Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1042 ggr
Karmatarerskanise
0

Resistenta bakterier

Hörde precis på nyheterna att restistenta bakterier nu psrids utanför sjukhusen.
Vilka bakterier är detta? Vad kommer detta innebära?

Maria
0

Här kommer en länk

Tyvärr så är ju detta ett resultat av vår överanvändning av antibiotika.Skrikandes

/Maria

Karmatarerskanise
0

Hemskt!

[WX5]
0

Håller med  det är hemskt.

Maria
0

Sedan skrämmer man folk lite också. Det låter som dessa bakterier är helt nya men jag minns att vi hade MRSApatienter på de avdelningar jag arbetade på under 90-talet.

Fast spridningen är väl större nu och risken att de muterar och blir svårare att få bukt med men det är inget nytt.

/Maria

mongu
0

I och med all antibiotikaanvändning så har vi hamnat i ett läge som inte är så bra.

Sämst är ju om man inte äter upp den antibiotika man blivit ordinerad utan slutar för att man känner sig bra.

En del tror att det är dom själva som blivit resistenta och inte bakterierna.

Visst fanns det MRSA då fast det har väl blivit mera nu.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Asta]
0

Jag hade en morbror som fick sk sjukhussjuka i sin fot. Han hade ett sår där som aldrig läktes och som med jämna mellanrum fick behandlas på olika sätt. Och det är många år sedan.

mongu
0

Det som många inte vet är att den s.k. sjukhussjukan oftast beror på stafylokocker som vi själva har på vår hud. Som normalflora.

Vi har mer bakterier där än man tänker eller tror.

Normalt så gör dom inte nån skada men blir man nedsatt så kan det bli så bakterierna växer till och tar över.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!