Tips vid förkylning!
Någon som har bra tips för att försöka undvika förkylning samt för att tillfriskna snabbare?
Många pratar sig varma för Kan Jang som finns i hälsokosten.
Finns både i tablettform och som flytande om man har hosta.
/Maria
Ta sådant som lindrar. Näsdroppar, hostmedicin, tabletter mot halsont. värktabletter mot ledsmärta. Man känner sig bättre.
Vitlök vitlök vittlök och andra löksorter. Helst ska de intas färska och råa då gör de bäst nytta. Nässpray och dito syntetiska produkter kan endast användas för mycket kortvarigt bruk annars har de, i likhet med många andra konstgjorda produkter, rakt motsatt verkan mot den önskade. Enda undantaget är koksaltlösning som på intet sätt är vanebildande. Värktabletter (även receptfria) är aldrig helt riskfria utan bör intagas med stor försiktighet och måtta. Vanlig saltlakrits som säljs i godishyllan har lika god, om inte bättre effekt mot exempelvis hosta, som apotekets eller hälsokosthandelns dyra produkter. Kom ihåg värktabletterna av vad slag det än må vara botar ingenting de lindrar endast symtomen.
/Désirée
En vanlig förkylning går över på en vecka. Men om du tar det lugnt och vilar kan den gå över på sju dagar 
Skämt åsido - se till att få i dig mycket vätska och vila. Använd sparsamt med nässpray om du behöver det. Men ibland behövs det för att undvika bihåleinflammation. Jag brukar använda barndos. Det funkar lika bra och jag inbillar mig att den är bättre för slemhinnorna eftersom dosen är mindre. Så fort jag kan går jag över till Renässans, saltvattennässpray.
Om man ska lyckas att undvika förkylning helt, då behöver man undvika folk! Inlåsning är väl den enda möjligheten i så fall. 
Håller med DesK, vitlök!
Sen finns det en salva som man kletar på bröstet vid sängående, som öppnar upp luftvägarna på ett mildare sätt än nässpray. Minns dock inte vad den heter. Men den är ju till för när förkylningen är framme.
Sen är det ganska skönt att ha idominsalva hemma att smörja under näsan när den är sårig.
Sen är ju vitaminer också bra.

Vicks salva en blå burk med grönt lock. Hade också den som barn men även nu.
Mina barn har fått det när dom varit förkylda.
Ett tips som inte låter gott men faktiskt är helt godkänt att dricka
är att ta varm mjölk med honung i och sen pressar man i vitlök.
Tyckte först att det lät otäckt men har använt det flera gånger med bra resultat.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Just de, honung rä jättebra också. Fullt med nyttiga saker.
Vid ont i halsen käkar jag färsk ingefära (smakar apa, men hjälper oerhört bra). Sedan dricker jag kolosala mängder kolsyrat vatten (kolsyrar själv och kolsyrar massor). Vet inte hur bra (ur hälsosynpunkt) det är men det tar kol på allt i halsen. 
Snorighet vet jag inte så mycket om hur man få bort.
Febern blir bra av Alvedon.
Vitlök och honung i mat och dryck. Sen hjälper det mig att hålla mig varm och dricka mkt varm dryck.
Maja, hur kan kolsyrat vatten ta kol på bakterier och virus?
#10 - Det gör det nog inte, men det känns så. 

Är man redan förkyld så är det bästa att vila så mycket som möjligt. Att inte promenera så att man blir svettig eller liknande. Jag tror stenhårt på att kroppen läker fortare om man tar det lugnt och inte börjar att arbeta för tidigt till exempel.
/Maria
Vill ha frisk luft som förkydl så öppna ett fönster och bädda ner dig under täcken.