Brusten blindtarm
I tisdags förra veckan fick jag lite ont i magen, som blev till mer ont i magen, så på onsdagen åkte jag till läkaren för att kolla. Trodde jag ätit nåt märkligt och fått salmonella eller liknande. "Blindtarmen" sa min läkare och skickade mig vidare till sjukhuset.
Efter undersökning och en lång natt så blev jag opererad torsdag morron och då hade eländet spruckit, så jag låg med 2 sorters antibiotika intravenöst i 3 dygn och morfin mot smärtorna. Kom hem i söndags, och idag torsdag (en vecka senare) är jag ganska ok och äter som vanligt och rör mig - inte särskilt graciöst - men relativt obehindrat.
Dock är man ju lite bekymrad, man har hört skräckhistorier om det här. Är det nån som vet när man kan vinka "faran över" för ytterligare komplikationer? Borde det vara ok nu?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag vet inte så mycket om detta, men några skräckhistorier har jag inte hört. Det blir säkert bra!
Krya på dig!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Du har behandlats med två olika sorters antibiotika, genom det kommer man åt både de bakterier som är aeroba och de som är anaeroba. Alltså har man attackerat på bästa sätt.
Tror att du kan va lugn, självklart ska du va vaksam på hur du mår. Börjar du få feber eller må dåligt igen så ska du höra av dig igen. Misstänker att du vid utskrivningen fick rådet att höra av dig direkt till den avdelning som du låg på.
Så vila dig och samla krafter igen.
Mycket av dessa skräckhistorier som väl fanns mer förr var innan man kunde behandla effektivt med antibiotika. Då var blindtarm mycket farligare än idag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Urrk jo vad man har hört om bukhinneinflammationer o skit. Men tack för lugnande ord mongu.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Kan bara hålla med Mongu. Du kan nog vara lugn bara du är vaksam på minsta förändring såsom feber och mer smärta.
/Maria