Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 6825 ggr
riiffen
5

Lindra feber snabbt

Hej! jag har haft lite feber och förkylning i 2 dagar och idag har jag typ 38 grader. Jag måste verkligen till skolan iaf en stund imorn men finns det något jag kan göra för att lindra febern och åtminstonde må bra ett tag? supertacksam för svar..

medarbetare på allergier.ifokus .

[YlvaP]
1

Febernedsättande mediciner.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Drick mycket, ta alvedon eller liknande och sov så mycket du kan.

Maria
0

Du har fått bra tips.

Sedan att du gör fel är en annan sak.Flört Man ska ta det försiktigt när man har feber och man ska inte utsätta andra för smitta.

/Maria

riiffen
0

Tack för tipsen! (:

#3 men jag tänkte att de flesta går ju till skola/jobb med förkylning, jag har antagligen samma smitta som typ halva min klass som är i skolan bara att jag har feber också:P

Shakti
0

Att dom flesta går till skola och jobb trots att dom är sjuka är helt enkelt för att dom inte tar hand om sig själva. Har man feber skall man definitivt stanna hemma i sängen. Allt annat är osunt och dumt.

riiffen
0

Men en förkylning kan ju vara typ 3 veckor och så länge kan man ju inte stanna hemma från skolan precis om man inte är jättesjuk:P

Dessutom hade jag ingen feber idag, hade jag haft det hade jag inte varit i skolan hela dagen utan bara på ett prov;) jag mår nog sämre av att ligga jättemcket efter i skolan och ha ångest för det hela lovet sen än att vara i skolan 1h med förkylning & lite feber:)

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#6 Är man bara förkyld är man inte sjuk. Men har man feber till förylningen så ör man sjuk. Så tänker jag.

EN förkylning är ju inget man stanar hemma för. MEn man ska inte anstränga kroppen med träning och springa en massa onödigt.