Ögondroppar och linser
…synd att det inte finns Ögon iFokus, allt annat finns ju ;)
Jag blir torr i ögonen när jag använder linser. Men jag vill slippa glasögon, så linser får det nu bli! Jag har synsams "Eye Q 24 Toric", månadslinser, som jag då tar ut under natten.
Jag har hört att man ska kunna få bort torrheten som linsbärare genom att antingen byta till ett annat märke, eller också genom ögondroppar.
Jag skulle vilja prova att lösa det med ögondroppar!
Frågan är om man kan använda vilka ögondroppar som helst, till vilka linser som helst?
Nej, du kan inte använda vilka ögondroppar som helst med linser. Du ska helst använda engångspipetter eftersom dessa inte innehåller konserveringsmedel. Konserveringsmedel kan nämligen missfärga linserna. Finns en låda med engångspipetter på Apoteket.
Började själv med tårvätska nyligen, och detta var vad gumman på apoteket sade, så jag antar att det stämmer då. Men rådfråga dem om du är osäker.
Engångspipetter säger du, du råkar inte kunna skicka nån länk från typ nått apoteks hemsida eller så? Hittar inte själv, kikar runt just nu.
Är de dyra grejer? :O
Är det här rätt grejer? :)
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=115210
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vill följa* :)
har hört att endagslincer ska vara bättre till torra och irriterade ögon?:o
Detta använder jag.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=214355
Enligt gumman så var detta bäst: Det skulle innehålla ämnen som var nyttigt för ögonen (kommer inte ihåg vad det hette) och skulle skydda på ett mer effektivare sätt än andra för skav och sånt i ögonen.
Man kan också försluta pipetten genom att trycka in det hålet som det blir på korken när man öppnar pipetten, så den går att använda under hela dagen. Dock skulle man inte använda samma pipett mer än två dagar högst, sade hon.
jasså? :) intressant! ja ska definivt prova endagslinser om dropparna inte hjälper då
#4: Silikonlinser ska ju vara bäst enligt min optiker. Vet inte vad det är för skillnad på det ena och det andra dock. xD
Använde endagslinser i början och de var väl okej, men de skavde på mig. Så bytte jag till månadslinser och nu fungerar det bra förutom att man blir lite torr ibland. Men det blev jag av endagslinserna också. Tror man får testa sig fram för det är nog rätt så individuellt också.
Du är en ängel tan-chan! Tusen tack! :)
Individuellt - japp, kan stämma väldigt bra! Men jag provar gärna nån form av endagslins i framtiden ändå, då jag har en tendens att ibland få in mikroskopiskt damm under själva rengöringen xD
Inga problem! ♥
Ja, jag funderar också på att börja med endagslinser nu snart för jag har börjat använda glasögon allt mer oftare, så känns onödigt med månadslinser då. xD
Hoppas dropparna hjälper!
måste bara kolla med dig tan-chan… det står inte värst mycket om produkten som du länkade, men det står "Förpackningen innehåller 20 pipetter." Du råkar inte veta/ha förpackningen hemma och se hur mycket vätska en pipett innehåller? :)
Slängde själva förpackningen så har ingen aning hur mycket det är i en pipett, men det är rätt så mycket för att vara engångspipetter så för mig räcker det typ för en dag, möjligtvis två beroende på hur torr jag blir, Men det är ju individuellt det med. xD
okej haha, ja får ta en kik på apoteket imorgon. Inte för att de spelar nån jätteroll hur mycket det är i men man försöker ju hitta billiga alternativ och jämföra priser osså när plånboken e tunnare än ett normaltjockt pappersark haha :) tack så jättemycket! *har lite hopp igen om att ja ska slippa glasögonen*
#13: Ja, jag vet vad du menar. xD Jag är dock så rädd om mina ögon så försöker använda det bästa som finns på marknaden oavsett min plånboks storlek. Hade en riktigt jobbig ögoninflamation i 5 månader när jag var yngre, så har blivit supernojig över detta med ögonen.
Men hoppas du hittar det du ska i morgon! Lycka till med pipetterna! (^_^)
åh tack ska du ha! Och verkligen jättetack för hjälpen å för så snabba svar! :)
Om jag kommer ihåg (guldfisk minne) så återkommer jag med en liten uppdatering om hur det funkar! :)
#15: Inga problem alls! Såg det i rutan för nya inlägg och tänkte kolla in, och så visade det sig att jag kunde stå till hjälp. Awesome! Nu har jag gjort dagens goda gärning. (^_~)
Japp, det tycker jag att du ska göra!
AWESOME! :D

Det brukar stå på själva pipetten hur mycket den innehåller.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Googlade lite och hittade att Ocutears innehåller 0,35 ml per pipett.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#18: Det stod inte på pipetterna, men bra att du hittade hur mycket det är i.