Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 7850 ggr
Banankaka320
0

Konstig av vatten

Det här låter jättekonstigt, men när jag dricker vatten så blir min blick ofokuserad och jag får en konstig känsla i huvudet, varför?
Det blir inte så när jag dricker något annat. Men om jag tränat  och r supertörstig så blir det inte så. Vad är det här? :o

mongu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

HUr mycket vatten dricker du då när du känner detta?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Jag undra också samma sak.

Dessutom kan man reagera om vattnet är mycket kallt.

/Maria

Banankaka320
0

Från ett vanligt glas, reagerar så ofta på kallt. När vattnet är ljummet klöcks jag xD (Kväljningar)

Maria
0

Min man säger alltid att han får "ont i pannan" om han äter glass eller dricker något kallt ganska fort.

Jag har aldrig riktigt fattat hur han menar men han känner det varje gångFlört

/Maria

mongu
0

Att få ont i pannan när man äter glass får jag med. Särskilt om jag är glupskFörvånad och slukar glassen för fort.

Så jag känner med din man för det gör riktigt ont.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
1

Haha, vad roligtSkrattande Det ska jag snarast berätta för honom för jag har alltid skrattat åt honom och aldrig hört någon annan som har samma problem.

Nu kommer han bli gladFlört

/Maria

Banankaka320
1

Kallas väl brain freeze? Oskyldig

Maria
0

Det var ett bra namnTungan ute

/Maria

Banankaka320
0
Maria
0

#9 Den länken var ju helt underbar. Den ska jag också visa honomSkrattande

/Maria

[YlvaP]
0

Jo brain freeze heter det och det kan jag också få när jag äter glass för fort. Mannen brukar skratta åt mig för han har aldrig haft det som du Bumbleboo.

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maria
0

#12 Vilken bra länkGlad

Det roliga är att jag har gått hos läkaren Mattias Linde (i artikeln) i många år för just migränFlört

/Maria

[YlvaP]
0

Ja den studien att dom som har migrän oftast drabbats av detta var ju bra att dom kom på att så inte är fallet. Jag har aldrig haft migrän men nog får jag dessa "huvudvärk" som han skriver.

Karmatarerskanise
0

Brain Freeze är fruktansvärt. Riktigt plågsamt. En av anledningarna till varför jag inte äter glass.

Känns som hela skallen ska gå sönder ett tag efter intaget. Minns en gång då jag drack sån Slush Puppy (isdricka) för snabbt, höll på att svimma och fick sätta mig ner på marken.

Jag har läst ngt om att det är nerver som gör att hjärnan tror att den blir nedkyld, och att kroppen eller hjärnan försöker värma upp sig igen. Men det ska vara ofarligt, bara plågsamt.

Maria
0

Käre nån, vad många som får Brain Freeze.Tungan ute

Jag som alltid skrattat åt min manFlört

/Maria

mongu
0

Nu undrar jag lite hur TS har det med sitt vattendrickande, känns som vi hamnat lite i diketFlört eller hur?

Hur ofta händer detta att du mår dåligt när du dricker vatten? Har du pratat med nån läkare om det?

Ha en bra dag! Mongu.

Banankaka320
0

Varje gång förutom när jag dricker jättesnabbt och är jättetörstig, inte pratat med ngn läkare :o

Men det r inte samma som brain freeze

[YlvaP]
0

Kan det vara orent vatten eller vad jag skall säga. Fast då borde du ju bli dålig i magen och inte i huvudet. Obestämd

Emelie-E
0

Jag kan bli alldeles snurrig och svimfärdig när jag dricker vatten och jag inte är så där jättetörstig. 
En gång måste jag ha tuppat av lite för helt plötsligt var hela jag blöt :P

[Tassy]
0

jag blir yr av att dricka vatten om jag slarvar med vätskeintaget så jag verkligen behöver dricka. så min fråga till TS är om du är uttorkad?

för övrigt får jag också brainfreeze Tungan ute

Karmatarerskanise
0

#18 Jag rekommenderar också dig att uppsöka läkare, för det låter väldigt konstigt.

Bumbleboo; haha din man kan inte ha det lätt Tungan ute. Du misstrodde först honom om stötarna och att han hade sett en ljusbåge och nu detta Flört

Banankaka320
0

Jag dricker väldigt dåligt med vatten och just nu äter jag kortison som jag tror är väskedrivande & blir uttorkad >.<

Får dricka oftare då :o

Maria
0

Kortison kan ju ge lite olika biverkningar.

Försök att drick ofta och kanske inte så mycket i taget.

/Maria