Vad lustigt, jag hade tänkt starta en liknande tråd eftersom jag troligen har just det.
Då är vi två
/Maria
Lagom trevligt.
Milt kryddad mat, helst kokt. Unvik hårdsmält mat och till exempel lök.
Lenande produkter som yoghurt med probiotika är inte fel. Ät lite men ofta.
Försök undvik stress, antiinflammatoriska och annan medicin som retar magen. Om möjligt, ta ej medicin på tom mage.
Sov ordentligt.
Ha fasta matrutiner.
Hm - läste någonstans att man skulle fundera ut allting som man tycker är tråkigt att äta och då är det det.
Jag försöker faktiskt just nu att låta bli alla mjölkprodukter också just nu bara för att kolla lite om det gör någon skillnad. Vilket innebär att jag till frukost nu äter tråkigt vitt bröd.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, undvik mjölk, det är faktiskt väldigt hårt för magen. Annars finns det ju receptfria grejer på apoteket.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Har varit en sväng på Apoteket och inhandlat diverse. Måste ju tänka på sillen och nubben
/Maria

För MIG finns det bara EN sak - Omeprazol. Men som sagt, det är för mig.
ja omeprazol, lanzo, nexium med mera är toppen.
Jag köpte en paket Losec efter att ha diskuterat med apotekspersonalen en stund och det verkar faktiskt som att de har hjälpt.

Omeprazol är det samma som Losec fast billigare (sägs det i alla fall).
#11 jaha? Ja det stämmer - kollade på innehållsförteckningen nu och där stod det om omeprazol. Jag vet inte så mycket om mediciner jag.
jo det är samma sak, olika företag bara.
Det verkar i alla fall som att det fungerar! Jag har blivit nästan bra nu.

# 14
Så skönt! Det är hemskt med magkatarr. 
Tassy ¤4. kan bara instämma.
Asta. vad fint att du har hittat något som passar dig..
Men hur är det med Bubleboo..har du funnit något för magen som du känner lenar??
Honungsvatten tycker jag lenar lite..
Lena.P är jag i verkliga livet.
När det gäller magkatarr så i början tar jag i första hand novaluzid (flytande) för det binder magsyran och brukar göra nytta inom ett par minuter. Samtidigt påbörjar jag också med typ losec (fast jag har en annan sort urskriven på recept). Losec tar ju ner produktion och det brukar ta ett par dar innan den gör riktig nytta.
Novaluzid finns också som tuggtabletter men dom tycker jag inte är lika effektiva.
Tack för alla tips
Förmodligen är det något annat som spökar igen
Har varit en sväng på infektionskliniken och lämnat prover så får vi se.
Har varit ganska däckad ett par dagar.
/Maria

Usch då inget vidare. Hoppas du snart mår bättre. Dessutom är det så varmt nu så då är det jobbigt att inte må bra.
Eller att må sämre än man brukar göra.
Krya på dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack mongu.
/Maria