Frisk
Idag var jag på mitt sista besök hos onkologen och blir nu överskriven till neurologen.
Jag är frisk. Har ingen cancer. Tumören är bortopererad och inga metastaser funna. Märklig känsla….
I mitt fall så finns inte de här "fem åren" som man brukar prata om för denna tumör var såpass ovanlig att man inte kan säga något om återfallsrisken. Det blir till att göra uppföljning hos neurologen.
Kommer den tillbaka så kommer den förmodligen på samma ställe eller någon annanstans där spinalvätskan flyter.
Jag kan alltså inte få en tumör i levern eller lungan.
(kan och kan….men då är det en ny cancer)
Min balans tror man nu är en skada från operationen eftersom det inte har blivit bättre men det är ändå en mild skada sa läkaren med tanke på stället den satt. Jag kunde lika gärna ha blivit halvsidigt förlamad.
-Inga epilepsianfall har du haft heller, sa han, vilket tydligen också är vanligt. Vilken tur jag inte visste det
Så med andra ord har jag haft stor tur i oturen kan man säga
Nu gäller det bara att ta in detta.
/Maria
Grattis, vad glad jag blir för din skull! 
Jättebra nyheter! Grattis till tillfrisknandet! 
Tack alla
/Maria
Tänk om alla kunde få så bra nyheter! En dag kanske det händer!
Ja, det vore alla väl förunnat.
/Maria
Vad skönt! Måste kännas som en stor lättnad.
Javisst är det en lättnad. Jag visste visserligen att tumören är borta men det blir mer som ett avslut nu när man slipper gå till onkologen.
/Maria

Grattis vad glad jag blir av att läsa detta. Du har kämpat på bra!
Är du sjukskriven länge eller hur ser planen ut för dig?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#10 Jag börjar jobba 1 juli och jobbar i 3 veckor sedan har jag semester så det blir en mjukstart
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
JÄTTEGRATTISKRAM!! Gud så skönt. 
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#12 Tack, jag kan nog inte riktigt fatta det ännu bara.
/Maria

Det kan märkligt nog ta lite tid att acceptera det. I synnerhet för din man. Man vågar inte tro på att det är borta och blir stressad av att gå och nojja. Så är det för mig i alla fall, så jag får faktiskt några timmars terapi för att berarbeta det.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#14 Det är sant. Man får inte glömma de närstående heller. De har ju levt med sjukdomen hela tiden också och med en annan sorts oro.
/Maria
Vad härligt att läsa denna tråd. Vad skönt att allt gått bra
Tack Leffe
/Maria
Grattis Bumbleboo..jag är verkligen glad för Din skull!
Lycka till 
Tack Sisa
/Maria