Kronisk tonsilit?
Jag har s.k kronisk återkommande inflammation i halsmandlarna och får vita prickar i halsen, är det detsamma som kronisk tonsilit? Har haft så här ca varannan månad om inte mer i tre års tid nu och gick i dagarna till min doktor. Ska få en remiss till öron/näsa/hals för att bestämma om ev. borttagning av halsmandlarna. Har tröttnat på att ha ont i halsen och dessa prickar.
Någon som har haft liknande besvär och vad har ni gjort åt det?

Jag hade likadant och det kallade dom Kronisk tonsilit. Jag tog bort halsmandlarna och det är jag nöjd med. Jag svalde fel väldigt ofta och länge efter operationen, men det behöver inte bli så för dej.
När jag låg kvar efter operationen så gav dom mej en Piggelinglass att suga på men det blev blod på hela glassen så det var inte så gott. Vatten var omöjligt att svälja så det vet jag inte varför dom gav mej. Youghurt var bäst i konsistensen och slank ner ganska bra.
Lycka till! 
#1 Tack för din berättelse. Ja jag är mest rädd för att det kommer bli mycket blödning och ont i halsen efteråt. Min lillasyster sa att hon fick upp levrat blod i munnen och att hon kräktes efter operationen.
Blir i så fall min 5:e operation så jag är ju van.

En väninna till mig gjorde den operationen. Hon var öm en 4-5 dagar och fick bara i sig mat med sugrör. Men hon blev jättenöjd. Hon slapp problem med beläggningar, ständiga förkylningar, osv.

Det är lättare att svälja lite tjockare som yoghurt osv. Isglass är bra för det kalla stänger till så det inte blir så mycket blod.
Lycka till när det är dags.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tackar allihopa!
Min kompis har oturen att hon numer får infektioner längre sen i halsen.
Fast vi vet ju inte om det beror på de borttagna mandlarna eller inte.
De andra jag känner är nöjda.