Vårtecken
Eftersom de flesta av oss längtar till våren är det någon som sett några vårtecken ännu?
Själv har jag bara märkt att fåglarna kvittrar lite mer.
/Maria
Har inte märkt något alls faktiskt.
Men man ser väl bara det man vill se 
Jag har hört vårfåglarna på min tomt i förra veckan. :D Trots det så har vi massor med snö kvar på marken. Hur skall dom överleva?
Ni får hänga ut mat till dom YlvaP
Har inget hemma. Finns knappt något i butikerna heller.
Jasså?
Här är det fullt i butikerna.
Konstigt. Här tar det alltid slut så här års och ingen köper in nytt. 
Hittade lite lökar på gång i trädgården. Det får väl anses vara lite vårtecken.

Ja, lökar är verkligen ett vårtecken. Vilka fina bilder
Jag gick omkring i vår lilla trädgård för att försöka hitta någonting igår men inte ett spår
Det är fortfarande ganska tjockt med snö där snödropparna brukar komma. Annars tog solen rejält på snön igår.
/Maria
Idag såg jag en massa gräs ute.
Längst bilvägen.
Idag har jag skaffat egna vårtecken. Jag köpte en låda Penséer
De ska få stabilisera sig i uterummet en vecka sedan ska de ut i en kruka på trappan.
Jag köpte också tio olika sticklingar av Surfina och Fuchsia fastän jag inte skulle göra det
/Maria
#11 - ja ibland får man hjälpa till lite själv! Funderade också på att köpa lite penséer. Får bli nästa helg.
Jag har beställt lite pelargon och fuchsiaplator på nätet osm kommer i slutet av mars. Jag behövde inte dem. Ändå så köpte jag några till på Plantagen när jag var där en dag för att köpa jord. Tänkte testa att stamma upp en pelargonia i år tror jag.
Hittade lite krokuslökar på gång idag i trädgården. Plus att vi beskar äppelträden. Också ett litet vårtecken.
#11 Det är samma varje år. Jag tänker att nu ska jag inte skaffa så mycket men man faller lätt till föga.
Jag tror att 2-3 Fuchsior har dött under vintern men man kan aldrig veta.
Dessutom har jag fått 8 olika chiliplantor av en vännina med tre i varje kruka.
Så nu börjar min man sucka som han gör varje vår
Fast jag tror att han tycker det är lite kul innerst inne och han har börjat tycka väldigt mycket om just Fuchsior så det var han som plockade åt sig de sticklingarna.
/Maria
Ja i år måste jag hitta ett bra sätt att ha mina fuchsior. Jag ställer en massa krukor på gräsmattan och så blåser de omkull plus att maken får flytta dem varje gång gräset ska klippas.
Pelargonerna är enklare. De har jag på framsidan där det är stensatt. Jag har ju dessutom byggt en pelargonstege. Får nog bygga en till i år - en lite lägre.
Jag vet inte ännu om någon av mina fuchsior dött, jag har precis börjat väcka dem så jag får se hur många som sätter fart.
Två av mina pelargoner hade dött, men med tanke på att alla sticklingar jag tog i höstas har överlevt och att jag dessutom har köpt några till så är det ganska många!!! Usch, så besvärlig jag är.
#14 Haha, jag vet hur det är. Vi har ju dessutom så litet. Uterummet är på 6 kvadrat och trädgården på 100 så här är trångt kan man säga
Vi har ett kallförråd och ett varmförråd också men där behöver man ju ha annat också.
/Maria