Urinvägsinfektion, need help!
Hejhej, nu är det såhär att jag nyss har varit på toa och det sven som in i helvete när jag kissade. Men det kom bara några droppar. Känns lite som urinvägsinfektion? Vad tror ni? Men jag ska sova nu och avvakta tills imorgon annars blir det väl sjukhuset och testa sig. Kanske ska säga att jag är 15 år och tjej. Det gör ont i underlivet när jag går också. Hjälp! 
det du kan göra är att köpa hem trnabärsjuice
jag lider av tyst uiv och när jag känner det är på gång dricker jag 1 liter tranbärsjuice under dagen och sen brukar syntomen försvunna
fortsätter det svida efter det så sök upp läkare. tranbärsjuice är ett bra sätt att spara pengar samt slippa en massa medicin

Ok, tack. Ska köpa det omedelbart imorgon!
:) det var så lite så! det går bra med den billiga varianten. jag köper min på netto för 10 kr och den går utmärkt :D
jag vet hur jobbigt det är med uiv och att slänga ut 120 spänn varje gång man får lite… sveda? … i underlivet går inte med min ekonomi :/ så min sköterska tipsade mej om tranbörsjuice och det funkade
om det blir för jobbigt med smärtan, kyl ner en handduk och badda underlivet med. det lindrar iallafall lite, och ha luftiga trosor tills det blivit bättre, typ bomull.

Ska komma ihåg det. Har ju morsan till hjälp också men hon sover ju nu dock. Går hipsters bra? Är inte hemma right now.
4# ja, jag kan iallafall använda hipster :)

Tycker du ska va observant på dina symptom. Är det första gången du har dom ska du inte mixtra själv utan söka för att få klart på att det är urinvägsinfektion.
Men A och O är att dricka mycket, inte bara när du har symptom utan även annars.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag lyckades få mitt livs första urinvägsinfektion nu när jag opererades. Hade kateter de första dagarna så det var väl inte så konstigt.
Så nu är man en erfarenhet rikare på detta också
/Maria

Ingen alltför trvelig erfarenhet heller.
Jag hade också kateter när jag stelopererade min rygg, dagen efter fíck jag feber så det var bara att snällt ta antibiotika.
Det kommer som ett brev på posten när man har kateter.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!