Komma igång!
Nu när det äntligen är sommar & jag har lov, tänkte jag jag försöka börja motionera lite! Mest för min hälsa skulle jag vilja påstå för jag känner mej helt utsliten, på något sätt måste det ju ändras.
Hade tänkt att försöka jogga/powerwalk varje dag i 30-60min, kan det vara en bra start? Tänkte även börja äta mer hälsosamt & skita i allt onyttigt, okej milkshake kommer jag inte att skippa & det kanske inte är så onyttigt heller (egen gjorda)
Kommer ens turena ge något? Annars känns det rätt så onödigt, bör jag komma ut två gånger per dag? Familjen har två hundar som jag även promenerar med, dock inget krävande enligt mej..
Nu har jag varit duktig & joggat/powerwalkat i en halvtimme! Alldeles lagomt för mej kände jag, ska nog fortsätta med samma tur i någon vecka.
Började med att powerwalka 5-10min, kände redan av mitt höger knä där.. Måste ta fram knäskyddet igen (eller är bandage bättre?) Joggade sedan 5min & det var jobbigt! Det trodde jag aldrig men jag powerwalakde sedan hela vägen hem.
Känns jätte skönt såhär efter men nästa gång bör jag nog ta med mej en vattenflaska :)
Det låter som du börjar i lagom takt.
Passa ditt knä bara så att du inte överanstränger det.
Måste kännas skönt att komma igång
/Maria
#2 Jag kör på så länge jag orkar, eller tills knät säger imot. Vet inte alls vad det är för fel, men jag känner av det så fort jag börjar röra på mej..
Jag mår faktikst bättre än innan turen, så något posetivt för det med sej! Känns sköt att slippa behöva oroa sej om skolan & hästarna dessutom (:
#3 Jag är alltid så imponerad av människor som tränar. Själv är jag en riktig slappis
Jag ska i alla fall testa Yoga snart.
/Maria
#4 Haha, jag är likadan! Men jag tänkte '' nu j*vlar ska jag komma i form'', ska ut varje dag & börja äta nyttigare saker.
Yoga är säkert jätte skönt för kroppen, nu vart jag nästan lite avis. Synd att man inte hinner med allt :P
Nu har jag kommit in från samma tur som igår! Kändes inte lika tungs men benen har nog lite träningsvärk.. Speciellt vaderna, men det är ju bara bra för då har jag ju rört på mej & lämnat ett avtryck (:
Nu i helgen har jag stalljour & då kommer jag att röra på mej ordentligt, känns skönt att ha kommit igång nu. Ska skaffa mej ett par bra tennisdojjer oxå kanske..
Det låter ju alldeles lysande
/Maria
jag vet inte hur mycket du tränar annars, men om du är relativt otränad så se upp med för mycket joggning med en gång. Det är väldigt lätt att få problem med benhinnorna om man tar i för mycket med en gång. Jag har i varje fall en förmåga att köra järnet varje gång jag ska börja träna, istället för att trappa upp, och då brukar det straffa sig. Ändå gör jag om det igen nästa gång, men i alla fall…
#8 Jag rider bara, ingen annan sport. Men att köra powerwalk i ca 20min & jogga 5-10min låter inte så farligt för mej, nu när jag har gjort rundan vet jag hur mycket jag orkar & jag tänkte köra på samma sett i några veckor (:
Nej inte med den blandningen. Jag läste det som att du tänkte jogga 30 minuter.
#10 Skrev kanske lite halvtaksigt.. Jogga 30min orkar jag verkligen inte, men jag har som mål att kunna jogga hela rundan. Vilket kanske blir 30min, beror på tempot (: