klimakteriet
Hejsan
Är inte säker på att jag är i rätt forum. Men om så är fallet finns det någon som har provat de medel som finns på hälsokosten. Jag vill inte ha de medel som läkare erbjuder.
Gärna tips om någon har.
Remifemin?! Hette det så?
Minns inte riktigt.
Provade och det gav ingen som helst verkan.
Var vaken halva nätterna. Orolig, svettades som en gris av å till under dygnet.
Sökte och fick hormoner av min läkare Progynon heter dom
Mår så himla bra nu, blev jag igen på nåt vis.
Så tveka inte sök hjälp.
Här kommer en länk om Remifemin.
Själv har jag inte provat men jag har arbetskamrater som har provat med goda effekter.
Jag hade besvär förra sommaren med vad som jag trodde var klimakteriet med mens i flera veckor och svettningar. Nu har däremot allt återgått till det normala men när jag börjar få besvär igen så ska jag absolut testa detta medel då jag helst av allt inte vill ha hormontillskott.
/Maria
beso02 du skriver inte vilka problem du har. För har du till exempel bara problem med torra/sköra slemhinnor så kanske värt att bara använda typ vagitorer som verkar lokalt. Vet inte om det finns att köpa receptfritt på apotek.
Men har du mer generella problem likt svettningar/vallningar och humörsvängningar och sånt så finns det flera olika.
chello (två olika), fyto östrogen, remifemin och femal balance. De två sistnämnda finns även att köpa på apotek, i alla fall där jag bor.
Och nåt som jag tror är generellt att dom börjar inte göra nytta förrän efter ca 3 veckors användning.
Sen hur dom funkar. Jag har testat allihop var för sig och jag får till en början bra effekt. Men efter ett par månader så funkar dom inte fullt ut längre.