Ja, jag läste det.. helt makalöst! 
Är det någon här som har använt Botox?
/Maria
Nej inte ännu.. men när jag får en massa rynkor så skulle jag kunna tänka mig att testa. Men det är säkert dyrt.
Fy farao vad sjukt!
Nej jag skulle själv aldrig använda botox. Läser man biomedicin och ändå använder botox har man nog lite mer än korsdag mellan öronen..
#4 Varför det? Vad är skadligt med Botox?
#5 Om något går fel kan det få katastrofala följder.
Man utvinner botox ur Clostridium botulinum, en bakterie som utsöndrar ett mycket starkt nervgift. Det krävs 450g av det för att utplåna mänskligheten. Det vill då inte jag ha i mitt ansikte. 
Här hittade jag lite mer info om den bakterien:
http://www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Bakterier-virus-och-parasiter/Clostridium-botulinum/
Det finns nog mycket som är väldigt giftigt som finns i våra livsmedel, fastän i små små mängder.
Om Botox är så giftigt och/eller hälsofarligt, då är det ju konstigt att det får användas. 
#7 Visst är det så, dessvärre 
Ja, det är konstigt att det får användas, men som alltid sitter det i pengar. Det började väl i medicinskt syfte antar jag, sedan har förmodligen plastiken snappat upp det.
Om jag inte minns fel använder man botox till bland annat problem med svettningar.
#8 Det kan ju inte bara sitta i pengarna. Många läkemedel har ju blivit stoppade för att de kan orsaka en hel del. Nej, jag försvarar inte Botox, om nu någon tror det, men jag är bara nyfiken på varför det tillåts och vissa andra medel inte.
Om man har stora problem med svettningar, så måste det ju vara härligt att kunna bli av med dem. Och nu pratar jag megaproblem.
Jag tror man använder Botox för svåra fall av Migrän också.
/Maria
#9 Nej inte enbart, men till stor del. Jag har dock själv inget svar på varför det tillåts.
Ja, jag kan ha förståelse om det använda av läkare i medicinskt syfte, men att använda det för skönhetens skull är en extremt onödig risk enligt min mening. Att dessutom köpa på nätet och göra det själv på sin dotter är så sjukt att jag inte finner ord som lämpar sig på ett forum.. 
#11 Ja, att göra som denna mamma, det övergår mitt förstånd. 
jag tycker överhuvudtaget att det där med skönhetstävlingar för barn som man har i USA är fruktansvärt. Dessvärre kommer det väl även snart hit eftersom vi svenskar är så glada i att koperia USA.
Har aldrig använt botox och kommer aldrig att göra det. Jag tycker att människor måste lära sig acceptera sitt åldrande istället. Bättra att lägga pengar på det än på Botox. Men det är bara vad jag tycker.