viktnedgång
jag måste berätta, för ett par månader sen så kände jag mig lite deppig för jag hade gått upp lite för mycket i vikt,så jag bestämde mig för att helt sluta med bullar kakor godis socker, choklad drycker läsk…suget var enormt i början, men då drack jag hallon och banan milkshake, som jag mixade skälv ,,,
och nu har jag gått ner 4 kilo, jag tycker det har varit så enkelt och jag har ätit mat hela tiden och lite godis ,men vädigt lite
jag har simmat vid 3 tillfällen 1 timma och så har det blivit några promenader…troligt vis kommer jag gå ner ännu mer om jag fortsätter , just nu är jag inte speciellt godissugen
ville bara berätta ,för det känns ganska skönt
vad härligt! bra jobbat
fortsätt så, jag håller på dig
Jättebra - en liten förändring kan betyda mycket! Fortsätt så!
Säger också grattis till dig.
Jag tror de flesta människor vet varför de går upp i vikt. Man vet vad det är som man äter eller dricker som inte är bra.
Själv slutade jag med öl och vitt bröd förra året och gick ner flera kilo
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag är förvånad att det trots allt var så enkelt

Jag har också pendlat oerhört mycket i vikt (10-30 kilo upp o ner) Men så kom jag in på LCHF som fick mig in på spåret att se upp med socker.
Nu ligger jag på normalvikt och lite promenader mer eller mindre dagligen. Sötsuget dyker upp då och då men istället för att frossa i oändlighet så äter jag ordentligt med riktigt mat och tar kanske en.. (okey tre ;)) Chokladbitar till kaffet, äter jag mer så mår jag illa!
Men ja, små förändringar kan göra stor skillnad i längden! -8 kilo sedan janurai, känns underbart :)
Och.. Grattis! ;)

grattis alla som lyckats gå ner lite utan att sluta äta mat
Grattis vill jag säga :) ÅH vad starkt jag är värsta godisgrisen 

jag är den värsta godis grisen av alla , och endå har jag lyckats att nästan sluta med godis,jag förstår det knappt skälv…
Härligt att läsa positiva komentarer.
Jag skulle behöva medhjälpare /eller bevakare på så sätt att kanske via sms om inte dagligen utminstone ganska ofta påminner eller uppmuntra mig att sluta med socker ,,,,i själva verket äter jag verken fet mat eller stekt eller färdigmat ,inte så mkt vit bröd och väldigt sällan potatis.och fr.o .m Jan 2011 har jag dragit ner intaget av övriga kolhydrater typ pasta och ris till ca 1/8 del för att bli av med magen (efter barnen 3,5 och snart 2 år gamla ) utan effekt ,,
Min socker intaget nästan verje dag:1-3 st torkad dadlar eller 5-6 st torkad små fikon,ibland bulle eller choklad istället , med 1/2 cup kaffe eller te ,i övrigt gillar verken marmalad eller godis or socker och socker bit .