Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 3194 ggr
siberlina
0

viktnedgång

jag  måste  berätta, för ett par  månader sen så   kände jag  mig  lite  deppig  för jag hade    gått upp lite  för  mycket   i vikt,så  jag  bestämde mig  för att   helt  sluta  med  bullar  kakor   godis  socker, choklad drycker  läsk…suget   var  enormt    i början, men då  drack  jag    hallon och  banan  milkshake, som jag  mixade  skälv  ,,,

och nu   har jag gått  ner  4 kilo, jag   tycker  det  har varit   så enkelt och jag   har ätit   mat   hela   tiden    och  lite  godis  ,men  vädigt  lite

jag  har simmat  vid 3  tillfällen  1   timma   och   så   har det  blivit  några   promenader…troligt  vis   kommer jag  gå ner  ännu mer  om jag fortsätter , just  nu  är  jag inte speciellt   godissugen

ville  bara  berätta  ,för det känns  ganska  skönt

[Tassy]
0

vad härligt! bra jobbat Glad fortsätt så, jag håller på dig

[Asta]
0

Jättebra - en liten förändring kan betyda mycket! Fortsätt så!

Maria
0

Säger också grattis till dig.

Jag tror de flesta människor vet varför de går upp i vikt. Man vet vad det är som man äter eller dricker som inte är bra.

Själv slutade jag med öl och vitt bröd förra året och gick ner flera kiloFlört

/Maria

siberlina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag är  förvånad   att det    trots allt var  så enkelt

kreativika
0

Jag har också pendlat oerhört mycket i vikt (10-30 kilo upp o ner) Men så kom jag in på LCHF som fick mig in på spåret att se upp med socker.

Nu ligger jag på normalvikt och lite promenader mer eller mindre dagligen. Sötsuget dyker upp då och då men istället för att frossa i oändlighet så äter jag ordentligt med riktigt mat och tar kanske en.. (okey tre ;)) Chokladbitar till kaffet, äter jag mer så mår jag illa!

Men ja, små förändringar kan göra stor skillnad i längden! -8 kilo sedan janurai, känns underbart :)

Och.. Grattis! ;)

siberlina
0

grattis   alla  som  lyckats   gå ner  lite  utan att   sluta  äta  matSkrattande

[Forest]
0

Grattis vill jag säga :) ÅH vad starkt jag är värsta godisgrisen Skäms

siberlina
0

jag är   den   värsta   godis grisen  av  alla  , och endå   har   jag lyckats  att  nästan  sluta  med  godis,jag förstår det knappt  skälv…Guld i mun

Katayoon
0

Härligt att läsa positiva komentarer.

Jag skulle behöva medhjälpare /eller bevakare på så sätt att kanske via sms om inte  dagligen utminstone ganska ofta påminner eller uppmuntra mig att sluta med socker ,,,,i själva verket äter jag verken fet mat eller stekt eller färdigmat ,inte så mkt vit bröd och  väldigt sällan potatis.och fr.o .m Jan 2011 har jag dragit ner intaget av övriga kolhydrater typ pasta och ris  till ca 1/8 del  för att bli av med magen (efter barnen 3,5 och snart 2 år gamla )  utan effekt ,,Gråter

Min socker intaget nästan verje dag:1-3 st torkad dadlar  eller 5-6 st torkad små fikon,ibland bulle eller choklad istället , med 1/2 cup kaffe eller te ,i övrigt  gillar verken marmalad eller godis or socker och socker bit .