Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 4633 ggr
Jinaum
0

Väldigt trött

Jag vill se om någon här kan hjälpa mig eller ge mig idéer.

Jag har nu i ca en månad varit ständigt trött. Jag sover över 11 timmar och är vansinnigt trött när jag kommer upp oavsett när jag gått å lagt mig dagen innan. Jag somnar ju inte i tid, det tål väl att erkännas, alltid varit sådan att jag somnar inte före 23 och inte efter 03. Så runt 00-01 brukar jag somna.

Men just nu spelar de ingen roll när jag försöker gå å lägga mig. Kroppen är som totallt rubbad.

Ska ringa till vårdcentralen om de vill kolla mig men jag litar inte på dem för fem öre för de brukar inte vilja ha med en å göra så att säga. Därför ville jag fråga här efter tips.

Har ni några förslag på varför jag kan vara så trött? Eller vad jag kan göra åt det?

Vaknar av väckarklockan men det är inte alltid jag kommer ihåg det heller orkar för jag är så trött.

Jag gjorde illa axeln för en månad sedan när jag var i Århus på ett viking moot då jag blev trampad på i slagfältet, någn slags mjukdels skada jag inte känt av på ett tag. Men kan det verkligen vara den som gör mig så förbannat trött? I en månad dessutom?

Vill verkligen försöka komma upp, fungerar inte det här för mig för man skall ju sköta praktik å man ska ju försöka komma in på högskola osv. Fungerar inte att vara ständigt trött och sliten med huvudvärk då å då.

AlbaStiffler
0

Gå till läkaren och be om utredning för brister. Vissa vitaminbrister han orsaka trötthet. Även anemi. med mera

Jinaum
0

Dom skall göra en koll på mig på fredag. kolla blodvärden med mera

AlbaStiffler
0

Bra! :-)