Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 6476 ggr
LLennartsson
0

Ont i höften...

Jag har som sagt ont i höften.
När jag känner på sjävla högra höften så känns
det som om det ligger brosk.
Vad kan man gör med det?
För jag är riktigt onte efter att jag har vart med på idrotten och då kon jag knappt böja högra benet förrän det knäcker till.

Stall Bråna

mongu
0

Du går4 fortfarande i skolan eller hur? Då tycker jag du i första hand kan gå till skolsyster och prata med henne.

Nästa steg är att söka på VC om det inte ger med sig.

Vet inte riktigt vad du menar med att "det känns som om det ligger brosk"

Har du haft detta länge eller kan du ha sträckt till eller nåt?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

LLennartsson
0

#1. Skolsyster säger ingenting. Och hon tror inte på mig. 
Jag ska till VC rätt så snart.
Och jag har haft det riktigt länge.

Stall Bråna

mongu
0

I vilka lägen kommer det? Har det bara börjat sådär utan nån anledning? Eller har du skadat dig nån gång som kan va förklaring till detta?

Men sök VC du så du blir undersökt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

AlbaStiffler
0

Finns en annan tråd här inne tror jag om massa höftproblem. Sök på ordet höft på iFokus så hittar du den. Finns massa bra läkningstips där!

Maria
0

#4 Lägger in länken härGlad

Länk

/Maria

KallaMigMimmi
0

Hm jag vet vad du menar med knäpandet. Har samma sak i min högra höft när jag lyfter benet och speciellt vid övningar som benlyft knäpper det och känns som flyttar sig där inne..är det så du menar??

Jag har ochså haft det väldigt väldigt länge, skolsystrar och vårdcentralen har sagt att det är inget farligt..jag bryr mig inte om det är farligt! nu har det även börjat göra ricktigt ont. Sjukgymnasten gav mig stretch övningar som har hjälpt något men nu har jag tagit saken i egna hender och har bokat röntkentid nästa måndag så att jag får veta om det är "farligt" en gång-för- alla!!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

RuiXue
0

Farligt är det nog inte, men det låter ju inte speciellt behagligt! Minns själv när jag hade ont i höften av och till, och det händer än om än mycket sälllan nu. Man kan ju knappt gå! Har haft att det knäpper till när jag råkat hålla höften i något konstigt ytterläge.

Jennie