Bröstförstoring
Hallå, visste inte vilken sida jag skulle lägga in det här inlägget på, men jag satsar här.
Den långa historien är den här:
Jag är en tjej som blev 18 i augusti, mina bröst har inte växt alls sen jag var 14 (och de började när jag var typ 12-13), jag är alltså 18 år och får köpa mina bh'ar på barnavdelningen (har ännu inte hittat 70-75AA på någon vuxenavdelning), detta är något som har skadat mitt självförtroende en hel del. Har dessutom svårt för klänningar eftersom min platta överdel får mig att känna mig som en kille i klänning.
Har de senaste 4 åren tänkt "men det kommer med tiden" har nu insett att det inte kommer så mycket mer, dessutom var min mamma med om samma sak, hon fick inte bröst förän hon fick barn, det är något som inte är aktuellt för min del, haha!
Min kära mor stödjer mig i det här, hon tycker inte så mycket om att jag ska göra en operation men eftersom hon vet hur det känns att vara i min position så stödjer hon mig ändå. Hon fick dessutom bröstcancer för några år sen, de fick ta bort halva av det högra bröstet och när hon var helt frisk så gjorde hon en rekonstruktiv operation.
Men det jag egentligen ville fråga var det här: Jag har aldrig blivit opererad förut (förutom tån med lokalbedövning, haha!), och jag är ärligt talat livrädd. Det är något jag vill och är villig att ta på mig eventuella komplikationer som kan inträffa (är väl medveten om de flesta risker). Men jag har alltid undrat hur det känns lixom, många säger att man lixom bara somnar som vanligt av narkosen och det känns som att man vaknar direkt! Så har jag hört att min mamma hade rätt ont efteråt, men det kan man ju förstå om de ska hålla på o skära och stoppa in grejer lixom…
Någon som har gjort det och kan beskriva?
(Vill understryka att jag har många som försöker avråda mig osv. Jag behöver verkligen inte någon som försöker få mig att ändra mig, det här är något som jag har tänkt noga efter på länge och inte gjort något åt förän väldigt nyligen när jag blev 100% säker) (Har heller inga överdrivna krav, jag skulle vara väldigt nöjd med vanliga B kupor)
jag personligen älskar att bli sövd. Det är en sån otrolig skön känsla tycker jag. jag skulle inte bli orolig om mina barn måste sövas. Eller jag vet inte för ingen har blivit det.
B-kupor låter bra.
MAn somnar på ett par sekunder när de sprutar in medlet, sen är man groggy när man vaknar, och man kan må lite illa. Sen sover man rätt mycket första timmarna efter.
HAr en kompis som gjorde bröst, och hon hade riktigt ont efter, i ett par veckor. Men hon ångrar det inte.
Jag vill inte avråda dig nu, men ändå uppmärksamma på att du kanske ska låta kroppen växa färdigt först? Jag har för mig att man räknas som färdigvuxen vid 25 år. Å andra sidan vet jag inte hurpass dåligt du mår över detta, men jag förmodar att det är ganska tungt eftersom du har kommit såhär långt i ditt tänkande.
Rådgör gärna med olika kirurger och välj noga. Håll dig inom den svenska läkarkåren också, allt för ofta hör man sorgliga historier när folk väljer billigare alternativ utomlands.
Jag hade en period mellan 18-20 där det inte hände ett smack med mina bröst, sen sa det pang och jag gick upp två kupor över en sommar, så ta inte ut för mycket i förskott nu. 
Jag blir 23 i sommar och riskerar snart att behöva gå upp en storlek till, och överväger bröstförminskning, något som jag funderat länge på. Jag lider av en sjukdom som gör att kroppen inte klarar av att bära upp bröstens tyngd. Vi är flera i släkten som i stället har gjort bröstföminskning, så till viss del kan jag förstå dina tankebanor.
Tack för svaren! Är beredd på att jag kommer att ha en del ont, men tycker att ett par veckors fysisk smärta är värt för att slippa bra mycket mer psykisk smärta!
Har också tänkt på att det kan komma med tiden, men det med små bröst sitter i mina gener, min syrra är likadan och trots att hon efter diverse läkemedel har gått upp en hel del i vikt så har hon precis nått upp till en A-kupa, hon är 2 år äldre och har övervägt samma sak men har fullt upp med sina studier nu och väntar. Och det dröjde 30 år för mor min. Jag har väntat ett bra tag och många försöker avråda mig, men känner att det är lätt för tjejer som redan har bröst att säga åt mig att jag gör fel när de själva inte behöver gå igenom samma sak som jag gör. Jag känner att även jag har rätt att kunna känna mig kvinnlig :)
Självklart har du rätt att känna dig kvinnlig. Om ett par nya bröst gör dig kvinnlig så skulle jag absolut göra en sån operation. 
När jag själv opererade tårna mot nageltrång vaknade en kvinna i sängen bredvid upp efter att ha varit nedsövd, hon verkade ha rätt kul i alla fall och delade med sig en massa hemlisar om hennes man! 
Läser ju kissies blogg och hon hade ju tydligen problem med att gå runt vilket resulterade i att hon kissade på sig några gånger efter operationen..
Hur som helst, lycka till! Hoppas du blir nöjd! :)
Jag har haft siliconbröst i 22 år.
Efter jag fått barn så hade jag modell "lång A"
Opererade så jag fick B-kupa. Jag tror aldrig någon hade märkt något om jag inte talat om det. Jag ville inte ha större bröst än att jag hade hud som räckte.
Jag var otroligt nöjd alla år men sedan blev jag sjuk och ena bröstet hade kapslat in sig. Dessutom kunde jag inte göra mammografi vilket jag tyckte var skrämmande. Det sägs att det går men läkare som arbetar med detta säger att det syns inte särskilt bra alls.
På den tiden jag gjorde det (80-tal) så skulle brösten hålla i evighet. Numera vet man att man bör byta implantat efter 8-10 år för läckage med mera.
Det verkar som du har bestämt dig så det är bara att lycka till
/Maria
Finns ju tabletter man kan ta.. Vet dock ingenting egentligen om dessa, förutom att en tjej från någon blogg har provat dem, och dom funkar! Annars har jag bara läst om dem. :)
Här är länken:
[http://www.shytobuy.se/cc-fabulous-breasts-brostpiller.html
](http://www.shytobuy.se/cc-fabulous-breasts-brostpiller.html)Finns tydligen krämer också..
Bloggadressen till hon som provat dem: http://micahs.se/
#8 Humbug säger jag åt tabletter och krämer 
#9 Ja, jag vet som sagt inte så mycket om dem :)
#3 Det är ju extremt olika när kroppen har växt färdigt så det som gällde för dig kanske inte gällde för henne..
Min kropp har inte växt sen jag var 15 i princip!
TS - Jag tror inte du har något att oroa dig över. Det är som andra har sagt, man somnar snabbt och är lite groggy och illamående när man vaknar!
Ah tack för alla svar :)!
Känns lite bättre nu iallafall, kanske lika bra att ta det som det kommer!
Har funderat på krämer och tabletter, men jag är väldigt skeptisk och de är svindyra, så om de inte skulle funka så har man sumpat en hel del pengar, visst att en operation är långt ifrån billigt, men då vet man att man kommer garanterat att få ett resultat, även fast man får räkna med risken för komplikationer :)
#11 Det är en generell riktlinje som är satt utav läkare som gäller i vissa sammanhang om just när man anses vara färdigvuxen. Det är inget jag har hittat på själv. För mig verkar det stämma bra.
Själv tycker jag inte det är fel med att operera brösten så länge man gör det med "måtta" (fixa B eller C, eller på sin allra högsta höjd D).
Men det som redan är nämnt är att kroppen inte är färdigväxt helt förrän man är runt 19-20. Men visst, har man AA kommer de ju knappast växa sig till en C-kupa, även om du kanske skulle kunna få en välfylld A-kupa i.af.
Jag har kollat mycket på program om bland annat bröstförstoring, men något som jag endast hört nämnas EN enda gång - det är att implantaten SKA bytas ut var 10:e år (eller oftare, det beror på vilket märke det är på implantatet)! Och det får man ha i åtanke, att om 10 år så ska man punga ut med lika mycket pengar till. Men visst, spar man 3500 kr/året så går det ju givetvis bra.
Sedan så är ju det absolut bästa att använda sig av koksalt efter som det inte är farligt om det skulle gå sönder. Spricker ett silokonimplantat så märks det inte alltd, och en relativt stor mängd kan släppas lös i kroppen under en längre tid vilket kan orsaka problem med varbölder eller infektioner i bröstet, ellet tom ge sig på imunsystemet.
När man använder koksalt märker man ju direkt att implantatet är sönder efter som det blir platt då. Dock ska man tänka på att vissa även kan reagera på koksaltsinlägg om de är väldigt känsliga mot silikon - efter som att höljet är gjort av det. men det är inget som en "normal" person brukar få problem med.
Sedan är det många, framför allt med små bröst (dvs inte så mycket egen bröstvävnad som "döljer" implantatet) uppleva att brösten ser väldigt konstgjorda ut, och inlägget känns tydligt efter som det är fast och runt. Vet många som skäms över det… Så med tanke på din storlek så är det bäst med koksalt, då får det ett normalt "häng"!
Men till sist vd det gäller tabletter… Du kan prova med kombinations p-piller om du vill, det kan fungera för vissa (östrogenet).
Men andra diverse piller, salvor osv är precis lika mycket sanning som att du skulle smörja in penis med en rkäm och så växer den 5 cm… Bulshit med andra ord!
Hoppas jag kom med något vettigt att säga, och för guds skull - glöm inte att KOLLA UPP läkaren INNAN operation. Titta på referenser, är det den doktorn som äger kliniken - se då till att det inte är ett företag som gått i konkurs och startats upp om och om igen. Se till att han har en RIKTIG utbildning. Sedan så ser seriösa kliniker till att man får ligga kvar där 1-2 dagar för att se det inte blir infektionr eller liknande. Vill dom skicka hem dig redan samma dag så ringer varningsklockan.
Hakuna matata!
#14 De flesta växer längre än så, ända till 23-25 är.
#15 Ja i "värsta" fall så!
Hakuna matata!
#16 Värsta? Det är vanligt.
#17 Ja förslåt! Jag tänkte mest på att kroppen inte brukar växa allt på en gång i den åldern så att säga, men givetvis kan man bli större lite här och vad ända upp i den åldern.
Men det är nog inte vanligt i.af att brönsten växer två eller tre storlekar efter man fyllt 20~
Hakuna matata!
Det första jag vill säga är att min mamma har haft bröstcancer och fick ta anti-östrogen ett bra tag, det är absolut förbjudet för mig att ta något med östrogen i (detta fick jag reda på 2 år efter att ha gått på vanliga p-piller… woho).
Jag är medveten om alla risker som jag har läst om och fått höra om x antal gången och jag vet att det kan se konstgjort ut osv… Det enda jag ville få ut utav den här tråden var att jag är orolig för själva operationen och ville veta hur det är. Jag har så många som redan försöker få mig att låta bli och därför skrev jag i första inlägget att jag inte behöver fler.
Det är därför jag drog mig för att skriva något för jag vet att folk försöker att avråda mig, och det förstår jag självklart varför, men det här är mitt val och min kropp, det är så lätt för andra att säga åt mig vad jag ska göra när de själva inte förstår hur jag känner…
Skulle vilja be någon administratör att låsa den här tråden nu, har fått veta det jag ville veta och om personer vill diskutera vidare så ber jag er göra det i en annan tråd :)
#19 Jag försökte inte få dig låta bli?
Jag sade bara vad jag jag föredrog (och själv skulle göra) vid en ev operation, och vad som kan vara bra att tänka på =)
Hakuna matata!
Tycker att Noomi Rapace är skitsnygg i "Män som hatar kvinnor". Men hon har ingen behå alls! FYI…

Är det inte såhär att piller osv är inviduellt för hur det funkar på olika kvinnor? Tjejen i bloggen som jag skrev om är jättenöjd med dem och säger att dem funkar :)
#22 Det är hormonpiller isf med östrogen och då kan man lika bra prova p-piller (billigare)…
Vissa får lite större bröst, andra inte. Brukar dock röra sig om en halv eller högt en storlek =)
Vet inte hur många östrogenet gör skillnad för, kanske 25%?
Hakuna matata!
#23 Okej :)
Ah jag gick på p-piller i 2 år innan jag som den idiot jag är blev påmind av den nya barnmorskan att jag inte bör ta något med östrogen i, haha! Fick dock inga biverkningar av dem, "positiva" som negativa :O
#25 varför bör du inte ta något med östrogen i ? :)
(tur att du inte fick några biverkningar av det)
vamir; läs inlägg #19.
#27 Ah, okej tack
#19 Vi brukar sällan ta bort trådar för att någon är nöjd med sina svar.
Det kan vara av stort intresse för andra att läsa om ämnet och så länge ingen bryter mot några Skrivregler får tråden ligga kvar och du får helt enkelt sluta läsa
/Maria

Jag levde till 38 årsålden med 85AA (som är mycket svårt att köpa) och drömde om "normala" proportioner i kroppen, att köpa standartkläder osv. Och entigen gjorde det - en fin skapligt B (silikon under muskel). I följande 5 år jag blev mer och mer trött och kändes att något är fel i kroppen…. alla läkare påstod att allt är ok och som det ska, inget läcker osv.
Då jag surfade mer ordentigt på nätet och hittade en massa info hur könhetsbransh juger för att tjäna massa pengar - implaterna "svettas", silikon samlas i lymfta osv…. massa folk med hemska biverkningar och allt om de tystas ner. I samhellet allt som rör sig om stora pengar alltid tystas ner….
Med andra ord i våras opererade jag bort de - vilken lättnad, kropp återhemtas - nu jag stuntar i proportionerna…. Det är inre skönt att vara "standart" men sjuk… Det var en dyr lära för mig….