Det finns receptfria medel på Apoteket för omedelbar hjälp. Jag tar en dos Inolaxol varje morgon, och det håller min mage iform. Så länge jag inte stoppar i mig något olämpligt förstås..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När man var liten och blev hård i magen lade morsan linfrö i blöt på kvällen och sedan fick man dricka den slemmiga sörjan på morgonen, hemskt men det funkade.
Drick mycket vatten, du kan gärna blanda lite linfrön med vatten och dricka, en matsked olja kan smörja lite, promenera mycket… Sitter det som en propp finns lokalverkande medel på apoteket, t.ex. microlax.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
massera magen massor, och drick lösa drycker!
lösa drycker= tunna drycker, vatten, saft, juice, mjölk mm..
inte yoghurt och sånt!
Först och främst måste du försöka att ta reda på varför du har blivit hård i magen. Katrinplommon och annan torkad frukt i alla former är lösande, naturell yoghurt och andra liknande produkter, exempelvis mjölksyrade grönsaker kan också få fart på magen, likaså någon extra matsked olja på maten. Jag vill bestämt avråda från alla försök med diverse läkemedel som i värsta fall kan vara vanebildande, det är mycket bättre att hitta en bra balans i mat och dryck.
/Désirée