Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3201 ggr
Maria
0

Artiklar

Jag har hjärnsläpp när det gäller inlägg och artiklar.

Är det någon som känner för att skriva om någon åkomma som man har erfarenhet av eller tycker är intressant.

Eller något annat som är förknippat med hälsa så är allt välkommetGlad

/Maria

Bergspuman
0

Andra gången jag hör någon klaga över hjärnsläpp vad gäller artiklar idag Glad. Jag som är utvilad och semesterledig har ju en dito ledig hjärna, kan väl hjälpa till här med hihi.

Vad sägs om att skriva om något av följande:

* Tid för reflektion / filosoferande / livsbetraktelser

* Tandvård

* Hälsobranschen - seriös eller forum för lycksökare?

* Spa-trenden

* "Fixa-dig-själv"-trenden

* Fotproblem

* Hudproblem

* Hur komma igång att motionera?

* Ovanliga sjukdomar

Med mera, med mera! Behöver du fler idéer, säg till! Skrattande

Maria
0

Fyyy vad ideér somliga harSkrikandes

Tack ska jag väl tilläggaFlört

/Maria

DesK
0

Bergspuman är toppen Skrattande Vi kanske skulle kunna göra något slags gemensam artikelserie?

/Désirée

Bergspuman
0

Jaa vilken bra idé! Vad sägs om en serie Höst-artiklar? De skulle då handla om matlagning, bakning med inriktning på typiska höstingredienser, cocooning-ta hand om dig själv, mysa/kura, ta itu med kroppsvård igen efter semestern, boka läkarbesök, osv. Lite Må Bra-tema över det.

Maria
0

Låter jättebra, bara jag får överlämna tänkandet åt någon annan kreativ just nuFlört

/Maria

Bergspuman
0

Om jag tänker ut allting, skriver du det då? Glad

Först: Jag tror det ska vara runt 5-8 olika artiklar.

2 kan handla om matlagning.

1 om bakning.

1 kan handla om spa och pyssla om sig själv / kroppsvård. (kopplat ihop med ansiktsmasker man kan göra av livsmedel)

1 kan handla om att komma tillbaks till gängorna igen efter semestern, ta itu med träning och sunda kostvanor. (koppla ihop med Matlust)

1 kan handla om ljusbristen som snart gör sig gällande igen och hur man motar höstsunket. (koppla ihop med Matlust via matens betydelse - livsmedel som piggar upp)

Detta var ett utkast, kom med synpunkter!

Maria
0

Låter helt fantastiskt. Du borde ha semester jämtFlört

Jag får fundera. Tack för nya idéer.

/Maria