Då, nu, och sen.
Det finns tre platser du kan vara på. Det förgångna, nuet eller framtiden. I det förgångna har du redan varit och det är därför inte nödvändigt att befinna sig där ytterligare en gång. I framtiden har du ännu inte varit därför vet du inte heller hur den kommer att se ut.
Du skapar din framtid i nuet med kunskap från det förgångna. Det är i sammanlänkningen av dået, nuet och framtiden som den du från detta ögonblick väljer att skapa som framöver kommer att definiera den du där kommer att vara.
Mycket tänkvärt måste jag säga. Liten parentes bara. Jag vill tillbaka för att ändra nuet så jag får det bättre i framtiden. Samtidigt är det tur man inte vet sin framtid
Kul att du nämnar det eftersom det är precis det jag arbetar med.
Det går inte att resa tillbaka i tiden om man enbart använder ett perspektiv som vi idag gör när vi uppfattar verkligheten.
Det går däremot att resa bakåt i tiden om man adderar till ett perspektiv och även ser världen genom höger hjärnas glasögon.
Vänster hjärna är fångad i tidens perspktiv och i det perspektivet går det därför inte att resa bakåt i tiden.
Genom att addera till även höger hjärnas perspektiv öppnas dörrar upp som rent vetenskapligt inte går att genomföra enligt vänster hjärnas verklighetsuppfattning.
Givetvis reser man inte bakåt i tiden och förändrar sin historia. Genom att addera till höger hjärnas perspektiv som även inrymmer tillståndet som att "separation inte existerar" möjliggör för en färd till vilken plats som helt på en tidslinje eftersom all tid redan existerar i ett tillstånd där allt hänger samman och sedan ta den information över till vänster hjärnhalva och där presentera den för din tidslinje.
Detta är givetvis en väldigt förenklad beskrivning men det är så jag arbetar när jag hjälper de som önskar hjälp med att förändra exempelvis sjukdomsscenarion och ersätta den tidslinjen med en ny sådan där sjukdomen inte längre är en den av den personens verklighet.
Kent Asp du framför mycket intressanta och tänkvärda åsikter, men jag har en fundering kring påståendet att exempelvis ett sjukdomsscenario kan ersättas med en tidslinje där detta sjukdomsscenario inte finns i en persons verklighet. Kanske kan du förklara detta lite mer?
/Désirée
En tidslinje i vänster hjärnhalva är sann så länge man väljer att leva efter den tidslinjen.
Det går att om man samarbetar med höger hjärnhalva "programmera om" hjärnan och på så sätt förändra den tidslinje man tidigare befann sig på till en ny sådan utan ett sjukdomsscenario. Jag har själv utvecklat metoden och jag använder den vädligt framgångsrikt på de klienter som anlitar mig.