Konstiga utslag
Pojkvannen har haft "myggbett" i ryggslutet/pa rumpan i tva veckor nu, och igar kvall upptackte jag att tva av dem utvecklats till ringar! De ar ungefar lika breda som min fingernagel, och ar vita/hudfargade i mitten.
Vad kan det vara? Han kliar over hela kroppen, men det tror jag beror pa att han jobbat uppe pa en dammig vind i veckan med isolering. Han mar ocksa lite halv-kasst, ungefar som nar man ar forkyld, men inget illamaende eller sa.
// Amanda
Om din pojkvän har känslig hud kanske utslagen beror på den dammiga vinden…

Fast just de konstiga uppkom ju innan han borjade jobba pa vinden.. Aven om de inte utvecklats till konstiga ringa forrens nu.
// Amanda

Utslag som bildar form i ringar är verkligen något karaktäristiskt. Pojkvännen mår ju lite dåligt också. Då bör läkare på vårdcentralen se direkt vad det är. Skicka pojkvännen dit. Han kan behöva medicin.
Min absolut första tanke är Ringorm. Men skicka du iväg pojkvännen till vårdcentralen för att vara på den säkra sidan.
Är det ringorm så är det inte svårt att behandla, och man kan bara få det en gång i livet. Men att han känner sig lite allmänt dassig också tycker jag är lite oroande så det skulle mycket väl kunna vara något som pågår i hans kropp som är helt orelaterat till utslagen.
Jennie

Far knata ivag och bestalla tid at honom. Han jobbar ju hela dagarna sa det ar ju svart att hitta en tid nar han faktiskt ar hemma samtidigt som lakarmottagningen ar oppen.
// Amanda
Äsch, läkarbesök får man faktiskt ta sig tid till!
Jennie
Fästingbett ? 

Jag tankte ocksa pa fastingar, men varken jag eller han har sett/kannt nagon… Det ar skumt..
Vad till lakarmottagningen ocksa, men de hade tydligen brist pa lakare och ingen tid forrens pa onsdag eftermiddag, sa antingen sa vantar han till mandagen och ringer direkt pa morgonen ifall att nagon avsagt sig sin tid, eller sa far han snallt vanta tills onsdag 
// Amanda
De rackarna är ibland så små att man inte ens märker dem…Jag fick en liiiiten rackare förra sommaren, från den lilla skiten fick jag borrelia!! Jag märkte ringen 2 veckor efter bettet, det var en söndag, ringde sjukvårdsupplysningen och fick åka in akut direkt!!!
Fästingbett är INTE att leka med, usch!! Jag tycker ni åker in akut !!

Om det är fästing så borde det inte bli flera ringar. Utan en stor ring och en mindre mörkare rodnad i mitten.
Min sonhustru fick ett bett som var en stor rodnad. Jag sa fästing men nej sa hon. Men efter att flera på jobbet sagt samma sak så sökte hon VC och visst var det fästingbett så hon fick antibiotika.
Då hade hon inte haft nån fästing på sig vad hon kunnat se. Dom har hund så dom är vaksamma.
Men fästingar är otäcka kryp som är bra på att gömma sig.
Ni har inte bytt tvättmedel eller nåt annat nyss? Så det är reaktion på det?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#10 Jamen justja, nu ser jag, det verkar vara flera stycken.vore ju otur att ha fått flera fästingar , brrr va läbbigt 

Tog en bild igar kvall, men da mitt bildbehandlingsprogram inte godkanner hans minneskort sa tog jag bild pa skarmen nu med min telefon istallet. Kanske inte varldens basta bild, men hoppas den ar klar nog.
Och varning for mans-rumpa pa bilden.
// Amanda
Ser då ut som om det kan vara ringorm, påminner om de bilder jag såg på gymnasiet och liknar vad man ser om man googlar. Men få det undersökt för säkerhets skull för det går inte att ställa någon diagnos över internet ens om man sett något innan för det kan vara flera olika problem som ser liknande ut.
Jennie
Jag tycker också att det liknar ringorm mer än borrelia men säker kan man aldrig vara förrän man tagit prov.
Jag skulle kontaktat VC.
/Maria
hmm jag har liknande såna utslag mina kliar dock inte men ingen läkare har kunnat ställa någon diagnos på vad det är för något
ringorm är det inte i alla fall och inte borrelia heller
Neee.fästingbett är det INTE !

Ringorm tror jag. Men kolla upp det när det varit ett tag också.
Fästingbett ser inte ut, inte vad jag sett i alla fall.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Utslagen har blivit fler och sitter tatare nu, och han var ivag till lakaren nyss. Kom hem och tydligen sa hade inte lakaren vetat vad det var, men trodde att det inte var nagot farligt. Skrev ut hydrykortison at honom ifall att det var svamp p.g.a. att han var "utsliten fran att jobba"(???). Sa att det kunde vara nagot virus ocksa, men att han bara skulle lata det vara. Markligt tycker jag
Det sprider ju sig onekligen, och idag var halva ryggslutet rott.
// Amanda
Han behöver nog till hudläkare tror jag.. eller nåt 

Testa med hydrokortisonet några dar om det inte ger med sig eller fortsätter att öka så sök igen och försök få remiss till hudläkare.
Eller det kanske finns nån privat hudläkare som är ansluten till FK där ni bor.
Det kan mycket väl va ett virus för det finns ju massor av såna runt oss.
Ha en bra dag! Mongu.

Vi bor ju i England, sa det funkar ju inte riktigt som hemma. Men hudlakare pa sjukhuset skulle det ga att fa remiss till, aven om det tar nagra veckor :)
// Amanda

OK, det förstår jag att det inte är lika som här.
Men testa några dar och se. Det kan ju gå över med hydrokortisonet. Hoppas det.
Ha en bra dag! Mongu.