Gnälliga damen
Idenna veckan känner jag mig urgnällig och det retar mig.
I söndags fick jag början till urinvägsinfektion. Men tror jag lyckades mota den. Drack vatten stup i kvarten och bodde på toa. Det har lättat betydligt. Nu har jag förstoppning. Har varit och köpt och käkat katrinplommon och har fått för mig att det fortfarande är bra att dricka mycket vatten.
Det gör ju ont hela tiden och jag hade tänkt att sova sen.
Nån som vet om man kan ta värktabletter. Eller förvärrar de det hela.
Det är ju en skitsak
igentligen, för det går väl över tills imorgon troligen. men jag frågar ändå. Tack o kram
Var rädda om varandra
jodå det kan du ta vad har du för något hemma? bästa vore väl att ta något rätt så snällt som Alvedon eller liknande starkare smärtstillande har ofta den otrevliga biverkningen att man kan bli ännu mera förstoppad
och vatten är väldigt bra vid förstoppning speciellt om du äter en massa fibrer för utan vattnet så blir förstoppningen ännu värre
och jag förstår att du känner dig gnällig för när magen inte funkar så funkar ingenting
jag hoppas det blir bättre imorgon 
Tack snälla duför svaret
Var rädda om varandra
Magproblem är inte att förakta
Ingen skitsak precis.
Mitt bästa tips som jag har tjatat om i många trådar är "Husk" Lindroos oralt pulver på Hälsokosten. Jag har alltid det hemma.
Jag äter en del mediciner som man blir hård i magen av och detta pulver är guld värt.
Hoppas din mage "löser sig"
/Maria
Det gör det säkert. Bara jag ger det lite tid.
Men det där pulvret skall jag se till att ha hemma..
Var rädda om varandra
varsågod 
mitt tips är Flatbröd som man kan hitta i knäckebrödshyllan i affären det brukar lösa problemen med magen rätt fort dessutom är dom riktigt goda
Jag tipsar om kiwi som alltid. Innehåller ett ämne som är geléartat och gör hmmm sk-n lättare att få ut.
En matsked rapsolja varje morgon, brukar sätta fart på magen. Likaså ett glas ljummet vatten!
Krya på dej, Signemo! 
det finns inget som råder bot på förstoppning så bra som att gå på rask promenad någonstans där ingen toa finns