Vad läser du nu?
Är lite nyfiken på vad du läser just nu? Om du helst väljer vanliga böcker eller vill ha ljudböcker?
Kom gärna med tips till oss andra. Kan va härligt att krypa upp i soffhörnet med en god bok och en kopp te eller kaffe.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jösses vad jag har läst denna sommar.
Skickade en ny beställning nu ikväll till Adlibris.
Det har mest varit deckare men jag kan rekommendera två böcker som var väldigt bra och även spännande.
Båda handlar om familjehemligheter i flera generationer (ungefär som Törnfåglarna)
"Rosornas arv" av Leila Meacham och
"Den glömda trädgården" av Kate Morton.
/Maria
Den var nog senaste boken jag läste på hälsoområdet, köper numera allt i amazons kindle-store (engelska böcker) då det är billigare och smidigare än i butik. Ofta 80-90 kronor för en bok, helt ok pris!
Numera läser jag inte så mycket annat än dagstidningen och Speedwaytidningen

Jag är också deckarfrälst
men läser mycket annat också. När jag började tråden så tänkte jag inte enbart på böcker inom hälsa osv utan mera allmänt vad vi läser och är roade av.
Själv har jag läst två jättebra böcker som jag nog inte kommit över om jag inte varit med i en bokklubb och glömt avbeställa. (det är en av anledningarna till att jag inte ska va med i såna klubbar att jag glömmer avbeställa det jag inte vill ha)
Det är Anders Jallai och böckerna heter "Spionen på FRA" och "Landsförrädaren"
Anders Jallai är svensk och det handlar om en avhoppad dykare och f.d. flygofficer. Han har i verkliga livet varit stridspilot och dykare och en hel del bygger på hans egna erfarenheter.
Det var den första boken som bara kom i min hand och den fick åka med som semesterlektyr till Mallorca. Tänkte att en pocketbok går ju att lämna kvar om det är så. Men både min man och jag nästan sträckläste boken och sa båda "Vilken bra bok!"
När vi kom hem så fanns bok nr 2 med i Bokspegeln och jag beställde den direkt. Blev inte besviken på den heller.
Andra som lånat dom av oss har sagt samma sak. Så helt klart så kan jag rekommendera dessa två böcker.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack. Det är bra att få tips. Ibland när jag bläddrar på nätet blir jag alldeles vilsen.
/Maria

Ja det är svårt många gånger för precis som när jag fick den boken på posten och kände att nja är detta nåt för mig.
Så det var en mycket positiv överraskning att läsa den.
Ha en bra dag! Mongu.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min dotter har ljudbökker i Twilight serien. Jag var tvungen att att testa det med ljudbok samt även nyfiken på böckerna. Blev fast och lyssnade igenom alla hon hade.
Men just nu annars så läser jag mycket om rymdfart..Lite nördig på den fronten.. Men dom bästa böckerna jag någonsinn läst är av Caryl Chessman. Dessa böcker berörde mig mycket djup.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vill man ha riktig spänning kan jag rekommendera två tegelstenspocket "Hypnotisören" och Paganinikontraktet" av Lars Kepler.
Lars Kepler är pseudonymen för Alexandra och Alexander Ahndoril.
De är lättlästa och griper tag redan från första sidorna. Kapitlen är korta vilket jag gillar när man läser.
/Maria

Ja dom har jag läst båda två och kan bara hålla med dig. Mycket bra böcker.
Ha en bra dag! Mongu.
Jag läser Knasen ;) hehe
Orkar inte läsa någon bok för tillfället, har fortfarande inte läst ut The dark tower-böckerna av Stephen King som jag började läsa för flera år sen…
Två andra böcker jag varmt kan rekommendera är av Marianne Cedervall som heter "Svinhugg" och "Svartvintern"
Väldigt roliga böcker med ett stort allvar och hemska mord. Hon beskriver karaktärerna på ett underbart sätt.
Två väninnor som är raka motsatser. Den ena är läkare och den andra är "Lapplandshäxan" och hon är synsk. Dessa två råkar in i de mest otroliga händelser.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det lutar åt att snart ta ett besök till "bibblan"
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
jag läser en bok som heter "Inspärrad" å är en verklighndelse.. tjejen som skrivit boken har själv avrit med om detta.. de handlar om en tjej med alkoholisaerad pappa å "galen" mamma så hon blir satt i olika fosterhem osv å hamnar tillslut på ett hem där dom behandlar henne som psykiskt sjuk.. å proppar i massa mediciner som gör att hon blir sämre å sämre å kalar snar inte av de vardagliga.. å inte ng med de så har deom ett bestraffningssystem som inte är specielt sjysst låser in dom å mssa sånt. har inte kommt så långt men boken är bra.. trots att man sitter å blir arg under tiden man läser..
jag lyssnar mest på ljudböcker
just nu så lyssnar jag på den boken Brott i Sverige av Dag Öhrlund
en bok som går igenom uppmärksammade brott som har hänt i Sverige bland annat Diskoteksbranden i Göteborg
sen efter det så tänkte jag övergå till Camilla Läckbergs nya bok Änglamakerskan