Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettalternativmedicin
Läst 4780 ggr
Mitralis
0

Akupunktur

Har du provat akupunktur? För vad och fungerade det?

Jag har själv inte provat det och är väldigt nyfiken på vad man kan förvänta sig.

RuiXue
0

Jag fick akupunktur mot ryggskott 2006, och det hjälpte! Skadade ryggen vid ett felaktigt lyft 2003 och efter det fick jag lätt ryggskott av småsaker som att böja mig ner för att plocka upp något från golvet.

2006 när ryggen blev lika illa som 2003 igen, så satt jag faktiskt på toaletten och skulle bara dra upp byxorna en bit innan jag reste mig, då small det till i ryggen och jag höll på att falla ihop av smärtorna!

Akupunkturen hjälpte mig redan första gången, och efter få behandlingar så blev ryggen bättre i flera år. Har inte haft såna hemska ryggskott sedan akupunkturen. Men visst kan jag fortfarande få fruktansvärt ont i ryggen, men inte lika lätt som innan.

Jennie

mongu
0

Jag får akupunktur på mitt opererade knä som inte blivit bra. Akupunkturen är en sak som gör att jag orkar gå vidare.

Får behandling vår och höst med 10 gånger och för mig är det jättebra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

Jag har provat akupunktur för migrän för en massa år sedan men upplevde att det kostade mer än det hjälpteObestämd

Däremot var jag på väg att börja med ny akupunktur på smärtcentret jag gick men då upptäcktes det att min smärta inte var Migrän så det blev inget av.

Jag har dock hört många andra som upplever akupunktur väldigt bra mot olika åkommor.

/Maria

Halvdansken
0

Jag har använt det mot tennis/golfarmbåge. Gick först till doktorn med det, och han kunde bara ge binjurebarkhormon, vilket bara tar bort smärtan. 6 gånger med akupunktur så var det borta och har inte kommit igen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.