Vaknar på nätterna
Har under säkert 10 år vaknat flera gånger varje natt och börjar bli nyfiken på om det finns något att göra åt det. Det började med att jag vaknade prick klockan 3 varje natt och har sen dess ökat till mellan 2-10 gånger (hinner nästan alltid sova minst 2 timmar innan jag vaknar första gången), det är nu strax över 2 år sedan jag sov genom hela natten, annars brukade det hända 1-2 gånger per år iaf.
Ibland blir jag väckt av djuren så det är inget att göra åt men oftast så vaknar jag av mig själv och kollar antingen på klockan eller så somnar jag bara om. Det är för det mesta ingen svårighet att somna om heller utan det tar mindre än en minut i vanliga fall.
Det påverkar mig inte på något sätt utöver att det är ganska irriterande att vakna flera gånger varje natt. Jag är pigg på dagarna, rör på mig, äter bra och har även någorlunda rutiner på sömnen. Det skulle vara skönt om någon har lite funderingar på vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det för jag saknar att få sova hela nätter ibland iaf.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Kan lägga till att jag inte är lättväckt i allmänhet, man kan leva om rätt ordentligt runt mig när jag sover utan att jag vaknar.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så där hade jag det också under några år. Vaknade ca 02:16 varje natt. Det konstiga är att jag vaknade ca 02:16 lokal tid när jag åkte till England också
Nu har jag slutat vakna och jag vet inte varför.
En period var jag kissnödig när jag vaknade på natten men jag kom på att det var för att jag var kall om axlar och/eller fötter så jag sov med strumpor och/eller t-shirt ett tag. Nu har vi flyttat så nu är inte fönstret över sängen längre.
Jag vaknar också alltid på nätterna.
Är det inte katterna så vaknar jag av mig själv men jag upplever inte det som några problem. Jag har alltid haft det så känns det som.
Jag har ingen aning om vad du ska göra mer än alla vanliga sömntips med mörkt och svalt i sovrummet osv.
Så länge du inte upplever att det är några större problem med trötthet på dagarna och att nätterna blir outhärdliga så skulle jag låtit det vara men som sagt är det väldigt jobbigt så finns ju annan hjälp som sömntabletter.
/Maria