Kondis
Jag har en usel kondis och överviktig. Har cyklat ett tag men känner inte av någon förbättring eller kommer jag inte göra det förrän jag blir smal?

Du behöver öka belastningen och farten samt se över kosten för att se resultat.
Jag har alltid varit smal men haft en usel kondis för att jag avskyr att röra på mig
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För att få en bättre kondition måste man anstränga sig ordentligt, speciellt när det gäller cykel. Det är min uppfattning i alla fall. Man får se till att komma upp i ett flås.
Man behöver inte vara smal för att få kondition, men man måste vara beredd att jobba för det.
Som sagts ovan så gäller det att öka på sin motion. Köra tills man blir trött och sedan när man tycker det börjar bli lätt så ökar man på motionen. Cykla liiite längre än man tror att man klarar av hela tiden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Det är viktigt ja, att man gör mer än man tror att man orkar och man måste pressa sig själv litet.
Tack alla för svaren. Jag har varit "borta" i två dagar så jag har inte haft möjlighet att kolla in här. Tanken var att jag skulle göra det igår men internet var så segt så jag tappade suget.
Jag skall försöka cykla lite hårdare och längre än vad jag tror att jag klarar av.