se speedway på TV:n. Vi lugna damer ska se Robinson. Alltså en trevlig familjekväll.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

Robinson gillar jag. Det är den enda såpan jag följer varje omgång.

/Maria

EvaG
0

Här är det blandad kompott på himlen. Moln och sol blandat. Det börjar bli förkylningstid nu. Önskar er alla en trevlig eftermiddag.

Leffe
0

Solen skiner. Katterna är smarta och njuter av solstrålarna. Deras husse däremot sitter vid datorn i en hörna.

Leffe
0

#17 Den enda serie följer varje omgång heter Elitserien i hockey

Leffe
0

Här tittar solen fram nu. En av katterna ligger på balkongen och sover i en låda med tak. Det gjorde hon när det regnade också. De andra sover på min säng. Ska ut och handla lite inför vår traditionella surströmmingsskiva i helgen i syrrans kolonistuga

Maria
0

Hoppas det blir fint väder för inte kan man sitta inomhus i en liten stuga och äta surströmmingFörvånad

/Maria

Leffe
0
medde
0

God morgon!

Hoppas ni haft en fin fredagskväll.

I dag verkar det som det blir lite sol över den kungliga huvudstaden. Hundarna har varit ute på sin morgonprommis och tösabiten är redan vaken.. Fast hon haft en härd skolvecka,,

Tänk vilken härligt det är att se ett barn fullkomligt explodera av lycka, hennes stora idoler kommer hit till Svergie! Hela kvällen igår fick jag höra om hur gulliga dessa pojkar är. Men jisses vilka priser det är att ta sitt barn dit för att se denna konsert. För oss två 760kr! Inte lätt att vara förälder. Men klart hon ska få se dom.  Kan inte ta ifrån henne den lyckan att äntligen få se dom Live.

Vad dagen innebär i dag vet vi inte ännu, men någonting blir det i alla fall, solen skiner och vädret är underbart. Så ut blir det.

Ha nu alla en riktigt underbar dag, och hoppas vi ses på den här trevliga mötesplatsen. Hälsa iFokus  under dag/kvällen

Mvh

Maria
0

Godmorgon.

#24 Vilka är idolerna? Nu blev jag nyfikenFlört

Själv blir jag snart tokig på huvudvärken som kommer och gårSkrikandes Har redan spytt en gång idag men nu är det bättre.

/Maria

medde
0

#25 God morgon. Lova mig att ta väl hand om dig under dagen?

Idolerna är de två enäggstvillngarna som var med på melodifestivalen (Irland)Jedward. Två sockersöta pojkar som hoppar och stuttsar och kan  inte stå still i 1 sekund.. Dom pojkarna ska jag och se med tösabiten..

Maria
0

Jisses, här har man uppenbarligen missat någotFlört eller också är det åldern. Man håller sig ung när man har mindre barn, haha

/Maria

medde
0

Missat och missat vet jag inte. Jag kan inte missa, då det mals från morgon till kväll om dessa gossar. Hur söta dom är, hur bra dom sjunger, och är det tyst på tösa så dundrar musiken av dom från hennes rum.. Jag kan inte missa vare sig jag vill eller inte. Men kul på ett sätt då man minns själv då man var ung..Men visst är dom söta och pigga?

Hur är det med din huvudvärk? Alla kramar till dig bumbleboo

Maria
0

Jag har ett klent huvud som min man brukar säga, hahaSkrattande

Han den snälle….Flört

/Maria

medde
0

Min dotter kallar sitt dåliga öra för "skruttöra" Hon fick en hörselskada efter en öroninflmation. Det var hennes första hon fick och då hände denna skada, Trist,,, Men bra att hon har namn på sitt öra "Skrutt" Lättere då

Maria
0

Den var bra.

Då har jag ett skrutthuvudTungan ute

/Maria

medde
0

Skrutta på ni två! Flört Hon ler här på andra sidan.. Då hon just nu ser allt i tvillingvariant. Pga idoler tvillingarna Jedward. Dotter hälsar med kramen.

mongu
0

Min katt heter Skruttan. Varför? Jo vi fick henne samma sommar som min man gjort sin bypassoperation och jag gick med min värk även då.

Tyckte det passade med Skruttan på henne som kom till två skruttiga personer.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Haha, då är ni tre skruttar hemmaSkrattande

/Maria

Leffe
0

Nyss uppstigen efter att sett gångtävlingen i natt. Solen skiner och i kväll väntar surströmmingen. Kan det bli bättre? Jo det kan det - diin huvudvärk, bumbleboo, kan bli bättre. Då är dagen perfekt

Sköt om er

Liz85
0

Delar med mig av en kommentar från ett litet barn på pendeltåget förra helgen. Satt på pendeln in till Stockholm Central för att träffa en kompis och ta båten över till grönan. På andra sidan i vagnen sitter en familj med två barn, varav pojken måste vara runt 5 år. De ska också till grönan och pratar om det på vägen in. Så åker tåget in i en tunnel.

Pojken: Är det här spöktunneln?

(Kort paus följer)

Pojken: Jag vet inte hur Grönan ser ut.

Maria
0

Haha, vilken sötingGlad

Han var i alla fall lättroadSkrattande

/Maria

Maria
0

Nu börjar värmen komma i Göteborg. Ser ut att bli en fin dag.

/Maria

medde
0

God morgon allla goa människor där ute.

#38 Vi här i den kungliga huvudstaden skickade ner lite sol till er. Då vi har just nu en hel del moln.

EvaG
0

Rast. Sitter och tittar på en tom tekopp och funderar om jag ska fylla den eller ej innan rasten är över.

Leffe
0

Idag är det förkylning med hosta som gäller samt moln ute. Så man kan säga att det är mulet både ute och inne

Maria
0

#41 Nu var du vitsigFlört

Hoppas din förkylning går över snabbt för jag kan tänka mig att du är extra känslig för detta.

/Maria

Leffe
0

#42 Jo och andfåddheten finns nu nästan vid varje rörelse

medde
0

Hej på er glada!

I dag har jag tösabiten hemma från skolan, då det blev en kortis för henne i dag. Ringde hem efter redan 1 tim och var snorig och hosta som heter duga… Så blir det känns det som varje år vid skolstarten efter sommaren.. Ca 14 sen är det risigt,,..

LeffeD Krya på dig och var rädd om dig!

mongu
0

Idag är det småregnigt och grått och jag är jättetrött och har mera ont. Har varit barnvakt så därför ökad trötthet och värk.

Men det har gett mig så mycket annat att få va med mitt lilla barnbarn. Det är guld värt. Den lilla goa tösen som blir två år på onsdag.

Ha en bra dag! Mongu.

EvaG
0

#45 Det goda uppväger det onda heter det ju.

mongu
0

Så sant det är.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

#45 Blir hon 2 år redanFörvånad

/Maria

mongu
0

Ja det är inte klokt jag fattar inte vart tiden tagit vägenFörvånad Men jag njuter när jag får va med henne.

Att jag sen får lida lite extra kan det va värt, i alla fall nästan. Önskar såklart att jag slapp det onda men men man kan inte få allt.

Ha en bra dag! Mongu.

EvaG
0

God morgon på er allihopa. Hoppas ni får en bra dag. Själv kommer jag att sova när arbetet slutar om två timmar.

Maria
0

#50 Då får vi hoppas att du sover riktigt gott. Jag har alltid beundrat alla som jobbar natt.

Själv har jag jobbat natt i vården men bara extra och aldrig på schema. Jag hade jättesvårt att sova och ställa om mig.

Var hos läkaren igår och blev sjukskriven ytterligare en månad. Känner mig lite kluvenObestämd

/Maria

[Asta]
0

Idag kom maken med ett paket. Jag undrade varför. Sedan sa han Grattis på födelsedagen. Jag hade helt och hållet glömt bort att jag fyller år idag!

Maria
0

Vad roligt Asta. Dubbelt så roligt för honom när du glömt detFlört

Jag säger stort GRATTISKyss

/Maria

[Asta]
0

#53 Tack, tack. Undrar dock om jag börjar förtränga att jag blir äldre??

Maria
0

Ja, det kan man gott förtränga. Det är ju ändå bara "skalet" som åldras.

/Maria

medde
0

#52 Hjärtligt grattis på födelsedagen!

I dag är det gråmulet och ser inte alls lovande ut för en dag med sol. Tösen hemma även i dag från skolan, men hoppas hon är pigg och kry för att kila iväg i morgon..

Så dagen blir nog ganska lugn, men det är klart jag har 2 hundar som ska klippas, så det blir nog att sätta fart och göra lite nytta ändå. Att klippa hundarna tar sin lilla tid och är inte gjort på en kafferast.

Mvh

Leffe
0
Leffe
0

Och regnet det bara öser ned. Visst finns det väl en sång med den texten? Den skulle i alla fall passa in i dag. Skulle till husläkaren för blodprovstagning idag, men ändrat till i morgon. Det räcker med att jag frös ihjäl på idrottsplatsen i fär kväll. Så jag vill inte drumkna idag.

EvaG
0

Nyss uppstigen. Sitter och väntar på att tevattnet ska koka. Sedan väntar smutskläderna på att få tvättas. Ska också hinna med att städa innan det är dags för arbetet igen. Önskar er alla en trevlig dag.

Maria
0

Huvudvärken är inte så stark idag. Peppar pepparGlad

Det har dessutom slutat regna och blåsa så det ser ut att bli en ganska fin dag.

/Maria

Leffe
0

Nu ska jag iväg och ta lite blodprover så man ser att jag mår bra

Maria
0

Hoppas dom är snälla mot dig LeffeFlört

/Maria

EvaG
0

Ledigt i kväll och vet inte vad jag ska hitta på. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Solen skiner och katterna sover. Lugnt och fridfullt hemma med andra ord. Har gjort storstädning i kök och vardagsrum själv. Med min andfåddhet tog det två dagar för jag fick ta det lugnt. Trots det så ökade vätskan i benen och det kändes i hjärttrakten. Så nu tar jag det lugnt och gör ingenting.

Leffe
0

Dagens planer: Antingen idrott på teven eller besök i syrrans lilla stuga. Hur som helst så verkar vädret vara fint

Liz85
0

Känner mig väldigt duktig idag. Har städat sovrum, vardagsrum och hall helt samt två musburar. Håller nu på att laga kvällsmat och gjorde extra mycket makaroner för att kunna ha till ett antal matlådor också, när jag ändå är igång. Fattas bara att köket blir fint också så kan man vara helnöjd över lägenheten men det får bli tidigast imorgon.

EvaG
0

Då är man ledig. Har precis kommit hem efter att ha kopplat av på krogen. Funderar på att åka norrut nu på morgonen, men vi får se. Hur som helst så önskar jag er alla en trevlig dag.

Maria
0

#67 Detsamma til dig.

Idag ska jag sätta in nytt "löshår" Det är 8 veckor sedan sist så det är dags igen. Hoppas bara huvudvärken släpper…

/Maria

medde
0

God morgon!

Här  var det ägg!!

Hmmm , vad menar nu jag med detta? Jo det kan jag berätta, för under morgonen blev det glädjetjut så jag trodde hela huset skulle vakna. Tösens kanariefågel ligger och ruvar på ägg. Helt fel årstid men det är bara nu ayy göra det bästa av allt, massa godsaker till mat och allt som sig bör till dom blivande fågelföräldrarna.

Tösen är nu i skolan och jag sitter hemma nu med en kopp kaffe, hundarna ser ut som våta disktrasor efter morgonprommisen..

Ha en riktigt fin dag alla.

Maria
0

Grattis till äggen, hahaSkrattande Detta vill jag gärna följa. Hur länge ruvas sådana?

/Maria

medde
0

Ärligt måste måste jag kolla om all fakta jag kan få, Tror det är ca två veckor,,,Men så litet det var, en liten plutt=) Men så vacker färg..Återkommer strax. Men kan berätta fick nästan dra tösa till skolan,, Hon ville bar sitter och titta på honan då hon ruvar.. Honan heter Fri. det var ju den som kom in själv härhemma en dag, så min dotter döpte henne til Fri.

Maria
0

Helt otroligt. Hoppas det blir en liten pippi av ägget.

Förstår att tösabiten inte ville gå till skolan.

/Maria

medde
0

Nu har jag läst en hel del. Äggen ligger ca 14 dagar. Det var inte lång tid.. Men råden var att ta bort två och lägga undan i en ask med mjuk underlag, för att sedan lägga tilbaka dom, då alla ägg lagda, osv,, osv..En hel del att både göra och tänka på. Men det fungerar ju i det vilda, så varför?

Maria
0

Jösses, det är ju en hel vetenskap…

/Maria

medde
0

Så kände jag också..

Leffe
0

Konstigt väder. Det öser ner och en timme senare fullt solsken. Inte underligt att många blir förkylda nu. Man vet ju inte vad man ska ha på sig

EvaG
0

God morgon alla pigga och glada samt alla andra - fast jag hoppas de flesta av er är pigga och glada. Själv är jag glad men trött. Snart bär det av till Los Angeles igen, men bara dit på en kort visit. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Maria
0

#77 Vad roligt. Förstår att du varit där en del men aldrig fattat kopplingen. Har du släkt eller vänner där?

/Maria

Leffe
0

Här sover katterna som stockar. I natt trängdes de vid fönstret då det rasslade och smällde på grund av den otroligt starka blåsten. Det blåser idag också, men inte lika kraftigt. Den där Katja måste vara en arg dam så som hon går på.

Maria
0

#79 Märkligt att alla orkaner får kvinnonamnObestämdFörvånad

/Maria

EvaG
0

#78 Min mor bor där. Min "styvfar" bor där och min bror är begraven där.

#80 Kanske för att vi kvinnor kan tala om var skåpet ska stå.Skrattande

Katja har blivit på bättre humör verkar det som för det blåser inte. Önskar er alla en underbar torsdag.

Maria
0

#81 Aha, då har jag stillat min nyfikenhetFlört

Här har också Katia blivit på bättre humör men det småregnar emellanåt.

/Maria

EvaG
0

Då är det fredag igen och allt vad det innebär. För en del är fredagen en härlig dag - tänk sista arbetsdagen för veckan. Hur som helst så är fredagen den sista vardagen i veckan. Nu önskar jag er alla en trevlig fredag.

Maria
0

Detsamma till dig Eva.

Solen skiner från en klarblå himmerl i GöteborgGlad

/Maria

EvaG
0

Här ska ut och handlas. Sedan är det dags att förbereda sig för arbetet. Önskar er alla en trevlig lördageftermiddag och -kväll.

Leffe
0

Ska snart iväg och handla lite matvaror så man har att äta här hemma

Maria
0

Vi ska äta rotmos och korv idag så just nu luktar det kål i hela husetTungan ute

/Maria

Leffe
0

Korv låter gott, men inte rotmos. Smaklig måltid i alla fall

Maria
0

Har precis ringt min neurolog för utvärdering men det visar sig att han har semester till 17 oktober.

Jag är sjukskriven till 9 oktober och jag vill helst prata med honom för han är så bra.

Visserligen skickas alla journalhandlingar över till min husläkare så jag får väl höra av mig dit.

Neurologen är spanjor så han kanske är i Spanien nu där de ser ut att ha ett varmt och fint väderSkrattande

/Maria

Leffe
0

Idag är det tung och blöt luft. Blir tyvärr andfådd bara jag rör på mig, men vad gör det. Jag har ju datorstolen och datorn framför mig och två katter i knät. Så livet är toppen i alla fall

EvaG
0

God morgon allihopa. Hemkommen från arbetet och ska ta och sova några timmar. Önskar er alla en trevlig dag.

Leffe
0

Detta med våra olika sätt att ta oss fram.

Skulle vi färdas i luften skulle vi haft vingar. Skulle vi färdas på vatten skulle vi haft simhud mellan tårna. Alltså ska vi inte flygar och åka båt. Våra kroppar är gjorda för bilkörning. Våra fötter passar perfekt på bilens platta pedaler.

Maria
0

#92 Hehe, den var braSkrattande

/Maria

EvaG
0

God morgon alla pigga och trötta, alla glada och ledsna. Själv är jag trött och ska i säng, men först önskar jag er alla en bra dag.

mongu
0

Här spöregnar det och är inte kul alls. Dels så har vi fel på vår fasta telefon och det är felanmält i onsdags förra veckan. Ska ta tre helgfria dagar att laga. Vilket borde varit igår om jag inte räknar fel.

Kollade precis med Telia men fick bara höra av automatisk röst att felsökning pågår. Snart blir det kundtjänst jag vänder mig till. Tycker det är trist.

Sen har jag så ont i mina händer och fötter så jag vill bara grina. Ont i småleder osv.

Så idag är det mesta ett stort BLÄ!Gråter

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

#95 Stackars dig mongu. Det är inget kul att ha ont. Hoppas det ger sig.

Vi har haft strul med Com Hem nu på förmiddagen. Vi har ju både telefoni, data och TV där så inget har funkat.

Tur man har mobiltelefonFlört

/Maria

Leffe
0

Har också allt på Comhem vilket har både för- och nackdelar

Höstväder! Fördelen är väl att det är friskt i luften och när regnet fallit är det lättare med andningen. Idag ska jag få hjälp med att lyfta och flytta kartonger och lådor så jag kan städa golvet i "kattrummet". Tänk det är inte som för några år seadna att bara ta lådorna mer eller5 mindre på axeln och flytta dem. Det känns negativt, men det positiva överväger då det bara är att ringa en kamrat och han kommer nästan på en gång.

mongu
0

Det ger sig om ett tag men det är jobbigt när det pågår. Därför så skönt att få klaga och häva ur sig.

Men snart kommer mitt lilla barnbarn till mig så då blir det mys. Hennes pappa ska med vovven så han blir klippt och förra gången blev hunden skogstokig så husse får va med idag.

Ha en bra dag! Mongu.

Leffe
0

Av någon anledning har jag vaknat alldeles för tidigt, men ska lägga mig en stund till. Hoppas på regnfritt idag så man kan ge sig ut en stund

Maria
0

Ja, det var tidigt för att vara dig Leffe.

/Maria

[Asta]
0

Här är det grått. Som vanligt känns det som just nu. Det har regnat otroliga mängder nu under en period. Det påstås dock att det ska bli uppehåll till helgen. Vi håller tummarna för det och hoppas kunna fixa de sista bitarna på väggarna utomhus.

Liz85
0

Uppe med solen idag. Den där tuppen däremot vet jag ingenting om… Skrattande

[Asta]
0

Här skiner också solen för en gångs skull! Nu blir det promenad till jobbet.

Maria
0

Nu är denna tråden också lång så jag startar en ny.

/Maria

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer