Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 5988 ggr
Maria
0

OT-tråd 3

Gör som Leffe och startar ännu en ny OT-tråd då den gamla var så lång. Den går att läsa här.

/Maria

Maria
0

Idag är det varmt och klibbigt i Göteborg. Inte full sol men som sagt varmt och det har det varit i flera dagar.

Jag bara njuter som älskar värmen.Glad

Tycker synd om alla djur i värmen bara…

/Maria

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Härligt med en ny OT-Tråd!! Kyss

Också här skiner solen och vi njuter ännu av sommaren.

Ha en fortsatt fin dag!  Cool

Maria
0

Just nu har det varit ett 10-minuters hällregn men nu är det klart igen.

Det luktar så gott efter ett sommarregn.Glad

Ha en fin dag själv Sisa.

/Maria

[WX5]
0

Har varit duktig och gjort en massa idag.

Maria
0

Har gjort korvgryta med massor med grönsaker/rotfrukter kokt i ölGlad

/Maria

EvaG
0

Ledigt i kväll. Varmt och skönt! Funderar att sätta mig på en uteservering i kväll och njuta av en öl eller något annat. Önskar er alla en trevlig kväll.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

#5 Låter gott

#6 Koppla av och ta't lungt

Maria
0

#6 Det låter riktigt trevligtGlad

#7 Det blev gott ocksåFlört

/Maria

[Asta]
0

Har målat hela dagen. Nu ikväll tog vi hunden med oss och gick och satte oss på en uteservering. Käkade en jätteräkmacka och tog ett par öl. Dels för att lära hunden att vara ute bland folk, men också för att det är trevlig. Sedan gick vi hem, vilket blev en ganska lång promenad som Gandalf tyckte var riktigt trevligt. Inte mer än 15 grader nu på kvällen, men jag svettades ändå, väldigt kvavt ute.

Skön dag allt som allt.

Maria
0

#9 Det låter som en skön kväll.

Jag och min man har just nu fått fram en stor groda som lyckades ta sig in bakom den ganska tunga gasolspisen.

Jag har precis gått upp och det finns ju bättre sätt att vakna på än jaga grodorSkrikandes

/Maria

mongu
0

Ja du det finns bättre sätt än att jaga grodor när man precis vaknat.

Brukar få jaga diverse små/stora kryp när våra kära katter varit på jakt och ska va stolta och visa matte.

En katt kommer in genom en liten glipa i fönstret (det är inte den smalaste katten utan den tjockaste men hon lärde sig redan som liten)

I alla fall så kommer hon då och då med en sork eller en liten ödla. Bara att välja vad man vill ha in, eller inte vill ha in.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#11 Ja, man får stå ut med en del när man har djurSkrattande

/Maria

mongu
0

Ja och så länge dessa smådjur inte lever är jag glad. Det har hänt att dom är levande.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Mina katter har ju bara vår inhägnade lilla trädgård så hittils på 6 år har vi sluppit möss.

Däremot vimlar det, av någon anledning, av grodor och ödlor. Hur de nu tar sig in?

Moritz dödar inte grodorna utan bär in dem försiktigt för att leka.

/Maria

mongu
0

Skruttan vår katt som bär in mest hade första året en stor kärlek till små ödlor. Gissa om hon såg fundersam ut när hon stod kvar med bara svansen i munnen och resten av ödlan skyndade sig ivägSkrattande

Det året hittade vi levande och döda ödlor på de mest knepiga ställen.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

Det skulle jag vilja settOskyldig

/Maria

Maria
0

Nu har vi varit och köpt nytt golv till uterummet och min man har redan börjat.

Det är visserligen ganska nytt men det var lite svajigt p.g.a att det var dåligt reglat under så nu blir det bättre.

Rummet är bara på 6 kvadrat och golvet är ett klickgolv som ser ut som ljusgrå marmorplattor.

Vi blev jättenöjdaGlad

/Maria

Leffe
0

Här skiner solen och jag ska ge mig ut en stund. Elrullstolen är fulladdad för användning. Funderar om jag ska fixa en termos kaffe och ett par mackor att ta med mig

[Sisa]
0

# 18  Låter som att Du kommer att få en fin dag, Leffe.  Ha det så skönt i solen!  Cool

Maria
0

Ha det gott säger jag medGlad

/Maria

[WX5]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny injektion i tummen idag. Är smått handikappad nu i handen (tummen).

Maria
0

Aj då, hoppas det hjälperGlad

/Maria

[WX5]
0

Ja det brukar det göra ett tag iaf.

Leffe
0

#19 och 20 Åkte och besökte min gamla arbetsplats i stället

#21 Krya på dig

[WX5]
0

Tack Leffe

Maria
0

Idag har det regnat massor hela morgonen i Göteborg.

Lite uppfriskande faktiskt efter flera dagars ganska tryckande värme.

/Maria

Leffe
0

Sol. Det enda inplanerade idag är apoteket sedan får jag improvisera

[Asta]
0

Här är det osäkert väder idag. Just nu håller jag hunden inomhus så att de kan riva panel och annat där ute. Vi har fått in fyra nya fönster till, men hela väggen ska ju också fixas. Jag har målat och målat och målat så att jag drömmer om att måla när jag stänger ögonen.

Gandalf har fyllt tre månader och börjar få väldigt långa ben.

Leffe
0
[Asta]
0

#29 - Tack! Han är söt och BUSIG!!!

EvaG
0

#30 Skrattande och till hunden Kyss

Maria
0

Gandalf håller på att bli en liten skönhet. Han ser mer Collielik ut nu. Tänk vad fort dom växer.

Fortfarande är jag lika fachinerad över hans fina färg.

/Maria

[Asta]
0

#31 Gandalf skickar en blöt puss tillbaka.

#32 - när han går är det faktiskt lite colliestil över det nu. Fast lite klumpigare så klart. Det är inte riktigt precision i stegen ännu. Grannens lilla tik, som är mycket mindre än Gandalf, kan fortfarande knuffa omkull honom.

Och ja, de växer alldeles för fort! Gosehunden som kan sitta i knät finns snart inte längre. Inte för att han vill sitta i knät, det är maken som vill att hunden ska sitta i hans knä.

Maria
0

#33 Han är som en tonåring med andra ord som inte har kontroll över alla "utstickande kroppsdelar"Skrattande

/Maria

[Asta]
0

#34 - precis. Det ser jättekul utan när han ska rusa runt lite. Istället för att stanna så kastar han sig i gräset. Tror inte han klarar av att bromsa riktigt ännu så han slänger omkull sig direkt istället. Och inte speciellt graciöst heller. Det är rusa, rusa, rusa och så DUNS.

Maria
0

#35 Jag blir riktigt avundsjuk. Valptider är underbara men kan vara jobbiga och intensiva också, men det är det värt.

/Maria

[Sisa]
0

# 28  Gandalf är jättesöt..kul att Du visar oss bilder, Asta!  Men..jag blir också lite avundsjuk!  Kyss

[Asta]
0

#36, 37 - ja visst är det lite lätt att bli sugen på en valp!

Liz85
0

Fick tips av kompis idag hur göra för att rengöra sensorn i systemkameran. Det görs enklast genom topz och alkorengöring typ med minst 85% alkohol. Letade fram topz och flaskan med "Klorhexidin Fresenius kabi" från min fars tid. Tror det är sånt man rengör sår med…

Upptäckte dock att utgångsdatumet är 06 2006. Vet inte om det fungerar särskilt bra längre till det som det är ämnat till men kameran blev ren i alla fall vid försök med pyttelite av innehållet. Me like! Nu slipper jag photoshopa bort irriterande fläckar på ljusa delar av en bild, typ himmel. Skrattande

Maria
0

#39 Det var bra gjort utav digGlad Det hade säkert blivit dyrt om du lämnat in kameran.

/Maria

Liz85
0

#40, precis. Men med flera vänner som jobbar som fotograf är det inte så dumt att ta tips av de ibland. Glad

Funderar på att få mer tips om att ta kort manuellt. Än så länge har jag alltid använt automatiska inställningen o mest ändrat vitbalansen.

Leffe
0

Det regnar som omväxling. Ska under dagen ta mig till min syster som bakat tunnbröd jag bara måste smaka

[Asta]
0

#42 - vad avis jag blir. Tunnbröd som är så gott! Med lite smör bara vill jag ha det!

Här öser regnet också ner.

Leffe
0

#43 Visst är det gott. Tyvärr öser det ner här och åskar så smakbiten får vänta

EvaG
0

Här regnar det så det smattrar.

Leffe
0

Solen skiner bland molnen. Det blåser en sval vind. Det har regnat och åskat ett dygn och det känns. Andningen går mycket lättare. Sitter och och känner för att ge mig ut att springa, men vet att det blir samma sak ändå. Men det känns lättare

Maria
0

Vad skönt att det känns lättare men du får lova att du inte faller för frestelsen att ge dig ut och springaSkrattande

/Maria

Leffe
0

Risken är minimal att jag skulle göra det trots allt. Även jag kan, tro det eller ej, lära mig av misstagenSkrattande

[Asta]
0

Här är det ostadigt idag. Regn, sedan blå himmel, sedan regn. Jag är trött och sitter och funderar på vad jag ska göra idag.

Leffe
0
[Asta]
0

#50 - mm, får försöka göra det. Och hoppas att den inte tar slut innan jag kommit på det.

Leffe
0

Tar den slut innan du kommit på så har du verkligen tagit dagen med lugn och roGlad

Maria
0

Du är klok du LeffeFlört

Jag ska inhandla nya läsglasögon idag.

Vilken dagsplaneringFörvånad Då har man semester när man nästan får klämma fram saker att göra.

/Maria

[Asta]
0

#52 -sant

#53 - finns egentligen massor här är att göra. Frågan är om jag får tummen ur.

Leffe
0

Finns det inget som heter:

"Idag ska jag inte göra någonting och hinner jag inte göra det i dag så får jag göra det i morgon"

Maria
0

Haha, den var braSkrattande

/Maria

[Asta]
0

#55 - vete sjutton om jag inte känner nästan så idag.

Leffe
0

#57 Så känner jag nästan jämt, men jag hinner i bland med att inte göra någonting under dagen så jag måste börja om igen nästa dag

[Asta]
0

Blev en promenix med hunden i alla fall. Det är ju fortfarande bara en valp så den ska inte motioneras ännu, men en liten promenix behöver han.

Imorgon ska vi gå på valpkurs, så då ska jag i alla fall göra något.

[Asta]
0

Igår var vi på valpkurs. Vi var definitivt inte sämst i klassen. Men jobbigt var det, åtminstone för en av oss. Så här trött blev han efteråt.

Maria
0

Men så söt man kan vara. Fortfarande den goa kala lilla magen.

Klart man blir trött när man ska visa sig på "styva linan"Skrattande

/Maria

[Sisa]
0

# 60

Godmorgon Asta och Gandalf!  Så söt han är Kyss

Lycka till med valpkursen! 

Godmorgon alla Ni andra med!  Glad

Leffe
0

Härlig valp.

Har ett nytt måtto med dagarna:

"Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra i övermorgon"

[Asta]
0

#63  ja - den var faktiskt ny för mig.Glad

Maria
0

#63 Den ska jag anammaSkrattande

/Maria

Leffe
0

Idag ska jag åka till Nynäshamn. Solen försöker titta fram bland molnen, men det verkar skönt ute

[Asta]
0

Här har vi faktiskt soligt och fint ute. Precis lyxat till det lite och ätit lunch ute.

Leffe
0

Lördag och nyss uppstigen. Katterna sover på sängen. Mina planer för dagen är - städa och i kväll se speedway på teven

mongu
0

Har haft barnbarnet här sen igår kväll. Hon vaknade 4 imorse eller inatt. Hej och hå jag är för gammal för dessa morgonpigga barn.

Men idag har vi myst ihop och haft det väldigt bra men nu är farmor trött så trött.

Ha en bra dag! Mongu.

Maria
0

#69 Stackars farmorFlört

/Maria

[Asta]
0

Just nu väldigt nöjd. Vi var en sväng i skogen idag för att hunden skulle få springa runt lite. Väl där hittade vi lite svamp, lagom till en middag. Har just vräkt i mig en supergod svamprisotto och ett glas vin. Maken är en mästare på risotto.

Maria
0

Det lät gott. Jag älskar ju både svamp och risotto så det är en underbar blandningGlad

/Maria

Maria
0

Det har regnat något enormt i Göteborgstrakten och tidningen är full av bilder med översvämningar och avstängda vägar.

Jag är väldigt tacksam över att vi inte har någon källareFlört

/Maria

Leffe
0

#73 Hörde om det i går kväll och mer ska ni visst få

Maria
0

Än så länge har inget regn kommit idagGlad

Var hos min bror och svägerska idag och igår kväll hade en hästtransport fastnat i vattenmassorna nedanför deras hus, som tack och lov ligger på en liten kulle.

Hästen var i alla fall lugn och de kunde ta ut honom ur transporten utan problem trots att vattnet var skyhögt.

/Maria

Leffe
0

#75 Vad bra att det gick bra med hästen

Här tittar solstrålarna fram mellan molnen. Ett par av mina katter sover på sängen och ett par sitter på balkongen. Själv har jag inte planerat något för dagen

Maria
0

Idag är min man och bror ute och spinnfiskar med en kompis till.

Undrar om jag behöver rensa en massa när de kommer hem?Skrattande

/Maria

Leffe
0

I värsta fall så köper de väl färdigrensat i affärenSkrattande

[Asta]
0

Idag har vi varit och introducerat Gandalf på hunddagiset. Det gick bra idag. Nästa vecka blir det inskolning några timmar och sedan är det meningen att han ska kunna vara där from veckan efter.

EvaG
0

Hos mig är det en del regnande. Varför ska det alltid vara dåligt väder när jag är ledig….. Önskar er alla en trevlig dag.

[Asta]
0

Här är det min sista semesterdag och regnet vräker ner. Har nog inte fattat ännu att jag ska jobba på måndag.

Maria
0

Det är min man sista semesterdag också idag.Rynkar på näsan

Han fick ingen fisk igår men de fick i allafall fint väder. Han var alldeles knallrödnär han kom hem. Idag regnar det igen så de planerade in sin fiskedag perfekt.

/Maria

[Asta]
0

Här var det också fint väder igår, vilket var tur eftersom vi hade ett stort hål rakt in i vardagsrummet. Idag är där ett mindre hål och ett fönster. Och en presenning framför.

Maria
0

#83 Jösses vad ni renoverar.

/Maria

Leffe
0

Nu ska jag iväg till tanddoktorn. Jätteroligt nu när solen skiner på en klarblå himmel

[Asta]
0

Ja- vi ville få alla fönsterna i vardagsrummet utbytta så att vi kan fixa insidan i vinter. Här är inte tjusigt precis just nu. Alla fönster på insidan är igenplastade eftersom vi inte har några smygar eller något. Vi vill inte få in isoleringsdammet. Så nu får vi göra klart de olika delarna på utsidan och sedan ägna oss åt insidan lite.

Sex fönster kvar att byta. Vi får se när vi gör det.

chik
0

Vill bara önska er här en fin Lördag o Söndag..

Njut i den mån ni kan o orkar…

Lena..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Tack chic och detsamma till dig.

Vi ska till Loppis med sonen, hans tjej, min bror och svägerska. Vi brukar fika där för de har underbara smörgåsar och hembakatGlad

/Maria

[Asta]
0

Säger också trevlig helg. Här ska det målas fönster igen. Längtar efter att bli klar.

På måndag är det dags att jobba igen, känns nästan overkligt.

Maria
0

Måla är inget kul tycker jag så jag förstår att du vill bli klar.

/Maria

[Asta]
0

Jag gillar i och för sig att måla, men att måla fönster var ganska tråkigt. Små ytor som man måste vara superkoncentrerad för att måla och så ska det målas både bak och fram och över och under vilket leder till mycket torktider vilket leder till att det tar lång tid totalt. Bläh!

EvaG
0

Tidigt söndag. Arbetet slut. Teet är klart. Sängen väntar. Önskar er alla en trevlig söndag.

Maria
0

#92 Sov gott EvaGlad

Här ser ut att bli en skaplig dag när det gäller vädret.

Sitter här och väntar på att dunkandet u huvudet ska gå över.

Vi ska på 10-årskalas ikväll.

/Maria

chik
0

Bumbleboo..Aj.Hoppas att du får bukt med huvudvärken..Det är fruktansvärt o ha ont i huvudet.Aj…

Vill bara önska er här inne.En trevlig söndag..

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#94 TackKyss

/Maria

[Asta]
0

Trevlig söndag på dig också chic.

Och hoppas huvudvärken går över tills kalaset bumbleboo.

Här är också fint väder just nu. Imorgon börjar jag jobba efter 10 veckors ledighet, 5 v sjukskrivning + 5 v semester. Känns faktiskt inte så kul eftersom när jag gick hem så gick jag hem på sjukskrivning pga depression. Jag tycker ju själv den gått över, men det blir väl när jag börjar jobba som jag märker hur det är.

Maria
0

#96 Usch, depression är fruktansvärt. Håller tummarna att det fungerar nu när du börjar jobba.

Kan du inte börja på halvfart?

/Maria

[Asta]
0

#97 - nej, jag är ju inte sjukskriven längre. Men jag får se hur det går. Går det inte bra så får jag göra något åt det, tänker inte bara låta det vara. Måste bli bra igen. Depressionen berodde ju inte på jobbet, även om jobbet också blir besvärligt när man trillar ner, därför så är jag ju inte rädd för jobbet av den anledningen.

Maria
0

#98 Då får vi hålla tummarna.

/Maria

[Asta]
0

#99 - japp, det är det man får göra.

Liz85
0

Garvade ihjäl mig så mycket så jag nöstan grät igrå kväll. Var på Grönan vid Fritt fall / Tilt med två stycken. Vi skickade upp ena i Tilt och min andra kompis skulle fota honom. Det tog väl max 2, max 3 minuter i kön fram till attraktionen. När han kommit ner igen så blev det lite prat om kortet som togs på nedvägen samt följande fråga:

- Är det där du? satt du bredvid henne?

Svaret fick mig att vika mig dubbel av skratt och det var svårt att få fram vad jag ville säga mellan allt skaratt. Svaret löd nämligen:

- Ja, hon heter Sanna.

Jag skulle själv aldrig kommit på tanken att under ett så kort möte ta namnet på den som stod efter mig i kön, även om man börjat snacka lite med den. Därav anledningen till skrattanfallet. Skrattande

Leffe
0

Nu ska jag iväg på en liten födelsedagsfest

Leffe
0

Nu avslutar vi detta kapitel av OT-tråden och börjar på ny kula här då den börjar bli lång

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer