Febervärk utan feber
Ja i min andra tråd får jag inget svar längre så jag skriver en ny. 
Jag har febervärk utan att ha feber. Bara min vanliga temp på 36 grader. Men det har nu hänt mig två gånger på några veckor att jag fått dessa febervärkar utan att ha någon feber. Ringde och frågade och dom sa inte så mycket utan dom gissade mest. Men skulle det komma lite oftare och mera eller om febernedsättande inte hjälper så skulle jag kontakta sjukvården igen.
Läste din andra tråd lite mer noggrant och det är ju ganska märkligt att det skulle vara febervärk när du inte har feber
Det kan inte vara någon typ av träningsvärk som kommer av att du gjort några rörelser du inte är van vid?
Man kan får träningsvärk utan att träna särskilt häftigt också.
/Maria
Det sitter i hela kroppen. Leder som muskler värker och är ömma. Precis som jag har när jag har feber. Inte samma sorts smärta som jag kan ha i mina leder alltså.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du verkar ju ha ont överallt när man läser dina trådar. Så en hälsokontroll skulle nog vara på sin plats.
Jo jag har problem med smärta. Håller på med en reumatisk utredning men det tar sååå lång tid. 
Hur är planerna för dig och hur långt har du kommit i din utredning?
/Maria
Jag har gjort några undersökningar. Koloskopi, röntgen och en massa blodprover. En del telefonsamtal och något besök nu och då. Skall dit den 7:e april igen. Hon vill ta en massa andra prover först innan hon går vidare med något reumatiskt.
Det är ju bra att de försöker hitta vad som felas och sedan startar en reumatologisk undersökning.
Tyvärr brukar utredningar ta sin tid med remisser hit och dit. 7 April är ju i alla fall nästa vecka.
Själv hade jag tur för några år sedan då jag var på akuten för huvudvärk och bortfall i vänstersidan. Läkaren sa att vi lägger in dig så går utredningen snabbare så jag blev kvar på neurologen i tre veckor med en massa tester och undersökningar.
Efter det började man följa min "förändring" i hjärnan mer regelbundet.
/Maria
Okej. Jag hoppas hon har hittat några svar så vi har något att gå efter i nästa vecka.
Håller tummarna.
/Maria
Tack.