Cola Zero eller Cola Light?
Hej nu vet jag inte ricktigt om denna tråden hamnade rätt, men jag undrar vad är det för skillnad igentligen? jag tycker att Zeron är MYCKET godare än va lighten är. men vad är skillnaden på dom?
om jag ska välja mellan Light och Zero villken är då den som är den mäst hällso sammaste? inget är ju bra men jag e bara nyfiken på vilken är den bästa för kroppen lixom om man måste välja en!?
Båda är lika bra/illa. Skillnaden förr var att den ena hade aspartam och den andra sukralos, sen ändrade de detta så nu har båda aspartam och jag vet inte var skillnaden är nu. Dock är zero godast som du säger..
Pest eller kolera ur hälsosynpunkt med Zero är godast
Det bästa är att dricka vatten
Jennie
jag har bara druckit zero en gång och ligt ut "automat" så jag kan nog inte avgöra. Men även jag tycker det är som att välja på pest eller kolera xD Varken sukralos eller aspartam är särskillt "nyttigt". Jag vet att på sjukhusen och ålderdomshemen häromkring så får dom inte ens använda det (inte ens till diabetiker) och det tycker nog jag säger ett och annat det med.
Då dricker jag hellre riktigt cola och tar konsekvenserna med socker istället. Mycket godare dessutom, så då man kan ju ta lite mindre ^^
Hakuna matata!
Eller varför inte loka? Helt klart det hälsosammaste alternativet. 
Jo loka är ju bra men en 7 åring med diabetes på en lördagkväll vill inte ha loka.. och enligt sjukhuset får han inte dricka vandlig cola för då skulle det behövas massa extra insulin. lite så jag tänkte… men dom e ju typ samma nu som ni berättat så tack för alla svaren :)
Men annars hade det ju blitt vandlig cola med socker.
Fullt förståligt, tänkte den var för dig.
men ja, sötningsmedel > socker när man har diabetes.