Får bara inte hända
Detta gör mig så ont.
Vilken mardröm den stackars 23 årige pojken måste ha upplevt när han inte blev trodd av sjuksköterskan när han ringde efter ambulans.
Något sådan får bara inte hända i ett modern samhälle. Jag vet inte ens vad man ska skylla på.
Man läser mycket i tidningarna men detta berörde mig verkligen på djupet.
Här kommer en länk.
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Blir bestört när jag läser detta. Hur kan det ske? Stackars kille som fick dom svaren när han var dödsjuk.
Skrämmande!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Fy vad hemskt.
jo det är fruktansvärt helt enkelt
tyvärr vet jag om flera fall där sos personalen vägrat att skicka ambulans för "så farligt är det inte" eller där ambulanspersonalen vägrat ta med personen och bara satt sig och åkt därifrån utan patienten 
men tja det är väl som vanligt man får tjata hål i huvet på sos personalen eller försöka att anhöriga gör det
eller i värsta fall ta bilen själv till akuten
vart fan är sjukvården på väg egentligen? det undrar jag och många med mig
själv så vågar jag inte lita på att ambulansen verkligen kommer om det behövs utan jag ringer även anhöriga som kan hjälpa till om det behövs
J*la människa. Dessutom har SOS Alarm försökt att ge henne utbildning och ändå sitter hon där och tror sig veta bäst. Hon borde ha fått sparken för längesen.
#6 Kan bara hålla med.
/Maria
Jättehemskt! 
Inte för att vara petig, men enligt AB, så var det en "han".
Men AB skall man inte läsa. 
Oavsett kön så är det lika hemskt.
/Maria
När jag fick blindtarmsinflammation i mars så var jag hos vår husläkare på akuttiden på morgonen.
Jag blev snabbt sämre där med feber och kräkningar.
Hon undrade om jag hade någon som kunde köra mig till akuten för det skulle gå fortare än med ambulans.
Hon berättade att veckan innan så hade hon en patient med förmodad stroke och även då skulle det ta riskabelt lång tid innan ambulansen kunde komma och då är det ändå en läkare som ringer från en mottagning
Nu bor vi ju mitt i Göteborg också och inte långt från Sahlgrenska alls. Så bör det absolut inte vara. Oavsett var man bor.
Inte riktigs samma sak som tråden handlar om men ändå.
/Maria

Först omkring två timmar senare hittar en granne 23-åringen död innanför den öppna dörren. En dörr som 23-åringen ställt på glänt för att ambulanspersonalen skulle kunna ta sig in.
Nej nu sitter jag och stor bölar här hemma 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur