Vad är verklighet?
Dagens hjärnforskare vet att det existerar olika samtidiga versioner av verkligheten. Vår hjärna förser oss alltid med en observation av vad det är som äger just nu rum genom vår vänstra hjärnhalva. Vår hjärna förser oss även med en observation av vad det är som äger rum just nu genom höger hjärnhalva. Det existerar därför åtminstone tre olika samtidigt pågående versioner av det som kallas verklighet inuti vår hjärna. En version i respektive vänster och höger hjärnhalva och en tredje version som utspelas när vänster respektive höger hjärnhalva fungerar i fullständig harmoni med varandra.
Den verklighet vi idag upplever är en verklighet som är starkt fokuserad på vänster hjärnhalvas observationsförmåga. Det är en fysisk verklighet där vi registrerar information med våra fem sinnen. Hela den civilisation vi idag byggt upp och bildat lagar och förordningar kring bygger på vår förmåga att studera vår omgivning med vänster hjärnhalvas observationsförmåga.
Vilken verklighet erbjuder höger hjärnhalva oss?
Följande är min egen uppfattning och har ingen som helst vetenskaplig förankring och hur skulle den kunna ha det när vetenskapen idag grundar alla sina lagar på den verklighet som enbart går att observera genom vänster hjärnhalvas perspektiv.
Det jag har förstått är att det i höger hjärnhalva existerar en matematisk verklighet som ligger bortom den verklighet vänster hjärnhalva är kapabel att studera. Vänster hjärnhalva bygger sin vetenskapliga verklighet på de studier som är möjliga att göra inom begreppet tid och rymd. Det är i korthet en fyrdimensionell verklighet och däri ligger begräsningen. Ingenting förklaring som inte går att beskriva med denna matematik existerar därför inte heller i den begreppsvärlden. Denna matematik är därför oförmögen att beskriva dimensioner som existerar bortom dessa fyra.
Anta att det i höger hjärnhalva (baserat på den hjärnforskning som idag är känd) existerar en oändlig dimension(en femte dimension) som har tillgång till ett helhetsperspektiv som saknar begräsning. Denna dimension är därför när den observeras från vänster hjärnhalva osynlig eftersom vänster hjärnhalva enbart kan observera fyra dimensioner.
Anta även att det i den dimensionen existerar en inspelning av allting som någonsin ägt rum i vänster hjärnhalvas dimension hos alla människor genom alla tider. En skapligt stor databas helt enkelt.
Anta dessutom att det i höger hjärnhalvas dimension inte existerar tid eller rum utan istället existerar oändlighet.
Om dessa antaganden är verkliga är följande möjligt att uppnå.
Tidsresor blir därmed möjliga att genomföra eftersom man i höger hjärnhalva inte reser bakåt i tiden utan istället förflyttar sig till en redan inträffad potential på vänster hjärnhalvas tidslinje. Därmed har man inte gjort en fysisk resa utan istället genomför en samkörning mellan vänster och höger hjärnhalvas databaser.
Till vilken nytta är då detta?
Som jag har förstått det hela blir följande möjligt att uppnå.
Orsak och verkan är en högst verklig upplevelse när man färdas utefter vänster hjärnhalvas tidslinje.
Sjukdom i en människokropp uppkommer någonstans utefter denna tidslinje.
Eftersom det även existerar parallella versioner av den egna tidslinjen där jag exempelvis valde att gå till höger istället för till vänster i en vägkorsning existerar det även en version där jag istället för att bli sjuk valde att förbli frisk.
Det är därför fullt möjlig att hjälpa en sjuk person åter till ett friskt tillstånd.
Givetvis är det alltid upp till personen själv att fråga efter denna hjälp. Dessutom förbättras möjligheterna avsevärt om personen ifråga dessutom tar ett fullständigt ansvar för sitt eget tillfrisknande.
Förstå att det existerar lagar och förordningar i varje land och dessa ska alltid följas.
Dina funderingar är intressanta men innehåller alldeles för mycket "anta" och " om".
Meningar som "ansvar för sitt eget tillfrisknande" och "Jag valde att förbli frisk" kan göra många upprörda.
/Maria
Det finns därför ingen sanning som är mer rätt än någon annans sanning. Sanningen är enbart det perspektiv man väljer att använda sig av för att observera det som sker.
Att vi i det här samhället sedan använt vänster hjärnhalva för att i lagar definiera det som är sanning är även det sant. Att det sedan rent logiskt betyder att avsaknaden av höger hjärnhalvas perspektiv skulle vara önskvärd att tillföra eftersom det skulle skapa ett än större balanserat perspektiv. Orsaken till att vi idag inte gör det beror på att vi genom vänster hjärnhalva även observerat det som sker och utifrån dessa observationer har vi sedan antagit att det är såhär det fungerar. Detta har sedan legat till grund när vi bygger upp det samhälle vi idag har.
Det är mina funderingar när du observerat det jag gör från din vänster hjärnhalva. Det är våra funderingar när du observerar det från vänster och höger hjärnhalvas parallella, samtidiga perspektiv. Det finns därför ingen rätt eller fel version, det finns bara den version du för tillfället själv väljer. Även det valet är helt utan värdeladdning sålänge du själv inte väljer att döma det vad du själv eller andra gör.
Det existerar mängder med draman som vänster hjärnhalva är kapabel att spela upp. Dessa draman kan spelas upp på ett medvetet och eller omedvetet plan. Många är därför helt omedvetna om att det drama de upplever i sina liv egentligen är en observation de gör av verkligheten med ett väldigt starkt fokus på vänster hjärnhalvas sätt att uppfattar verkligheten.

Måste nog säga att det är upprörande att säga att man ska kunna välja att va frisk.
Vilka skulle inte vilja va friska? Vem väljer själv att va sjuk?
Att det är dina funderingar talar du ju om man du bör väl ha nån grund bakom dina ord?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade en kompis som höll på med den typen av tankar. Inte riktigt samma men just av varianten "man väljer att vara frisk" och "man kan tänka sig frisk" typ.
När hon fick bröstcancer tog hon inte mot behandlig, för hon skulle bevisa sina ideer. Hon dog 37 år gammal.
Såna här funderingar håller fint så länge man är ung och frisk. Inget fel på det, jag kan själv tänka lite alternativt ibland, och tror mycket väl att man kan tänka sig sjuk (i synnerhet). Men jag är väldigt tacksam för de kirurger och onkologer som räddade livet på min man, och att pådyvla hans tänkande någon form av ansvar för hans sjukdom är oseriöst. Tycker jag.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Att värdeladdat sina åsikter är ett väldigt effektivt sätt att involvera sig i en mängd olika draman. Att tycka att jag inte har rätt att uttrycka min åsikt av den enkla anledningen att den strider mot den personens sätt att uppfatta verkligheten på tyder på en viss avsaknad av ödmjukhet. Jag skulle uppskatta om alla oavsett vilket forum det gäller har sin fulla rätta att uttrycka sin mening. Jag är fullt medveten om att det inlägg jag skrivit definitivt kan trigga igång mängder med djupt begravda känslor hos väldigt många personer. När man lever efter ett väl utlärt beteendemönster som vänster hjärnhalva är en mästare på att ta emot för att därefter även regissera är det inte alls ovanligt att mängder med känslor finns med i det känslodramat som där kan utspelas. Offerroller, såväl som en mängd andra roller finns att besättas och när två eller fler personer tar på sig dessa roller uppstår möjligheten att få uppleva en mängd olika draman som därefter kan ta sin början. Det är just dessa observationer som fått mig att inse att det är just det det handlar om och ingenting annat. En akt som utspelar sig med ett starkt fokus enbart inuti vänster hjärnhalva. Det är min förmåga att även observera det som sker även från höger hjärnhalvas perspektiv som gett mig förståelsen av att det även existerar en betydligt mer harmoniserad verklighet där såväl vänster som höger hjärnhalva samverkar. Det är denna förståelse jag vill presentera. Att dras in i ett drama har jag resan haft nog med upplevelser av i detta liv och jag väljer därför numera att inte triggas igång när dessa inbjudningar sänds ut.
#6 Här handlar det inte om avsaknad av ödmjukhet utan om livserfarenheter och det har vi alla olika.
Vi ska givetvis respektera varandras åsikter men som du själv är medveten om så skapar liknande åsikter och "antaganden" som dina ett visst "drama" för oss andra som bara har en hjärnhalva
/Maria

#6. Vem här har påstått att du inte har rätt att uttrycka dina åsikter?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag har en syster som har en hjärnskada, förvärvad i vuxen ålder. Det har inte valts att den ska bli sämre för vaje år som går. Hon kämpar dagligen i sitt liv att leva så drägligt som det bara går.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Hej allhealing: Cool tråd
Här kommer en väldigt intressant video om hur verkligheten är
enligt David Icke:
Han menar på att allt är inom oss och att det yttre reflekterar det inre