Påskmat
Vad brukar ni äta och dricka till Påsk?
Har ni några traditioner som ni bara måste ha eller tar ni det som vilken helg som helst?
/Maria
Själva här hemma så brukar vi äta inlagd sill, strömming eller liknande. Mycket grönt på bordet och ägghalvor med någon röra. En Jansons Frestelse brukar det bli också. Ganska lätt mat med andra ord.
Äggtoddy brukar vi göra också och vi har en liten nubbe till sillen oftast fast för mig blir det inget sådant i år.
Toddyn kommer jag att sakna.
Övriga Påskdagar så kanske man kan hoppas på att grilla om vädret tillåter och vi älskar att grilla fisk så det blir nog något sådant.
Vi har någon gång genom åren ätit Påskalamm men varken min man eller jag är särskilt förtjust i lamm så det har vi lagt ner.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ägg äter vi förstås, annars liknar Påskbordet ett mindre Julbord nuförtiden. Skinka, Sill, Janssons Frestelse, Ost, Räkor..men det är inte illa det heller!
Kanske blir det en middag på något mysigt ställe också! 

Vår påskmat liknar den du har Bumbleboo. Vi brukar också ha honungsrökt lax som är så underbart gott.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#3 Honungrökt lax låter ju hur gott som helst. Är det något ni gör själva eller köper?
Jag glömde också laxen. Någon av dagarna brukar vi äta gravad lax med dillstuvad potatis. Normalt sett brukar jag grava laxen själv men i år får det bli färdiggravad.
/Maria
#1 Janssons frestelse är väl allt annat än lätt mat 
Här blir det lite olika inlaggda sillar, gravad lax, hovmästarsås och potatis.
#5 Haha, nej jag tänkte mer på "lätt att göra"
/Maria
#6 JAsså, då förstår jag 

Nej vi köper den i vår fina fiskaffär. Den är så underbart god och med kall god sås till och färska potatis helst då. Fast det får ju bli längre fram med färska potatis.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har aldrig växt upp med några speciella påsktraditioner, och inte skaffat mig några heller. Maken verkar inte heller ha några speciella önskemål inför påsk. Ofta blir det sånt man liksom "ska" ha. Ägg och sill. lax eller lammstek. I år vete tusan. Vi har ledigt hela den här veckan och jobbar med huset. Byter fönster och en massa annat så det är inte säkert det blir någon påskmiddag alls i år.
Påskpyntar ni?
# 9 Kul att se Dej, Asta! 
Inte påskpyntar jag så mycket..lite björkris, några påskliljor och någon tupp och påskkärring..
Jag ska jobba i påsk, så inte blir det så mycket påskmat här heller!
GLAD PÅSK Asta..och alla Ni andra! 
Vi pyntar heller inte.
Skillnad var det när sonen var liten då var det mängder med pyssel och pynt.
Sista gången jag köpte påskris så såg det ut som ett kuddkrig hemma när katterna hade gått loss.
Jag har fått en fin påskgrupp av en väninna dock och jag kommer att köpa Påskliljor.
/Maria