Dra ut tänder!
Shit har halvt panik nu. Ska få tandställning och ska nu dra ut 4tänder varav en imorgon.
Sist jag drog ut en tand så sprack tanden och de plockade bitar och bedövningen gick ur… Ja en skräckupplevelse kan man ju lugnt säga.
Det enda jag kan tänka på nu är just den skäckupplevelsen.
Gör det ont eller är det bara en fix-idée jag fått?
Försök lugna dig, vanligen gör det inte alls ont att dra ut en tand. Tandläkaren kollar noga att bedövningen har tagit ordentligt. Både min äldsta dotter och jag själv har dragit ut 4 tänder som du nu ska göra. Mina tänder drogs ut på 1970-talet utan någr som helst problem och dotterns drogs ut för cirka 1 år sedan helt utan problem. Dottern hade faktiskt en tand som de fick plocka isär, men det funkade bra. Så jag gissar att du måste ha haft en fruktansvärd otur den där gången. Tala om för dem imorgon hur du känner, men det går säkert bra! 
/Désirée
Jag tror också du har haft en enorm otur.
Det kan vara obehagligt förstås men ont ska det inte göra. Jag har själv dragit ut två tänder och t.om opererat ut två visdomständer utan smärta.
Jag önskar dig lycka till och så får du skriva och berätta hur det gått.
/Maria

I dag var seriöst värsta dagen i mitt liv….
Helt inställd på att dra ut en tand, men det blev två stycken….
Var livrädd innan för att det skulle göra ont, spännde mig och hade svårt att slappna av, men innan jag visste ordet av det så var en tand ute. Kändes knappt… När det var dags för nästa tand så ville inte bedövningen hjälpa, fick hur mkt som helst men inget fungerade. Jag har en hög smärtgräns och gråter sällan. Jag låg i stolen och grät så ont gjorde det.
Ska dra ut nästa två på tisdag….

#4 Din stackare. Att ha sådan otur två gånger i rad är nästan omöjligt så tänk på det till nästa vecka
Då kommer det säkert att gå alldeles utmärkt.
/Maria
Dra ut tänder imorgon igen ….
Något jag funderat på… Är det normalt att det ska ila i tänderna runt omkring efter man dragit ut tänder? Det ilar och pulserar i en av tänderna närmast.
Jag kan tänka mig att det är ganska normalt att tänderna bredvid blir påverkade ett tag men du ska givetvis fråga din tandläkare och så håller vi tummarna för dig imorgon.
/Maria
Tack så mkt för stödet. får bara hoppas att bedövningen tar imorgon.
Har haft samma problem med bedövning som inte tar, och då var det ändå bara mjölktänder som skulle ut! Några år senare när vuxentänder skulle ut inför tandställning så fick de vackert söva mig!
Jennie
Nu är ytterligare en tand ute, Det gick kanon.
Ska dra ut sista tanden den 7de då tandläkaren tyckte jag spännde mig för mkt så hon kunde inte hitta nerven.
Ska även få lugnande haha ^^
Någon som dragit ut med lugnande ? hjälper det ?
Lustgas är min bästa vän så fort en tandläkare ska göra mer än bara en rutinundersökning. Brukar ta lustgas istället för lokalbedövning de få gånger jag behövt laga en tand.
Jennie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh, en bra tråd för mig som är ett nervknippe vid det här laget! :S
I måndags var tiden inne för att dra två tänder & i övermorgon åker ytterligare två ut(samma ingrepp, samma orsak).
I måndags grät jag påvägen dit, stor grät i tandläkarstolen & hade fruktansvärt ont när de gav sig på tand nr 2(inte bokstavligen.. Drar fyrorna). Min pojkvän som var med som stöd klarade inte av mer än en tand då har tyckte det var så fruktansvärt att se mig ligga där gråtandes. Fick på efterhand reda på att jag visat upp ett krampaktigt beteende där jag rört på benen & kramat om iPoden jag höll i handen så hårt att min pojkvän tvingars bända loss mina fingrar från den.. Vilket jag inte ens var medveten om.. Den andra tanden gjorde extremt ont att dra & innan de drog den sa jag att det gjorde ont men de trodde mig inte. Har aldrig varit med om något så hemskt. En liten del av mig dör varje gång jag tänker tillbaka på det. Så jag förmodar att ni kan förstå min skräck inför torsdagen.? Tror ni att jag kan be dem ge mig något?
Haha, inser nu att jag sitter & gråter medans jag skriver^^
Tacksam för svar
Mvh Frida
Oj det där låter ju hemskt! Det är klart att du ska be dem om något lugnande och också be dem kolla att bedövningen verkligen har tagit ordentligt. Gå dit och börja med att tala om hur du känner dig innan du sätter dig i tandläkarstolen. Många styrkekramar till dig Frida!
/Désirée
Försök att ringa mottagningen idag och tala om hur du känner så är de förberedda.
Jag håller tummarna för dig.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så jätte mycket!
Jag skall följa era råd & försöka ringa idag & om jag inte kommer fram så får jag väll försöka ta mig dit. Saker & blir ju inte heller bättre av att jag redan har tandläkarskräck samt är rädd för sprutor.
Men som sagt, skall leta upp ett telefon nummer & ringa.
Tackar än en gång både för era råd & stöd, det betyder mycket för mig.
Mvh Frida
#16 låter inte helt olikt min erfarenhet av att dra ut mjölktänder när jag var mindre. Bedövningen tog inte helt! Så när jag skulle dra ut vuxentänder i tonåren fick de vackert söva mig hos dagkirurgen! Vägrar lokalbedövning i munnen! Men vill du inte gå så långt som sövning så kan lustgas vara ett alternativ, det både lugnar och bedövar lite, gör något lite ont så bryr man sig inte lika mycket. Har använt lustgas de senaste gångerna jag vart hos tandläkaren och gjort lagningar.
Jennie