Blamarken
Jag har alltid haft relativt latt for att fa blamarken, men nu borjar det bli lojligt. Mina ben och armar ar gula och blaa, och jag har verkligen inte ingen aning om var alla dessa blamarken kommer ifran!
Jag far blamarken av att bara in borden och stolarna fran uteserveringen pa jobbet, jag far blamarken nar jag lek-brottas med pojkvannen och hans systerson, jag far blamarken nar nagon kittlar mig lite for hart, jag far blamarken nar nagon tar tag i min arm till exempel.
Har ett jattestort blamarke pa ena laret just nu dar det ser ut som en ven har brustit. Inte den blekaste om nar eller hur det uppkommit.
Vad kan det har bero pa? Vitaminbrist? Svaga blodkarl? Kan jag gora nagot for att forbattra det?
Jag vet att jag antagligen borde ga till lakaren, men det kanns som att jag ar dar och ranner stup i kvarten for en massa lojliga smasaker, sa undviker helst att ga dit om jag kan fa svar nagonannanstans.
// Amanda

Du ska söka läkaren tycker jag. Det behöver utredas varför du är lättblödande. För det är ett tecken på att du är det eftersom du får blåmärken så lätt.
Så beställ en tid och få detta utrett.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Lattblodande? Betyder det att det inte koagulerar som det ska? For nar jag skar mig eller liknande sa tycker jag nog inte att jag bloder mer an vad alla andra gor..
// Amanda

VAd det beror på att du lätt får blåmärken är svårt att säga men det kan vara. (OBS! behöver inte vara! ) att du saknar nån faktor i blodet.
Men jag tycker du ska söka läkare och få det utrett.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Är du ljushyad och har svårt att bli brun? Det kan hänga ihop. Då har man ofta ytligt sittande blodkärl och de brister lättare då.
Jag har också väldigt lätt att få blåmärken. Ljus i skinnet och rödlätt.
Men håller med Mongu, kolla upp det där.
Jag skulle nog också kolla upp det.
Om du ränner hos läkaren "stup i ett" som du säger
så tycker jag absolut att du även kan ta upp detta problem.
/Maria

Ljushyad ar jag nog, men brun blir jag pa en pisskvart :)
Asch, far val bli till att gora det vid nasta besok da
Brukar forsoka bunta ihop en hog med akommor tills det ar dags att fixa nytt recept pa p-piller eller nat sant :P
// Amanda
Kan vara allvarligt. Eller så är det ingenting.
Med andra ord bör du kolla upp det.
Man ska aldrig känna sig dum för att man går till läkaren. Dom jobbar för vår skull!