Hälsa
Hej Hej.
Jag har nyligen slutat med en antideperisive medicin och börjat med en annan. Jag har ökat kraftigt i vikt, som jag skrivit här i ett annat inläg. Mitt immunförsvar har dropat i backen och jag behöver hjälp med att bygga upp den igen nu till alla vinter sjukor som kommer och går detta halvår.
Jag är sjukskriven och därför ganska fattig, men om ni kan hjälpa mig med att tala om vad man kan äta eller några billiga tableter 'kosttillskot' som man kan ta. Teer och oljor mm. Det är inte kul att känna att man inte mår kroppsligt bra.
Hällsningar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fysisk träning är super för imunförsvaret!

Passa på att gå ut i skogen och plocka nyttiga bär. Blåbär, slånbär m fl innehåller mycket vitaminer och antioxidanter som förbättra immunförsvaret. Samtidigt får du behaglig motion och frisk luft.
Passa på att äta frukt och grönsaker, som är jättebilligt nu.
#4 Jag tycker man kan hoppa över frukten, som mest innehåller socker som vi inte behöver. Grönsaker däremot är toppen.
Ägg är också super, de innehåller mycket bra!
Jag håller med om det mest. Ut i friska luften, promenera. Käka frukt och grönsaker. Svenska sådana som inte fraktats långa sträckor utan har nyttigheterna kvar finns i affärerna just nu. Själv är jag fortfarande av åsikten att både frukt och grönsaker är nyttiga saker och sedan är det upp till dig själv att bedöma vad du vill äta.
Proviva är väl fullt av probiotika också?
Jag har druckit hur mycket Proviva som helst det sista men det har med att jag haft magsår att göra och att jag äter väldigt dåligt så jag får en liten kick av detta
/Maria
#9 Jo fast det är väl bara det naturliga från frukterna som är i?
Var tvungen att kolla på förpackningen jag har hemma. Kolhydrater 10g varan sockerarter 9g. Säger mig egentligen ingenting, är det mycket?
#11 Fruktos, som ju finns i frukter, är nästan värre än "vanligt" socker. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fruktos
9 g/100 g är mycket, ja. Ungefär som i coca cola.